TATRA 816 8X8 LIWA

Představení vašich modelů, fotografie ze stavby a ježdění.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 466
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Slick7 » 10 lis 2009 12:37

Tak to pardon, nevím proč jsem žil v tom, že to co máš je 1:14 a to co staviš je desetina :?
Sleduji tu tvou výrobu sedminy už hódně dlouho a žil jsem v tom, že už ji musíš mít hotovou, ale zase na druhou stranu mně přišlo divné, že jsi se s ní ještě tady nepochlubil :D
Takže říkáš Aleši, že ty se zatáčením na místě a v terénu nemáš problém?
TXT Tarantule, CB-MB Actros, T813 6x6TP, T816Tomeček Dakar, CC-01, AP-50, AP-32

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1345
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Hanys » 10 lis 2009 13:20

Aleš Papoušek píše:U posledních modelů jsem přešel na serva HS7955TG a to je fakt síla. Při velikosti standardního serva to má síly na rozdávání. A pokud by ani to nestačilo, tak díky malým rozměrům se na místo jednoho serva 805 vlezou dvě 7955. Ale o ceně se nebavme, každá sranda něco stojí.
HS7955TG i HS805 mají stejné silové parametry - 24kg/cm při 6V. Jaké přednosti HS7955TG v modelu využíváš? Jeho titanové převody a menší rozměry?
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Aleš Papoušek
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 2903
Registrován: 12 srp 2005 09:46
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Říčany

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Aleš Papoušek » 10 lis 2009 13:21

Od doby co jsem začal sedminu dělat jsem vyprodukoval hodně aut v desetině, takže moc na sedminu nezbývá času.
Se zatáčením nemám problémy, zrovna v sobotu jsem ji prohnal po trialových sekcích. Když přední kola jsou zatížena vahou celého modelu, např. prudké klesání v měkké hlíně, tak zatáčení jde ztuha, ale stačí trochu cuknout a zatočí. Při běžné jízdě i s nákladem (další truck na korbě) to pořád zatáčí dobře.
legenda S2, podle data výroby
Tatra 815 4x4, Tatra 137 4x4,Tatra 813 8x8, Praga UV80 4x4,
ZIL 131 6x6, LIAZ 150.261, Unimog 1350L, ZIL 3910, URO F2, GAZ

Uživatelský avatar
Aleš Papoušek
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 2903
Registrován: 12 srp 2005 09:46
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Říčany

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Aleš Papoušek » 10 lis 2009 13:36

Hanys píše: HS7955TG i HS805 mají stejné silové parametry - 24kg/cm při 6V. Jaké přednosti HS7955TG v modelu využíváš? Jeho titanové převody a menší rozměry?
Obrovská výhoda je v rozměrech, servo už montuji zásadně na nápravu. To bych s HS805 udělal v desetinovém autě těžko. Tabulkové parametry jsou sice stejné, ale HS7955TG ti zatočí opravdu kdykoliv a o jakoukoliv výchylku. 24kg/cm je blokační moment, ale pracovní je vyšší u 79 než u 805. HS805 se se záteží pere a pak cukne, to u 79 není a drží nastavenou výchylku i pod zátěží. Vyšší rychlost přejezdu i pod zatěží je taky znát. Vše je kompenzováno velkou spotřebou proudu, klidně si řekne o 3A.
legenda S2, podle data výroby
Tatra 815 4x4, Tatra 137 4x4,Tatra 813 8x8, Praga UV80 4x4,
ZIL 131 6x6, LIAZ 150.261, Unimog 1350L, ZIL 3910, URO F2, GAZ

Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 466
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Slick7 » 10 lis 2009 13:40

Ovšem ta cena :( ja jsem kupoval jedny z prvnich a bylo to okolo 3 000,- za kus, ty už se přestaly vyrábět a jsou nahrazeny novým tipem, pravděpodobně je to ten co o něm píšeš ty, je tak?
Kolik je teď aktuální cena?
TXT Tarantule, CB-MB Actros, T813 6x6TP, T816Tomeček Dakar, CC-01, AP-50, AP-32

Uživatelský avatar
Aleš Papoušek
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 2903
Registrován: 12 srp 2005 09:46
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Říčany

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Aleš Papoušek » 10 lis 2009 13:47

Asi jsi měl HS5955TG, to jsem taky měl, ale HS7955TG je fakt o něčem jiném. Před dvěmi měsíci 2400Kč. Venku na internetu jde sehnat i pod 2000Kč.
legenda S2, podle data výroby
Tatra 815 4x4, Tatra 137 4x4,Tatra 813 8x8, Praga UV80 4x4,
ZIL 131 6x6, LIAZ 150.261, Unimog 1350L, ZIL 3910, URO F2, GAZ

Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 466
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Slick7 » 10 lis 2009 17:09

No, je to jen na Jirkovi, co tam dá, sám jsem zvědav jak to dopadne.
TXT Tarantule, CB-MB Actros, T813 6x6TP, T816Tomeček Dakar, CC-01, AP-50, AP-32

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1073
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 11 lis 2009 19:52

Po pravdě trochu obavy mám, ale rozhodl jsem se to řešit až příjde ta správná doba :wink:
Nejdříve to dostavím zvážím váhu, udělám zkoušku a uvidím. Ještě jsem nic tak velkého nepostavil, nemám zkušenost,... uvidím.
Co se týče místa, tak toho mám na modelu dost, motor můžu posunout do zadu a serva dát za sebe. U té Liwy je výhoda, že má tu chladicí nádstavbu za kabinou a tam toho vleze,.... i rezerva :nod
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1073
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 08 led 2010 00:28

Tak modelářská nálada se pomaly vrátila již před vánoci, nutno říct že mi hodně k odhodláni do další práce pomohlo sledovat jak staví druzí, a osobní návštěva u Hanyse. (to i syna (7 let) a teď plný dojmu chce abych sním postavil T138 4x4 - líbila se mu ta Hanysova)

Takže sice nemám žádné foto, možná v neděli ale mám téměř hotovou nádstavbu za kabinu - chybí pár detajlu jako panty, apod. ,kabina je dovařená - ještě dobrousit sváry a budu tmelit no chybí poklop na střechu. začal jsem vyrábět sedadla do kabiny a chystám se na palubní desku- Disky na kola mám ze silonu natřel jsem je základní barvou (dvousložkový polyuretan) a podle předběžných zkoušek na otěr, vypadá že dost dobře drží - no uvidíme.
Finanční rezervy na ozubené kola byly přesměrovány do rodinného rozpočtu :x sice s těžkým kámenem na srdci, ale nebylo jiné možnosti, Takže než najdu nové zdroje budu se zabývat kabinou a nádstavbou.
Prozatím vše a v neděli snad nějaké foto.
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1073
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 10 led 2010 20:58

Vyrobil jsem sedlo , jeto z lípového dřeva, příjde ještě přetmelit a ve finále potáhnout vhodnou textilii.
Jen bych to chtěl zaformovat pro případné odlítí z plastu, co by bylo nejvhodnější na formu?
Přílohy
sedlo.JPG
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1073
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 10 led 2010 21:00

Další část, tam bych chtěl mít vetšinu elektroniky a rezervu.
Přílohy
Kopie č. - P1100034.JPG
Kopie č. - P1100033.JPG
Kopie č. - P1100031.JPG
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1073
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 10 led 2010 21:02

Chybí svrtat panty, podlaha , vytmelit a do laku
Přílohy
Kopie č. - P1100039.JPG
Kopie č. - P1100036.JPG
Kopie č. - P1100035.JPG
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 528
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Hepcziiik » 10 led 2010 21:59

Ta plechařina vypadá výborně! :yes

Na odlévání já osobně používám Lukopren N 1522. Dnes už je spousta jiných materiálů, ale Lukopren je proti nim za pár korun, dělají se i jiné typy, např. na dokonalejší otisk detailu, ale mě 1522 vyhovuje. Jednou jsem odlil zaformoval karoserii Octavie od Igry a na odlitcích pak byl i napis OCTAVIA, který byl na zadku dělaný tamponprintem :) takže co se zachycený detailů týče, myslím že je dostatečný. Pak záleží, co bys chtěl používat jako licí materiál. Sedačku chceš odlévat v celku, jak je na fotkách, nebo na díly? Kdybys potřeboval poradit s formou, klidně se ozvi
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

PejaTruck
Expert fóra
Příspěvky: 655
Registrován: 29 kvě 2007 07:06
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha 4 - Braník, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od PejaTruck » 10 led 2010 23:18

pekne.... koukam ze prace s plechem te asi hodne bavi :) sedacku bych asi formoval po castech dvoudilnych forem z Lukoprenu. Me se osvedcil, ale oznaceni bohuzel z hlavy nedam. Na odlevani se pak docela hodi epoxyd.
Petr Janeček
Rozestavěno (1:10): Tatra 813 8x8
Dokončeno (1:10) Vybavení dílny

One machine can do the work of fifty men. No machine can do the work of on extraordinary man. - Elbert Hubbard

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1073
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 10 led 2010 23:56

Sedačka je trojdílna a ještě není sestavena na hotovo , tvary nemá nijak složité, zdní a dolní strana je rovná , takže bude stačit dle mého oformovat dosedací části .
Takže říkáte lukopren, ano slyšel jsem o něm prý jsou dva druhy zelený a bíly. jeden prý je pružnější pokud se nemýlim. takže půjdu nakupovat, dostane to běžně v drogeriji?
Dík za radu.
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 528
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Hepcziiik » 11 led 2010 08:22

Na barvu se vykašli(jinak je v barvách okrová, slonová kost, cihlově červená, šedá, modrá), říkám Lukpren N 1522, ten Ti na běžné formování stačí. Prodává se v kilové pixle spolu s druhou složkou. Počítej s tím, že než se to naučíš, ta kilovka na to padne :-), až na to půjdeš, ozvi se, napíšu Ti postup, aby Ti to šlo co nejlépe.
Jestli se koupí v drogerii, to nevim, u nás tedy ne. Já to kupuju přímo v Kolíně, tam se Lukopren vyrábí. Posílají myslím i na dobírku
http://www.udos.cz/cz/index/1/udos--sticha-sro.html
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1938
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Jozef Dojčar » 11 led 2010 20:13

Lukopren N 1522 je poměrně tvrdý. Vydrží málo složitých odlitků a rád při vytahování takového odlitku praská. Upustil jsem od něho hned při prvním litém podvozku Tatry 148. Taky neznám označení toho měkšího, ale na tu sedačku, pokud bude v celku bych radši volil ten měkší. Pokud budeš lít každou část zvlášť, stačí i N 1522. V každém balení je přesný návod na použití. Pokud umíš číst, zvládneš to v pohodě.

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 528
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Hepcziiik » 11 led 2010 23:36

Myslím, že to je všechno o praxi, Josefe. Z N 1522 se dá vyrobit forma měkoučká a pružná, ale i tvrdá. Výdrž je pochopitelně závislá nejen na složitosti předlohy, ale i na odlévacím materiálu a na tom, jak se o ní člověk stará, ale přiznávám, že opravdu perfektní odlitky při použití epoxidu jako licí hmoty je cca 20 - 30 kousků. U zde diskutované sedačky bych neviděl problém na dvoj i trojnásobek.
Jinak odolný Lukopren, o kterém se zmiňuješ má označení N 8100.
Ale tahle debata asi stejně patří někam jinam než do sekce "Můj model", takže tady své názory v tomto nebudu nadále šířit
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1073
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 14 led 2010 02:35

Díka za odpovědi ohledně toho lukoprenu. Zjistil jsem, že u nás v obci je je jeden dřevomodelář, který tohle využívá k své obživě, takže jsem se hned k němu vetřel a vzápěti prošel kompletním školením a výrobním postupem. Jen žena neměla radost, protože jsem nepřišel včas z práce. -biggrin
dokonce to asi zaformuji u něj s nějakou další jeho práci. A jako další možnost jsem zjistil, že vedle ve vesnici je firma ( dokonce se znám s majitelem), která vyrábí laminátové díly a tohle běžně používá na menží části. Takže si myslím že by forma měla být velmi kvalitni vzhledem k porofesionálnímu dohledu -wink
Údajně by nebyl problém odlévat sedačku v celku, takže na ní ještě vymodeluji držáky na pásy a případné další detaily. pokud by měl někdo zájem, nebyl by problém udělat jich více. jsou to sedačky standartně dodáváné do všech součastně dodáváných tater řaday T 815 v měřítku 1:10
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1073
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 04 dub 2010 22:59

KOnečně jsem začal tmelit kabinu, ono vlastně nezačal všiml jsem si určitého rozměrového nepoměru přední okna, konkrétně horní hrany a bočních okének ve dveřích. Normálně bych to asi nechal být, ale po zhlédnutí posledních přízpěvku vás kolegu a nádherných vaších výtvoru je rozhodnuto - bude se řezat a hodně! Snad to dopadne dobře a nebude se dělat další kabina. :lol:
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Odpovědět