TATRA 816 8X8 LIWA

Představení vašich modelů, fotografie ze stavby a ježdění.
Odpovědět
Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1068
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 11 úno 2009 20:17

PejaTruck píše:Jirko moc pekna prace... kolik to prozatim vazi? A to je normalni nebo hlubokotazny plech?
Zatím jsem "radši" nic nevážil ,ale chystám se nato

Plech je 0,8 hlubokotažný tuším, co jsem našel to jsem použil nemusel jsem ho kupovat, já za normální beru černý, a hlubokotažný je stříbrný, ta barva na něm je rýsovací barva "berlinská modř" rysky jsou pak líp vidět.
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1068
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 30 dub 2009 23:09

Dneska jsem konečně připevnil k rámu kabinu, servo - řízení, nádrže a skříň na nářadi,Jen ta hmotnost mě trošku straší, no třeba i ta bude nakonec 1:10 :wink: Nějak mi jednotlivé dílky začínají více či méně korodovat, takže asi postupně začnu s povrchovou úpravou.
pár obrázku pro nazornou ukázku:

http://sdhmnisi.koprivnice.org/foto/sta ... lu/001.JPG
http://sdhmnisi.koprivnice.org/foto/sta ... lu/002.JPG
http://sdhmnisi.koprivnice.org/foto/sta ... lu/003.JPG
http://sdhmnisi.koprivnice.org/foto/sta ... lu/004.JPG
http://sdhmnisi.koprivnice.org/foto/sta ... lu/005.JPG
http://sdhmnisi.koprivnice.org/foto/sta ... lu/006.JPG
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1369
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od JirkaW » 01 kvě 2009 12:26

Na povrchové úpravy jsem měl vyhlédnutou fabriku, kde dělali povrchové úpravy. Tenkrát jsem to řešil kadmiováním všeho železného. A musím říct, že do těď to kadmium drží. Dnes se asi už používá něco jiného, ale výsledek bude určitě stejný. Prostě není nad chemii.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz
P MARO59 - Unimog
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Evropy 2018
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1068
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 19 kvě 2009 00:05

V posledních dnech jsem na modelu udělal pár změn, bohužel směrem zpátky.
Zjistil jsem že na masce mi nesedí milimetry a při jejich součtu to byl víc než centimert, a jelikožchci, aby model aspoň trochu připomínal předlohu, a co nejvíc se přiblížil pánum kolegum, jež například předvedli stavebnici kabiny na T 813 , nařadu přišlo radikální řešení. Nyní jsem bez předku. :(
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1915
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Jozef Dojčar » 20 kvě 2009 22:07

Jenomže tu kabinu T 813 dělala mašina a ty to děláš ručně a v tom je dost velký rozdíl.

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1068
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 21 kvě 2009 14:13

Jozef Dojčar píše:Jenomže tu kabinu T 813 dělala mašina a ty to děláš ručně a v tom je dost velký rozdíl.
Toho jsem si vědom, ale říká se, že češi mají zlaté ruce, tak proč to neskusit přiblížít se té mašině, otázkou je jen jestli všichni mi předkové byli češi :wink:
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1068
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 26 črc 2009 19:37

Tak zas po dlouhé době něco přidám, není to sice nic světoborného - vše již někde bylo, ale malý postup je. Práci na kabině je dočasně pozastavena - čekám až bratr zprovozní svářečku tzv. "COčko".
Proto se má snaha vrátila na podvozek dodělal jsem konečně řízení, dočistil svary, podařilo semi dosoustružit disky a náboje kol a při dovolené jsem navštívil Martina a "jeho pneuservis 1:10" , kde jsem nechal část úspor - ale musím říct že práce odvedená Martinem předčila mé očekávání.
Jen mě ještě brzdí převody (měl jsem je již objednané , ale musel jsem to stornovat)
Přílohy
006.JPG
005.JPG
001.JPG
Naposledy upravil(a) jirka dne 26 črc 2009 19:42, celkem upraveno 1 x.
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1068
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 26 črc 2009 19:40

Ještě to řízení a nedpustím si jeden pohled do budoucnosti :wink:
Přílohy
002.JPG
007.JPG
003.JPG
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1915
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Jozef Dojčar » 26 črc 2009 19:49

Chtělo by to seštelovat geometrii... :lol: :lol:

CZ_Iceman
Nováček na fóru
Příspěvky: 28
Registrován: 16 črc 2009 11:34
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Ostrava

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od CZ_Iceman » 26 črc 2009 21:28

To je proste paradicka ! Strasne obdivuju tak zrucne lidi. Ta kabina musela byt skutecne mazec !! Sem na tu Tvoji karu hodne zvedavy :)

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1068
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 26 črc 2009 22:31

Jozef Dojčar píše:Chtělo by to seštelovat geometrii... :lol: :lol:
To je naprostá pravda, ale to až po nabarvení, jen jsem si říkal, že bude lepší mít dílky pěkně tam kde patří ať to nepotratím.
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1068
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 26 črc 2009 22:33

CZ_Iceman píše:To je proste paradicka ! Strasne obdivuju tak zrucne lidi. Ta kabina musela byt skutecne mazec !! Sem na tu Tvoji karu hodne zvedavy :)
díky, dnes jsemti několikrát volal a hlásilomito žes nedostupný, jinak kabina je trošku vylepšená, neseděly mi některé rozměry a nechtělo semi moc tmelit tak je předek po liposukci :wink:
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
Střelec
Expert fóra
Příspěvky: 2052
Registrován: 03 bře 2007 21:41
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Rychnov - Východní Čechy

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Střelec » 06 lis 2009 20:27

:wink: Jak pokračuje stavba??
Střelec - Honza
Ruský stroj - síly zdroj.
-----------------------------------------
DT-30
http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfira3o
CZ Truck Trial

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1068
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od jirka » 08 lis 2009 19:41

Střelec píše::wink: Jak pokračuje stavba??
Rychlostí lenochoda :S
Teď vážně: konečně jsem dodělal kola, dle Hanysova vzoru, jen stím rozdílem, že vzhledem k dostupnosti a ceně materiálu jsem nahradil dural za silon (u disku) a za kov u náboju. Nyní se chystám dát je do laku abych to mohl vše zkompletovat na hotovo. Předělal jsem konečně i 150 matiček z M2 na M3 (měl jsem z toho hrůzu a dlouho se ktomu odhodlával) nakonec jsem došel k postupu po třech kuseh v gola ořechu najednou ( u čtyřech a více matiček se mi kousal závitník). Ne že bych jich potřeboval všech 150, ale zichr je zichr.
nyní chci dotáhnou kabinu dodělat nedodělky, bladníky poklop, asi i interijér atd.. pak to přetmelit a...... :) cosi budem povídat.
Co se týče podvozku..........stojím přišla mi dost vysoká faktura z Čezu takže ozubené kolečka zase šly stranou ach jo ! Stále nemohu sehnat 1 mm silné laminátové desky na pera. atak dále atak dále.......... .
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 466
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Slick7 » 09 lis 2009 18:31

Ahoj Jirko, nemáš strach že ti to jedno servo neutáhne zatačeni všech kol v terénu? Nemluvě o zatáčení všech v terénu na místě? Řešil jsem tenhle problém jednomu známemu na jeho triálové vozitko, kde mu to tvé servo natáčelo jen jednu nápravu a stejně mu to pořád hořelo, dokuď tam nedal dvě.
TXT Tarantule, CB-MB Actros, T813 6x6TP, T816Tomeček Dakar, CC-01, AP-50, AP-32

Uživatelský avatar
pepazprahy
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 564
Registrován: 10 kvě 2008 14:40
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: neuvedeno, Česká republika

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od pepazprahy » 09 lis 2009 18:58

lamino desky i zbytky od 0,3 do 40mm
www.arcotechnik.cz
Praha
Pepazprahy

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Hanys » 09 lis 2009 20:38

Slick7 píše:Ahoj Jirko, nemáš strach že ti to jedno servo neutáhne zatačeni všech kol v terénu? Nemluvě o zatáčení všech v terénu na místě? Řešil jsem tenhle problém jednomu známemu na jeho triálové vozitko, kde mu to tvé servo natáčelo jen jednu nápravu a stejně mu to pořád hořelo, dokuď tam nedal dvě.
To se těžko odhaduje, u podobných modelů T813 8x8 Maxim(PL) a T813 8x8 Kopec zatáčí obě nápravy jedno servo bez potíží. T813 6x6 Jirky Nováka zatáčí o poznání hůř. Je to dáno váhou modelu, odporem samotné soustavy řízení, šířkou pneumatik, povahou terénu...
Jistě by bylo rozumné počítat s místem i pro druhé servo, ale třeba to i to jedno uřídí?

Franta má ve svým 52Kg těžkým faunu 2ks HS805 na řízení a to už je sakra váha, pravda je, že na místě to s koly neotočí, pouze za jízdy...
Obrázek
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Aleš Papoušek
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 2883
Registrován: 12 srp 2005 09:46
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Říčany

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Aleš Papoušek » 10 lis 2009 08:47

Já jezdím ve své T813 8x8 servo HS805 a taky naprosto bez problémů. Problém u řídících pák tatrovek pro dvě zatáčecí nápravy je v tom, že nejsou optimalizované pro zachování síly od serva, ale pro zachování geometrie zatáčení.
U posledních modelů jsem přešel na serva HS7955TG a to je fakt síla. Při velikosti standardního serva to má síly na rozdávání. A pokud by ani to nestačilo, tak díky malým rozměrům se na místo jednoho serva 805 vlezou dvě 7955. Ale o ceně se nebavme, každá sranda něco stojí.
legenda S2, podle data výroby
Tatra 815 4x4, Tatra 137 4x4,Tatra 813 8x8, Praga UV80 4x4,
ZIL 131 6x6, LIAZ 150.261, Unimog 1350L, ZIL 3910, URO F2, GAZ

Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 466
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Slick7 » 10 lis 2009 09:40

Tak ty máš, ale Aleši zase trochu odlišnější auto, měřítko, váha. Tohle má kola o pruměru 130mm a váha bude jistě k 15kg, když to bude chtít na místě v terénu zatočit, tak to bude potřebovat hódně velkou silu, němluvě o napájení, které musí být vedeno mimo přijímač o tom žádná, nebo vezme za své i ten. Já osobně bych doporučil spárování dvou HS805, které už by to mohly zvládnout. Je vždy lepší mít předimenzováno, než poddimenzováno. Nestavěl si náhodou taky T813 v měřítku 1:10 na spalovací motor?
TXT Tarantule, CB-MB Actros, T813 6x6TP, T816Tomeček Dakar, CC-01, AP-50, AP-32

Uživatelský avatar
Aleš Papoušek
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 2883
Registrován: 12 srp 2005 09:46
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Říčany

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvek od Aleš Papoušek » 10 lis 2009 10:01

Co jsem popisoval, tak je T813 v měřítku 1:10 s váhou 10 kg (s baterkami a jinou výbavou).
Pokud se tam vlezou dvě HS805, tak vzhledem k ceně není co řešit.
Mám ještě rozestavěnou T813 v měřítku 1:7 na spalovák, ale dokončení je v nedohlednu.
legenda S2, podle data výroby
Tatra 815 4x4, Tatra 137 4x4,Tatra 813 8x8, Praga UV80 4x4,
ZIL 131 6x6, LIAZ 150.261, Unimog 1350L, ZIL 3910, URO F2, GAZ

Odpovědět