ME RCTT

Klubové RC Truck trialové závody na Mořině
Odpovědět
JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1362
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

ME RCTT

Příspěvek od JirkaW » 27 bře 2014 22:22

ME RCTT – trochu historie

Máme za sebou pět ročníků závodů a zároveň před sebou druhý závod v Česku. Je známo, že domácím závodníkům se nedaří a tak nás čeká pokus u prolomení zajetých pravidel. I když i zde existuje výjimka potvrzující pravidlo. Určitě na závody v roce 2011 v dobrém vzpomíná Karel Dušek a Jarda Dvořák. Vyjezdili si zde své první evropské medaile. A v dobrém vzpomínám i já. Vyjezdil jsem si první titul a zároveň třetí místo, takže dvě medaile z jednoho mistrovství. Celkově bylo rozdáno v jednotlivcích 60 medalí. O tento počet se podělilo 27 závodníků. A do Čech odjelo 19 medailí. Je jasné, že celkovým tabulkám vévodí závodníci jezdící více kategorií nebo už rovnou všechny čtyři. I zde ale existují vyjímky. No a teď konkrétně.
1.místo Bert Moltinger – 8 x 1.místo, 3x 2.místo. Bert dokázal vyhrát kategorie S3,S4 a P a následující rok titul obhájit. Jako jediný závodník z každého ročníku odjížděl jako Mistr Evropy. Bert má ještě jeden cíl. Nikdy nebodoval v kategorii S2.
2.místo Jiří Wáwra – 3 x 1.místo, 3 x 2.místo, 2 x 3.místo. Mé tituly jsou také z kategorii S3,S4 a P.
Mám ale také jedno třetí místo z kategorie S2. Jsem tedy zatím jediný závodník, který má medaili z každé kategorie. A po Bertovi jsem druhý závodník, který má medaili z každého mistrovství.
3.místo Jiří Pstružina – 2 x 1.místo, 1 x 3.místo. Přestože Jirka už jezdí S2, S4 a P jsou všechny jeho medaile kategorie S2. Určitě vede v počtu čtvtých míst, takže dobrá bramborárna.
4.místo Jiří Žmiják – 2 x 1.místo. Jirka je po Bertovi druhý závodník, který dokázal následující rok titul obhájit. Navíc v jeho případě to všem nandal jako junior.
5.místo Rosťa Matyasko – 1 x 1.místo, 2 x 2.místo. Co dodat k Rosťovi. Když jede bez problémů, tak ostatní nemají šanci. Dokázal to při svém vítězství, kdy to všem se sériovým autem nandal o parník a to i prototypům. Bohužel ho pronásledují až neuvěřitelné poruchy. Jednou to je rozpárující se vysílač, podruhé volný silentblok a naposledy vadný kontakt u konektoru baterky.
6.místo Dany Slinger – 1 x 1.místo, 1 x 2.místo, 2 x 3.místo. Dany už jezdí všechny kategorie. V sériových autech už bodoval ve všech kategoriích. Medaile z prototypů mu ještě chybí.
7. až 9.místo Gerald Trabing, Andreas Schleifer, Andreas Heilmann – 1 x 1.místo. Klukům vyšel víkend, přišlo trochu štěstí a byl s toho titul.
10.místo Gerald Eger – 2 x 2.místo
11.místo Volker Frink – 1 x 2.místo, 2 x 3.místo
12. až 14. místo Jarda Dvořák, Markus Neugebauer, Leo Endl – 1 x 2.místo, 1 x 3.místo. Tito závodníci jsou několikanásobní národní mistři. Bohužel evropský titul jim stále chybí.
Na dalších místech jsou závodníci co si vyjeli bednu, ale většinou jen jednou.
Každopádně doba a technika pokročila tak daleko, že žádný závodník si dopředu nemůže být jistý umístěním. A jestli prolomíme to prokletí domácího týmu. Uvidíme. Tím se dostávám k další kapitole.

ME RCTT - technika

Techniku můžeme rozdělit na opticky a fakticky. Opticky nejrozšířenější model je TAIGAWOLF. Model se stejnou kabinou je připraven pro všechny kategorie. A v S2-kách poprvé jezdil i v kloubovém provedení. Teda jezdil, pokoušel se jezdit. Modelu se zasekával kloub. Navíc bylo znát, že Andreas neumí zároveň přidávat plyn a zatáčet. Jizda modelu měla do reality daleko. Ale uvidíme jak to bude letos. Rok měl na tréning. Přestože Taigawolf vypadá, že musí fungovat, tak nefunkuje tak aby to bylo na přední umístění. Ale možná to bude rukama závodníků.
Fakticky je jasnou jedničkou MARO59. Protože má ale každý podvozek jinou karoserii, není na první pohled technika vidět. Ale zasvěcení už vědí „vo co gou“. Tyto podvozky braly na posledním mistrovství polovinu medailí v jednotlivcích. A kategori S2 ovládli totálně. Úspěch na sebe nedal dlouho čekat a projevil se komerčně. Čtyři podvozky tento rok vyjedou v rakouských barvách. Samozřejmě většina modelů je domácí produkce, která přináší občas i slepé cesty. Kdysi rozšířené podvozky X44, X66 a X88 pomalu upadají v zapomění. Co se váhy modelů týče, tak tady to je pořád nerozhodně. Od těžkých, převážně rakouských, až po lehké karbonové kousky z Německa. O úspěchu konkrétního podvozku rozhoduje profil tratě. Také poruchovost modelů se pomalu snižuje. Je to tím, že vyloženě nové konstrukce se často neobjevují, jen se vymazlují ty staré úspěšné. Každopádně letos brali tituly dva vyloženě historické kousky. Moje třínáprava pamatuje české začátky rc trialu a Bertova čtyřnáprava rakouské.
Letošní sezona je doslova za dveřmi. Tak ať se nám daří, ať si závody zase užijem, ať technika vydrží, ať moc nezlobí počasí. A ať zlomíme to prokletí domácího týmu.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz
P MARO59 - UNIMOG - Mistr Evropy 2017
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Ostrial 2017
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1362
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: ME RCTT

Příspěvek od JirkaW » 03 dub 2014 21:29

https://www.youtube.com/watch?v=ZeXiByst81M#t=1570

V Brechenu pořídili novou lokalitu. A drobet s tratěmi přitvrdili. Tratě jsou očividně stavěné pro vícenápravové auta. Jehličí na šutrech a šišky jsou trochu nepředvídatelné věci. A nezapomněli na místa, kde by se měly těžká auta s úzkými pneumatikami bořit. Z videa je už znát jak mají některá místa klucí německý pěkně najetá. Jediná výhoda, aspoň pro mě, že tratě jsou pod stromy a nebude všude pražit sluníčko.To fakt nemusím.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz
P MARO59 - UNIMOG - Mistr Evropy 2017
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Ostrial 2017
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1362
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: ME RCTT

Příspěvek od JirkaW » 16 zář 2014 19:35

ME RCTT 2014 Mariánské Lázně.........a dějiny se přepsaly

Každé další závody mají tu nevýhodu, že se porovnávají s těmi předchozími a hledají se mouchy. A vždy se nějaké najdou. Ale někdy za to může příroda. Několik minut po zahájení přejímky modelů přišel slušný vyplavovák. Vše se narychlo stěhovalo do stanu. A důslednost přejímky trochu trpěla. Vody totiž bylo tolik, že i ve stanu to po ch