TATRA 816 8X8 LIWA

Představení vašich modelů, fotografie ze stavby a ježdění.
Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod jirka » 16 dub 2010 19:52

Tak kabina chirurgický zákrok přežila, celkem 7 řezu a následná liposukce přebytečných partii dopadla k mé spokojenosti. Sice se nemohu rovnat již jinde zmíněné "firmě Dojčar" (to je kompiment), ale vzhledem k mým skušenostem a možnostem si myslím že ujde.
Dnes jsem začal tmelit.
Konečně jsem sehnal převodovku z dvourychlostní vrtačky narex + převody z dalšich dvou vrtaček nezjišteného výrobce (sice to trvalo dlouho, ale je za dara :wink: ), příšti týden budu objednávat chybějící kolečka v řetězech Olomouc, takže snad brzy představím svou konstrukci převodovky.
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod jirka » 11 srp 2011 11:24

Tak jsem se rozhod přidat nějaké foto kabiny, sice ještě chybí dolatit hlavně přední masku, ale aspoň něco. (aby bylo vidět že kromě spánku dělám i něco jiného :D ) Měl jsem podstatně více fotek, ale na začátku mi zkolaboval počítač, tak jsem přišel o spoustu dat.
Přílohy
IMG_0007.JPG
...
IMG_0006.JPG
no až didělám masku ..............
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod Hepcziiik » 11 srp 2011 11:47

Krásná práce!
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod jirka » 21 srp 2011 22:17

Tak jsem využil prázdnin a najal si dva brigádniky, no snad se zase kousek posunem !!!
Přílohy
IMG_0137.JPG
IMG_0137.JPG (117.7 KiB) Zobrazeno 3392 x
IMG_0135.JPG
IMG_0135.JPG (125.71 KiB) Zobrazeno 3392 x
IMG_0134.JPG
IMG_0134.JPG (118.92 KiB) Zobrazeno 3392 x
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

PejaTruck
Expert fóra
Příspěvky: 655
Registrován: 29 kvě 2007 07:06
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha 4 - Braník, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod PejaTruck » 21 srp 2011 23:07

Hlavně, aby ten posun nebyl vzad ;) vím jak to dopadalo, když jsem jako malej tátovi "pomáhal" s hánulkama :wasntme jinak kabina vypadá suprově
Petr Janeček
Rozestavěno (1:10): Tatra 813 8x8
Dokončeno (1:10) Vybavení dílny

One machine can do the work of fifty men. No machine can do the work of on extraordinary man. - Elbert Hubbard

lukaslakomy
Junior člen fóra
Příspěvky: 155
Registrován: 23 kvě 2011 21:07
Skype: laki_._
Účastník závodů RCTT: ne

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod lukaslakomy » 22 srp 2011 04:57

Pěkná práce :wink:

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod jirka » 22 srp 2011 07:44

PejaTruck píše:Hlavně, aby ten posun nebyl vzad ;) vím jak to dopadalo, když jsem jako malej tátovi "pomáhal" s hánulkama :wasntme jinak kabina vypadá suprově


Kluci chtějí být užiteční a ve třech letech jim to nevymluvíš. Dělají jen vnitřky, kde jsem přermelil sváry zbytkem tmelu. Jo pro případ druhých jedno varováni !! Nesvařijte kabinu zevnítř tak jako já, špatně se brousí sváry. pokud chcete mít pohledově krásný i interiér, tak sváry z venčí !!! a pak zabrousit. Jo hold chybami se člověk učí -wink
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod jirka » 22 srp 2011 07:45

lukaslakomy píše:Pěkná práce :wink:

Dík, ale ve skutečnosti to ještě hodně času zabere, než to stříknu.
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod Hepcziiik » 22 srp 2011 08:14

Kabina vypadá perfektně a když máš takové pomocníky, tak to musí jít jak po másle :-)
Teď už je to asi jedno a jistě Tě to taky napadlo: co vnitřní sváry brousit nějakou mikrofrézkou jako je třeba Dremel nebo Proxxon?
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod jirka » 22 srp 2011 10:42

Hepcziiik píše:Kabina vypadá perfektně a když máš takové pomocníky, tak to musí jít jak po másle :-)
Teď už je to asi jedno a jistě Tě to taky napadlo: co vnitřní sváry brousit nějakou mikrofrézkou jako je třeba Dremel nebo Proxxon?

JO napadlo, zkoušel jsem brusný kotouček do vrtačky - malé otáčky, ale trochu to šlo vadily ale velké rozměry vrtačky. Koupil jsem tedy jak říkáž mikrofrézku (dlouho jsem se nani chystal atal měto donutilo), ale kotoučky odcházeji rychleji nežli sváry.
Mám ale řešení od oken dolu dám "tapecírunk" na střechu tenkou překližku, no a zbytek zatmelím do stracena. Myslím že to bude stačit.
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1330
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod Hanys » 22 srp 2011 10:52

Na broušení mikrobruskou používám třeba 3 kotoučky vedle sebe. Líp to brousí a neubývá až tak moc. Ale ta cena taky není nejlepší 5,-Kč/kus a mizí to do háje docela rychle. Opravdu je lepší svařovat zvenku :yes
Jinak dobrá práce, ať se daří a můžem pojezdit.

PS: nedávej "citovat" hned předchozí příspěvek, dej raději "odpovědět" je to pak přehlednější. Citovat je vhodné starší příspěvek, třeba z předchozí stránky, kdy není jasné na co reaguješ... :mrk
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod jirka » 22 srp 2011 10:58

Hmm pojezdit jo,.......... to budu mest zajít do kopřiv, vytáhnout podvozek"spíš rouru s rámem" rycle makat. pořád nejsou převody a prodej domku mi vázne no nejsou kačky,....... -sad
PS: beru navědomí
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod jirka » 24 srp 2011 10:35

Pánové na razil jsem na malý doufám řešitelný problém. Snažím se naimplantovat převodovku z Narex vrtačky, na sestupnou převodovku dle Hanyse. Dostal jsem se do situace, kde vlivem velkého ozubeného kola se nemůžu dostat blíž k rouře, atím vzniká mezera mezi koly. 5ešíní by bylo vložit tam soukolí 1:1 (12:12 zubům), řemen, nebo řetěz, nebo jedno kolo s větším počtem zubů (tím si ale rozhážu komplet celý převodový poměr.
ještě mám jeden plán (zatím) v hlavě, udělat jeden velký blok, v němž by byly všechny převody. Musel bych zvětšit mezeru mezi rourama, ale bylo by to zase pracnější. Na druhou stranu, Liwa měla podobně řešenou převodovku TVIN DISC (automatická). Situace je na fotkách vyznačena kótou 13,84 .

JO zapoměl jsem: sestupná je modré a zelené kola, chybí tam poslední hřídel s 12 zuby, narex je žlutě, zatím to vše je bez pláště převodovky.

Pokud to nepůjde vidět tak vyměním barvy. V CADU to vidím dobře a s převodem na obrázek se to nějak ........

Kterou variantu by jste voli a proč?
Přílohy
p2.jpg
p2.jpg (20.67 KiB) Zobrazeno 3283 x
p1.jpg
p1.jpg (21.02 KiB) Zobrazeno 3283 x
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
Baterfly
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 1420
Registrován: 21 lis 2006 16:07
Skype: zelvaha
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha-6, Řepy
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod Baterfly » 24 srp 2011 13:15

Jirko, jestli to dobře chápu tak chceš aby byla převodovka byla napasovaná na rozvodovce. Jestli to není nutné nebylo by lepší ji posunout a propojit kardanem nebo krátkou kostí?

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1330
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod Hanys » 24 srp 2011 13:47

Řekl bych, že to chce Jirka tak jak je to na tatře, převodovka v jednom "bloku" se sestupnou převodovkou...
Volil bych vložené ozubení, které by vyrovnalo tu vzdálenost mezi výstupní osou z Narexu a vstupní osou sestupky.
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod jirka » 24 srp 2011 15:42

Martin má pravdu. Již to mám z části vyřešeno. Z čeního rozložení jsem téměř hotov, již to můžou změnit jen ložiska. Ještě to uspořádat podélně a bude. ještě že je takové horko, to se ven nedá dělat, tak sedím při větráku a koumám 8)
Přílohy
čelní pohled převodovky.jpg
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod jirka » 18 led 2012 21:49

Dneska bych chtěl upozornit, že na modelu nespím. Ikdyž to tak vypadá. Konečně po dlouhých večerech jsem spokojen s návrhem převodovky a již je ve výrobě. Kdy bude nevím, bude záležet jak bude dotyčný vytížen. Nakonec jsem zvolil variantu tvořenouu třemi díly, které když se stáhnou ksobě vytvoří dvě komory pro sestupnou a hlavní převodovku. Naskytla semi ale jedna nemilá věc, zjistil jsem že se přestal vyrábět motor SPEED 700 turbo (15000 ot/min) se kterým jsem počítal. Pořídil jsem tedy Speed 700 C turbo, ale ten má 14700 ot/min, takže snad to nebude velký rozdíl.
Dále mám hotový model sedadla a chystá se forma. Krom toho mi konečně dorazily další díly, jako ozubení, motor a pár dalších drobnosti.
Dostal jsem se však k jedné otázce, asice k uchycení motoru. Plánuji ho uchytit k rámu a spojit ho kardanem s převodovkou. No a tím pádem si kladu otázku zda motor připevnit na tvrdo, nebo pomocí nějakého pružného členu? Co byjste mi poradili?
(foto dodám až toho bude víc - možná sedadlo dřív)
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

dunga
Junior člen fóra
Příspěvky: 194
Registrován: 20 pro 2010 23:13
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod dunga » 18 led 2012 23:03

Jestli jsem správně porozumněl, tak myslíš připevnění motoru k rámu, ne ke kardanu, že jo? Pokud ano, tak "silentblok" ve formě gumy nemůže uškodit. Dobré je údajně i těsnění používané pro dvoutaktní motory mezi výfuk a motor a do karburátorů (v Hradci to prodávají u křižovatky směrem na nadjezd do skladištní oblasti s cestou na Slezské). Název si teď nevzpomenu, ale je to jeko pogumovaný papír odolný teplotě. Arch A3 nebo A2 mě stál cca 300. Dělají se různé tloušťky. Případně kdybys chtěl nějaký kousek, tak bych ti to mohl stříhnout, ale teď ho nemám u sebe, tak by to chvíli trvalo...

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1834
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod Jozef Dojčar » 18 led 2012 23:31

Já dávám motory natvrdo do rámu. Je to bezproblémové, když ti nebude házet kardan.
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: TATRA 816 8X8 LIWA

Příspěvekod jirka » 19 led 2012 00:16

Díky, předpokládám že házet nebude, takže to skusím na tvrdo. A kolegovi "Dungovi " děkuji za nabídku a prozatím ji nevyužiju.
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno


Zpět na „Můj model“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti