Škoda 706 RTHP

Představení vašich modelů, fotografie ze stavby a ježdění.
Odpovědět
Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Škoda 706 RTHP

Příspěvek od Hepcziiik » 27 črc 2012 20:21

Dovolím si založit nové téma mého souběžného projektu s Pragou V3S a to daší známé auto českých a slovenských silnic - lidově řečeného Matesa. Pragovka není dokončená ani není projekt ukončen, obě auta porostou souběžně, V3Ska zaručeně pomaleji, musí se tam vše vyrobit a to je časově i finančně náročnější.
Mates vzniká v tamyiáckém měřítku, o nástavbě nejsem zatím pevně rozhodnutý, na 80% to ale bude klasická sklápěčka. Rád bych se pokusil rám vyrobit z mosazi, kabina bude opět resinový odlitek a opět se do ní pouštím jako do první věci na modelu. Kabina bude tentokrát dvoudílná a to z prostého důvodu: střecha tvoří nad předním sklem jakýsi kšilt a tak by se kompletní asi velice těžko vyndávala z formy. Bude tedy odlévaná samostatně.
Přílohy
4694661-skoda-706-mtsp27-4.jpg
Naposledy upravil(a) Hepcziiik dne 28 říj 2014 20:48, celkem upraveno 2 x.
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Hepcziiik » 27 črc 2012 20:24

a něco málo z probíhající tvorby kabiny:
Přílohy
DSC_0632.JPG
DSC_0635.JPG
DSC_0635.JPG (133.78 KiB) Zobrazeno 7845 x
DSC_0636.JPG
DSC_0636.JPG (124.36 KiB) Zobrazeno 7845 x
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Střelec

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Střelec » 27 črc 2012 20:42

-surprised Jako vždy,skvělá práce.Pěkně hladký povrch .Vypadá to pěkně. :yes :yes

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1926
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Jozef Dojčar » 29 črc 2012 18:41

O tomhle autě sním už strašně dlouho. Prosím, dej si záležet na té kabině a já si určitě nějakou vezmu. Taky bych rád vlastnil funkčí kousek. Bude to v měřítku 1:14 nebo 13,5?

Uživatelský avatar
kubaculen
Junior člen fóra
Příspěvky: 160
Registrován: 06 říj 2009 13:08
Skype: scofield1234321
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brodské, Slovensko

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od kubaculen » 29 črc 2012 18:59

Hezky pokračuješ :cool Pepo myslím, že těch zájemcú o kabinu bude víc :)
CNC frézování, 3D tisk -------- culen.jakub@gmail.com ----------

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1926
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Jozef Dojčar » 29 črc 2012 19:04

O další důvod víc udělat to pečlivě :wink:

Střelec

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Střelec » 29 črc 2012 19:06

Myslím si,že kolega již předvedl své umění na již hotové kabině jiného modelu a je na co se těšit.

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Hepcziiik » 29 črc 2012 19:08

Josefe, vše přepočítávám na 1:13,5, pokud se nemýlím, jsou tak i Tvoje Tatry. Vítám připomínky i kritiku, bude-li to v mých možnostech, rád to předělám nebo opravím. Originální předlohu mám kousek od domu, takže co půjde, to změřím. Momentálně mám drobný problém, pokud mi někdo poradí, budu rád: Na zádech kabiny jsou oválné prolisy, které se od prostředka zvyžují. ten hrbolek je vysoký asi 0,5 mm, což nevím jak vybrousit, aby to vypadalo dobře. Jinak jsem rozhodnutý ten prolis nechat jednoduše rovný, bez vyboulení, protože ve většině chvil budou stejně skryté za nástavbou. Ale případné rady nebo tipy vítám
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Hepcziiik » 29 črc 2012 19:09

Střelec: Kabina V3S má své nedostatky o kterých vím, ale pro moje potřeby je dostačující a laik je stejně někdy ani není schopen odhalit
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Hepcziiik » 29 črc 2012 19:12

zde ten tvar prolisu
Přílohy
mts_080.jpg
mts_080.jpg (16.09 KiB) Zobrazeno 7760 x
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Střelec

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Střelec » 29 črc 2012 19:26

Mít peníze na víc tak bych kabinku V3S koupil,ale musel jsem upřednostnit bydlení.A co se týká toho prolisu,co ho udělat resp.znázornit jen rydlem??

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Hepcziiik » 29 črc 2012 19:34

Jako myslíš vyškrábnout tam X? FUJ...
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

marek jk
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 742
Registrován: 21 črc 2010 18:19
Skype: mara.126
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Louny, Česká republika

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od marek jk » 29 črc 2012 19:37

a co ten prolis udělat bokem třeba z PSH a pak ho tam nějak vlepit
RCTT Fox-S3
RCTT Oshkosh- S1

http://mara126.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1068
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od jirka » 29 črc 2012 19:48

Já bych to asi řešil podobně jak říká marek, vyřezal bych otvor, pak bych udělal ze stejného materiálu přesný kus do tvoru a před vlepením bych na jemném smírku srazil šíminy, pak vlepit. Pokud to necháš rovné, tak to sice bude z části schované, ale nadruhou stranu co když budeš někdy ty, případně někdo jiný chtít udělat tahač návěsu? pak by to bylo docela znatelné.
Pak by byla jěště jedna možnost díru vyřezat a nechat si udělat díl s prolisem na 3D tiskárně. Je to sice dražší ale dost přesné. Těch prolisu tam je víc a stejných, stačilo by udělat vždy po jednom z daného rozměru, zaformovat a odlít do potřebného počtu.
Já to např na své Livě vyklepal z plechu, ale to je jiná technologie.
J. ...............hodně zdaru ve stavbě
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1926
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Jozef Dojčar » 29 črc 2012 19:50

Udělal bych to z plechu (třeba konzervový) jako vystřihovánku a pak vlepit do otvoru. Zevnitř to může být rovné, zalité třeba lepidlem, pokud použiješ moc tenký plech.

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Hepcziiik » 29 črc 2012 20:00

Jirka: Š706 RTTN má dlouhou kabinu která je navíc vzadu úplně jiná, takže to je úplně jiný případ.
Zkusím to opatrné broušení i případně ten plíšek, snad se to nějak povede. Díky za tipy
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
Mila198
Junior člen fóra
Příspěvky: 166
Registrován: 16 bře 2012 08:06
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Mila198 » 31 črc 2012 13:01

Já jsem toho názoru, že nejlepší je to vylisovat z plechu. Sám dost takových věcí lisuji viz. třeba tato zrcátka... http://www.rc4x4.cz/modules.php?name=Fo ... &start=165

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1926
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Jozef Dojčar » 31 črc 2012 20:55

To je naprostá šílenost. Úžasné.

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Hepcziiik » 31 črc 2012 22:06

Souhlasím, Milovo vozidlo je mazec. Vzhledem k velikosti se může dokonale vyřádit :-)
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
Mila198
Junior člen fóra
Příspěvky: 166
Registrován: 16 bře 2012 08:06
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MTSP 24

Příspěvek od Mila198 » 31 črc 2012 22:24

No jo chlapci, ale to jste odbočili od tématu, a to jsou ty prolisy. Také by to šlo udělat na fréze z PSH , takže by byla druhá strana rovná, a určitě by to bylo lepší, než to brousit ručně.

Odpovědět