Škoda 706 RTHP

Představení vašich modelů, fotografie ze stavby a ježdění.
Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Hepcziiik » 29 bře 2015 22:41

Kousky hliníku mu ale přeci jen sluší, Davide. Ty ozdobné lišty kolem kabiny, nástavby a blatníků... :-)
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Krupajs
Nováček na fóru
Příspěvky: 27
Registrován: 24 čer 2014 17:17
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Liberec

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Krupajs » 21 čer 2015 20:33

:chuckle Je to moc hezký model,jak to vypadá s lafetou?

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Hepcziiik » 21 čer 2015 20:44

Lafeta ještě nevypadá, byl jsem teď v práci. snad po neděli by mohl být čas
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Hepcziiik » 17 črc 2015 11:34

Obrázek

Ve spolupráci s DRracerem a Pepou Dojčarem (tímto jim velmi děkuji) jsem opět blíže cíli - na hasičích přibyl jeden poměrně výrazný detail
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod DRracer » 17 črc 2015 12:06

:O :yes :clap
Mohl bych poprosit o detailnější fotky do mailu? Vypadá to maximálně realisticky

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Hepcziiik » 17 črc 2015 12:20

Obrázek
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod DRracer » 17 črc 2015 12:50

Předpokládám, že cisternu bude možné naplnit vodou a vodní dělo bude schopné hasit ;) (ideálně zkalibrovat průtok, aby dostřel vodního proudu odpovídal skutečnému vozu :mrgreen: ).

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1066
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod jirka » 19 črc 2015 09:55

JO a pro potřeby hašení v Kopřivnici vyvinout výškové ovládáni lafety ?
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Hepcziiik » 19 črc 2015 16:28

jo, pánové, jen mi vymýšlejte úkoly... :-)
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1834
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Jozef Dojčar » 10 říj 2015 14:11

[youtube]zSWWy3KMAzU[/youtube]
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod DRracer » 10 říj 2015 15:17

Pěkné video, Pepo. Konečně vidím hasičák v pohybu ;) .
A dokonce i modrý exemplář bez poháněné přední nápravy, který zřejmě na správnou masku ještě čeká ;) .
Jirko, proč nemá modrý Mates nasazené kryty nábojů trilexů? Je s nimi nějaký problém?

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1834
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Jozef Dojčar » 10 říj 2015 16:56

Díky Davide.
Problém s poklicemi není, majitel je akorát nechtěl ztratit.
josef.dojcar@email.cz

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Hepcziiik » 11 říj 2015 19:20

Pěkné video, díky Pepo.
U poklic je to jak píše Pepa, Davide - majitel je lajdák a i když jsem mu nabízel odborné připevnění na místě, odmítl, že mu to zatím tak stačí, což mě trošku mrzelo, ale je to jeho model... Masku má k dispozici také, tak snad se brzo ukáže i připevněná na modelu.

Jinak k jízdním vlastnostem - i když je Erťáček obutý do těch úzkých tvrdých pneu od Tamiye, myslím že se s tím proradným suchým pískem pral docela statečně. A jak jsem si vyzkoušel na autosalonu v Ústí nad Orlicí, tak slušně zvládá i stoupání, kde bez zaváhání vyjel rampu se sklonem cca 45° a dobře si vedl i na rampě obloukové, kde to zvládal až do náklonu asi 60°, potom už mu tvrdé pneu a kluzký podklad rampy nedovolili výstup až na vrchol. Ale i tak mnhonásobně překonal svoji předlohu... :-)
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod DRracer » 11 říj 2015 19:29

Pepo, Jirko, díky za odpověď.
Ty tvrdé gumy nejsou tak strašné, jak na první pohled vypadají. S trochou zkušeností se dají projet i ta písečná stoupání, troufám si tvrdit, že zrovna kopec na videu by Mates zvládnul, jen si nesmíš "vykopat díry" ;) . Chce to trpělivě postupně najíždět a udusávat terén. Jakmile by to prohráblo, scouvat dolů a znova. Zásadně se držet vyjeté stopy. Navíc máš nevýhodu zadní dvojmontáže, tak by to šlo pomaleji, ale zvládl by to ;) .

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Hepcziiik » 17 pro 2015 21:50

Obrázek Obrázek


Po delší době na modelu další drobný detail navíc - prozatím jen maketa, ovšem plně pohyblivá dle předlohy. Bude následovat vývoj, abych zjistil, nakolik budou drobné díly odolné v případě plně funkčního provedení. Nejsložitější část vznikla opět díky spolupráci s DRracerem, za což velmi děkuji.
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod DRracer » 17 pro 2015 22:09

týjo, to vypadá hodně realisticky :yes

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Hepcziiik » 17 pro 2015 22:15

díky Davide. snad zítra stihnu ještě dodělat "řidítka" a bude to vypadat ještě lépe. taky se mi to líbí, ani jsem v to nedoufal
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1834
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Jozef Dojčar » 18 pro 2015 13:51

Hezkýý, to je teda tištěné? A jak to je těsněné? Nebo to budeš dělat znovu a jinak?
josef.dojcar@email.cz

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod Hepcziiik » 18 pro 2015 14:30

ten prstenec je odlitek výtisku, zbytek je vyrobený ručně z mosazi, plastu a hliníku. Těsněné to zatím není, udělal jsem to jen jako maketu, abych doplnil nástavbu, teď budu zkoušet to uvést do života. zvedání proudnice možná oželím z ohledem na zachování vzhledu, abych to nehyzdil nějakým táhlem. ale ještě uvidím, jak se mi to všechno bude dařit tovřit a vymýšlet
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTHP

Příspěvekod DRracer » 18 pro 2015 14:32

Jak píše Jirka, tištěný je ten horní prstenec lafety. Je to ze dvou kusů (horní a dolní) a uvnitř je to jako roura, aby tudy mohla téct voda.
Dále příruba pro vertikální naklápění (to je ten malý díl nahoře na stojánku, který rozvádí vodu do obou ramen) je taky samostatný kus a tam je právě otázka, jak to vhodně utěsnit, neboť je to velmi titěrné ;) . Zatím bych to viděl na statické nastavení zdvihu a pevné slepení do jednoho kusu.

Jenže Jirka je moc šikovnej, tak to ve finále bude určitě plně funknčí včetně naklápění ;) .


Zpět na „Můj model“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Yahoo [Bot] a 1 host