Praga V3S - valník 1:10

Představení vašich modelů, fotografie ze stavby a ježdění.
Odpovědět
Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Hepcziiik » 19 pro 2009 23:54

Protože je tu drobet přetatrováno (i když v tom nejlepším slova smyslu, zde představené stroje jsou často přímo dech beroucí :heart ), rozhodl jsem se pustit do "vejtřasky", konkrétně valníku.
Rozhodování bylo těžké, variant je dost, rozhodoval jsem se mezi PADkou, fekálem a valníkem. Fekál by se mi líbil, jako malý kluk jsem s ním i s tátou jezdil, ale chtěl bych funkční, ale protože nevím jak vyrobit vakuové čerpadlo, které bylo na V3Skách použito, tak jsem od něj upustil a třeba se uvidí v budoucnu. PADka je super, zvláště pokud by se vybavila podobným vybavením, které zde prezentuje především PejaTruck, ale rád bych, kdyby se na můj první model v tomto oboru dalo něco "naložit".
Nebudu zastírat, že jsem v oboru modelů tohoto typu naprostým nováčkem. Doposud mou doménou bylo železniční modelářství, což se obor naprosto odlišný. Ale řekl jsem si, že bez velkých cílů člověk nikdy ničeho nedosáhne. I můj otec se vyjádřil, že jako prvotinu jsem si vzal poněkud velké sousto, ale budu se snažit, aby návštěvníci tohoto vlákna měli vždy co okouknout a ohodnotit. moje dílna je momentálně omezená vzhledem k faktu, že prostory jsou v rekonstrukci, podobně jako ještě část domu, který jsme s rodinou zakoupili. Mno ale koníčku se budu snažit obětovat co to dá, tak se prosím nehněvejte, pokud zde chvíli nenajdete žádnou zmínku o pokračující stavbě, pravděpdobně to bude běh na dlouhou míli.

Ale nyní něco k modelu:
Zvolil jsem variantu s valníkem a hydraulickou rukou:
http://www.rbserviscb.cz/fotogalerie#
předloha jasná, hydraulická ruka minimálně prozatím jako nefunkční maketa, cpát hydrauliku do oboru a měřítka, které jsem si dosud neosahal považuji za příliš drahý luxus.
Rám z duralu, kapoty plast, případně některé části odlévané s pryskyřice. Náhon dle předlohy, přes rozvodovku, hnané všechny nápravy (bude to pro mě fuška to zmáknout, ale jinak nelze :wasntme ) s uzavřeným diferenciálem. Model hodlám presentovat především v terénu, tam by tato varianta podle mě neměla působit potíže. Převodovku prozatím zvažuji využít Tamiyackou.

Jak jsem nastínil výše, nejsem žádný machr v oboru a i když jsem forum přečetl od začátku do konce a ještě zpět, budu mít pravděpodobně mnoho otázek jak dál, snad se místní matadoři neurazí, když je budu žádat o radu, až se s něčím zaseknu. Pokud bych se ptal na něco, co zde již bylo vysvětleno, omluvte mě prosím, přehlédl jsem to nebo nepochopil.

Držte prosím zelenáčovi palce, ať se mu podaří vysněný kousek a máte následně co okukovat :chuckle
Naposledy upravil(a) Hepcziiik dne 03 kvě 2010 20:58, celkem upraveno 1 x.
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

j.p.m
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 1688
Registrován: 15 srp 2005 21:17
Skype: Honza-p
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Obříství
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od j.p.m » 20 pro 2009 09:21

Tak takový přístup nováčka ke stavbě svého budoucího modelu je naprosto perfektní. Kéž by se podobně chovalo více účastníků tohoto fóra. Možná by se jim dostalo více pomoci.
Určitě sis nasadil laťku hodně vysoko, ale jako vláčkař budeš mít cit pro modelařinu. Pokud navštívíš některý z trialových závodů, nasaješ atmosféru a můžeš zde v terénu získat plno námětů i rad pro budoucí stavbu modelu.
Nevím jak seš na tom se strojním vybavením, pokud bys potřeboval, mohu vypomoci, stroje mám, modelařinou se živím. Držím ti palce při stavbě a těším se na model.

j.p.m
j.p.m

Zdenda
Junior člen fóra
Příspěvky: 103
Registrován: 02 pro 2008 18:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kunčina okr. Svitavy

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Zdenda » 20 pro 2009 09:57

Jako první model je V3S náročnější, zvlášť v měřítku 1:10. Bude to chtít velkou vůli nepovolit, až se objeví závažnější problémy. Píšu ze zkušenosti, já si jako první model vybral americký dálniční tahač, také v měřítku 1:10. Bez investic do strojního vybavení bych se daleko nedostal.
Možná sis měl ale vybrat měřítko 1:13,5, jako mají tamiyácké tahače. Takhle by se dalo koupit hodně dílů, které budeš v desítkové velikosti muset vyrábět. Přeji hodně zdaru.

Uživatelský avatar
Lukas M
Junior člen fóra
Příspěvky: 213
Registrován: 30 zář 2006 21:14
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Řícmanice Brno-venkov

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Lukas M » 20 pro 2009 10:42

Pokud dovolíte také řeknu pár slov - V3S je moje srdeční záležitost.

Nad stavbou jsem také přemýšlel ale pokud by člověk chtěl dodržet alespoň základní konstrukční prvky, vyvstane hned na začátek několik oříšků - neříkám neřešitelných.

1. Na model hodně zkrutný rám
2. Každá zadní náprava má svůj pohonný hřídel z převodovky
3. Kabina s krátkým čumákem :arrow:
- nad přední nápravou není místo na instalaci serva, to by muselo trčet ven nad rám a zasahovalo do přední masky kabiny
4. Portálové nápravy, u zadních je "tělo diferenciálu" posunuto ke straně kvůli 2ma hřídelím

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Hepcziiik » 20 pro 2009 11:38

K předchozím příspěvkům:

Když jsem zkoumal věci na velikost 1:13,5, zas tolik bych jich nepořídil. například nápravy jsou absolutně nepoužitelné, kromě diferáku uprostřed je dalším problémem, že V3S má nápravy portálové. takže rozvorem by to možná odpovídalo, jezdilo by to, ale bylo by to na první pohled hnusné.
To že každá náprava má pohon z rozvodovky zvlášť mi naopak připadá jako velmi atraktvní, i když to bude samozřejmě makačka, dát to všechno dohromady. Bylo by hezké kdyby navíc byl vypínatelný pohon přední nápravy, ale do toho se myslím prozatím pouštět nebudu.
Z instalace elektroniky mám taky trochu obavy, v kabině není mnoho místa na schování toho všeho, ale snad se to nějak vyřeší, přeci jen je to model vcelku velký, budu muset využít každý volný milimetr místa

Děkuji velmi za nabídku j.p.m, prozatím mám možnost frézování a soustružení u kamaráda, uvidíme, jak bude mít šikovné ruce a náladu na výroobu titěrností. kdyby něco, rád Tvé nabídky využiju
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
Lukas M
Junior člen fóra
Příspěvky: 213
Registrován: 30 zář 2006 21:14
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Řícmanice Brno-venkov

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Lukas M » 20 pro 2009 11:42

Tak vždy až budeš něco mít pravidelně aktualizuj, myslím že to tady bude zajímat vícero lidí.

Uživatelský avatar
Roman
Expert fóra
Příspěvky: 917
Registrován: 24 bře 2006 13:13
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: MORAVA, Česká republika

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Roman » 20 pro 2009 11:56

Mimo již výše uvedené oříšky jako portály a řízení - já záměr na stavbu Vejdy opustil hlavně kvůli nákladnosti tří náprav a tomu odpovídajícímu počtu pneumatik, které budeš hodně těžko shánět . Pneumatikami bych být tebou asi začal a podle toho jaké seženeš bych teprve volil měřítko :wink:

Tož do teho ogare - hodně trpělivosti :wink:
V3S.JPG
V3S.JPG (42.76 KiB) Zobrazeno 13908 x

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Hepcziiik » 20 pro 2009 11:59

mno, pneu bude porod, hodlám je vyrobit sám. snad mě z toho neklepne :chuckle
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
pepazprahy
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 567
Registrován: 10 kvě 2008 14:40
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: neuvedeno, Česká republika

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od pepazprahy » 20 pro 2009 12:50

Chtěl jsem pro trial vícekolové auto a V3S-ka byla optimální, ale zatím jsme to vzdali hlavně kvůli pneu a portálům a proto jsme dali dohromady ZILy 6x6. Máme vypínané přední i zadní nápravy. Vypínání předku nepřineslo žádné výhody. Naopak bylo při jízdě přínosem vypnutí zadních náprav, kdy pří plném rejdu a plném plynu se auto otáčelo téměř na místě a tím se lépe nasměrovalo do branek. Takže doporučuji, pokud něco z náprav vypnout (blokovat) tak jedině zadek.
Pepazprahy

Uživatelský avatar
Flare
Administrátor
Příspěvky: 4173
Registrován: 12 lis 2005 10:39
Skype: flarecz
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Flare » 20 pro 2009 12:58

Možná jen stojí za to připomenout, že vypínání náprav je v S kategorii zakázáno.
/Flare

Klub RC Truck Trial Praha, z.s. (http://www.rctrucktrial.cz)

Uživatelský avatar
Aleš Papoušek
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 2900
Registrován: 12 srp 2005 09:46
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Říčany

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Aleš Papoušek » 20 pro 2009 18:26

O V3S jsem uvažoval už dvakrát (po druhé jak Pepa píše na trial). Prvně jsem zkončil na pneumatikách a portálech, při druhém zvažování jsem skončil na pneumatikách, tj. portály jsem už vymyslel. TEA Technik prodává ozubené věnce a to je přímo ideální pro portály pro vetřasku. Schovat věnce do brzdových bubnů.
Držim palec a jsem zvědav na dílo. Třeba se časem ("hodně" časem) přidám.
legenda S2, podle data výroby
Tatra 815 4x4, Tatra 137 4x4,Tatra 813 8x8, Praga UV80 4x4,
ZIL 131 6x6, LIAZ 150.261, Unimog 1350L, ZIL 3910, URO F2, GAZ

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1929
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Jozef Dojčar » 20 pro 2009 19:27

Já bych V3Sku taky bral, samozřejmě tu menší, ale dodržet maketovost podvozku je fakt problém. Možná větší, než s Tatrou. Moje rada je: nedržet se originálu zuby nechty a sem tam něco přizpůsobit funkčnosti.

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1069
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od jirka » 20 pro 2009 20:10

Jozef Dojčar píše: Moje rada je: nedržet se originálu zuby nechty a sem tam něco přizpůsobit funkčnosti.

tak to v tvém případě opravdu sedí , ... nic ve zlém
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1929
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Jozef Dojčar » 20 pro 2009 20:25

No Jirko... to bych od tebe nečekal :wink: i u Tater co dělám, není všechno přesně podle oroginálu. Některé díly jsou robustnější, jinak by to mohlo jenom do vytríny. :nerd

Uživatelský avatar
Baterfly
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 1434
Registrován: 21 lis 2006 16:07
Skype: zelvaha
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha-6, Řepy
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Baterfly » 21 pro 2009 16:48

Mě by zajímal ten render kabiny. To je tvoje práce Romane?

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Hepcziiik » 21 pro 2009 16:55

jo, to jsem se chtěl taky zeptat. Při stavbě by to mohlo hodně pomoci.
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
Roman
Expert fóra
Příspěvky: 917
Registrován: 24 bře 2006 13:13
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: MORAVA, Česká republika

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Roman » 21 pro 2009 23:15

Není to moje práce na to bych neměl nervy , narazil jsem na to někde v 3Déčkách. Většinou to dělají maniaci pro PC hry , že by se s tím dělal nějaký modelář s tím jsem se nesetkal.
Je to hodně práce a piplačky a zabere to skoro víc času než stavba vlastního modelu :mrgreen:
Mám zkušenost, že při stavbě to vůbec nepomůže :wink:
Leda že by sis chtěl nechat kabinu VYTISKNOUT na 3D mašině :D

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Hepcziiik » 22 pro 2009 08:56

mno, pokud by to bylo k dispozici, neměl by byt problém udělat přesné řezy kabinou a bylo by z toho kopyto jak víno :-) Ale nějak si poradíme, dyť jsme modeláři :-) Hodlám kabinu zaformovat a odlít, pokud se první V3Ska povede, nechci zůstat u jedné, předloh je spousta, proč to postupně nevylepšovat, ale pyžlat pokaždé stejnou kabinu znovu se mi nechce, člověk je tvor pohodlný...

S odléváním do jedno- až čtyř- dílných (více dílné jsem nikdy nepotřeboval, ne že by to nešlo) forem mám dlouholeté zkušenosti, i když hlavně menších věcí, ale to není zas tak velký rozdíl. Mojí pýchou byly epoxydové formy, do kterých jsem odléval epoxyd. To vám je makačka, aby se z toho nevytvořil jeden sakramensky dobře držící blok epoxydu :chuckle Ale jde to a odlitky jsou perfektní s minimální nutností dalšího opracovávání :-). Pravdou je, že dnes už je asi epoxydová pryskyřice za zenitem, ale uplatnění stále najdou, navíc když dnes existují typy, které slouží k vysokotlakému vstřikování plastů neby k vysekávání kovových plechů...
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
CrashMaN
Junior člen fóra
Příspěvky: 216
Registrován: 02 led 2009 20:02
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od CrashMaN » 22 pro 2009 10:08

na naší škole je možnost 3D tisku a mohl bych to udělatve 3D v solidworksu :arrow: přesný řezy kabiny

Uživatelský avatar
Aleš Papoušek
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 2900
Registrován: 12 srp 2005 09:46
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Říčany

Re: Praga V3S - valník 1:10

Příspěvek od Aleš Papoušek » 22 pro 2009 10:16

Možná by se sešlo víc zájemců na kabinu a pak by se to vyplatilo udělat ve 3D a nechat vytisknout a případně zaformovat. Při více zájemcích by cena kabiny nebyla zas tak hrozná, ale nějaké tisícikoruny tam budou stejně lítat.
Já bych měl zájem a možná hned o dvě.
legenda S2, podle data výroby
Tatra 815 4x4, Tatra 137 4x4,Tatra 813 8x8, Praga UV80 4x4,
ZIL 131 6x6, LIAZ 150.261, Unimog 1350L, ZIL 3910, URO F2, GAZ

Odpovědět