TATRA 815 4x4 Valník- měřítko 1:10

Představení vašich modelů, fotografie ze stavby a ježdění.
lukaslakomy
Junior člen fóra
Příspěvky: 155
Registrován: 23 kvě 2011 21:07
Skype: laki_._
Účastník závodů RCTT: ne

TATRA 815 4x4 Valník- měřítko 1:10

Příspěvekod lukaslakomy » 16 zář 2011 14:15

Zdravím všechny fandy RC modelů.
Už dlouhou dobu koukám na tohle fórum a obdivuji Vaše modely. Dá se říct, že mám pročtené skoro všechny témata co se týká tohoto fóra. Tak jsem se rozhodl že si postavím taky nějakou tatrovku.
V plánu mám postavit model tatry 815 , která zvítězila na Dakaru v roce 1988. Obrázek
K modelu...
Podvozek bude podle výkresů pana Hanáčka, motor (zatím ještě nevím jaký použiji) + třístupňová převodovka tamiya + přídavná redukční převodovka. Servo řízení Turnigy S8166M.Pneu Michelin. Servo řízení taky ještě nevím jaké použiji.
Kabina by ,měla být z pozik. plechu (pájená) .
Technické informace jsem osobně žádné nenašel tak jsem oslovil Jirku K. ,tak jestli by někdo z Vás měl jakékoliv údaje k tomuto vozu a mohl by mi je poskytnout, tak bych byl jenom rád.

TATŘE ZDAR !
Naposledy upravil(a) lukaslakomy dne 28 kvě 2015 15:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Střelec
Expert fóra
Příspěvky: 2052
Registrován: 03 bře 2007 21:41
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Rychnov - Východní Čechy

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Střelec » 16 zář 2011 16:31

Vítám,tě tu na fóru.
To je rána do mé noty. Přesně tento typ Tatry je můj oblíbený.Tadle Dakarka je podle mého gusta.Držím ti palce k úplnému dokončení modelu.Jak jsi řekl,že máš přečtená témata ze zdejšího fóra tak nebude problém se stavbou.Je tu hodně skvělých kolegu co staví Tatra modely a rádi ti poradí.Ja jsem spíš přes ruské stroje.Ale řízení dost předimenzuj,bude to potřeba.Zatáčení modelu v terénu je dost na sílu serva.Ještě jednou,držím ti palce. :yes :yes
Střelec - Honza
Ruský stroj - síly zdroj.
-----------------------------------------
DT-30
http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfira3o
CZ Truck Trial

Uživatelský avatar
Roman
Expert fóra
Příspěvky: 913
Registrován: 24 bře 2006 13:13
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: MORAVA, Česká republika

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Roman » 16 zář 2011 17:03

Něco kolem ní mám , včetně rozměrovejch výkresů , pohledám to , ale dej mně čas jsem teď v presu.
Co se týká volby , taky schvaluji.
Jen bude potřeba se hned na začátku zamyslet nad jednou podstatnou věcí a to je rychlost modelu (Dakarské švihadlo) a koncepce Hanysova podvozku (bez difů) .
Pokud to má jezdit svižně a přitom i slušně zatočit , bude to potřebovat minimálně 1 dif :wait

EDIT : TD máš v SZ
Pošli mně do SZ mailovou adresu , pošlu ti výkres, mám jen 87mičku a 90tku , 88 nemám ,
ale rozdíl je jen v plachtě

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1834
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Jozef Dojčar » 16 zář 2011 18:40

Přikláním se k tomu jednomu diferenciálu. V zásadě to pojede i bez nich, ale hodiny s tím asi neuděláš. Buď musí být model hodně lehký, nebo hodně silný motor a hodně rychlý převod.
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1330
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Hanys » 16 zář 2011 19:25

Diferenciál na přední nebo na zadní nápravu?
Ahoj Lukáši, taky Tě vítám, na toho "pana" si nepotrpím, tady si většinou tykáme :mrk
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1834
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Jozef Dojčar » 16 zář 2011 20:50

Já je dávám na přední nápravu. Má největší rádius a tím pádem i rozdíl v otáčkách kol.
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
Dave+-
Senior člen fóra
Příspěvky: 400
Registrován: 18 úno 2009 21:19
Skype: david.kaspar1
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Holasice,Morava, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Dave+- » 16 zář 2011 21:15

Já si myslím že u 4x4 desetiny by se dal diferenciál udělat ne? Jinak předloha pěkná, přeji hodně štěstí do stavby ;)

lukaslakomy
Junior člen fóra
Příspěvky: 155
Registrován: 23 kvě 2011 21:07
Skype: laki_._
Účastník závodů RCTT: ne

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod lukaslakomy » 16 zář 2011 21:50

No rád bych si tam i ten diferenciál dal, ale jak ? viděl jsem že Slick7 má ve své nabídce dílů diferenciál pro měřítko 1:13,5. Dal by se použít tenhle diferenciál pro model 1:10 ?

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1330
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Hanys » 16 zář 2011 21:58

To rozhodně ne, ten nelze použít, nevydržel by přenos kroutícího momentu...
Něco vymyslíme :sun
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Tomáš
Junior člen fóra
Příspěvky: 246
Registrován: 12 zář 2011 19:00
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Tomáš » 16 zář 2011 23:08

Já bych taky raději volil velikost diferenciálu odpovídající měřítku vozidla než menší :mrk . Pokud máš možnost soustruhu, tak není zase tak těžký vyrobit klec. Horší už bude poschánět pro tu klec ozubená kolečka. Například já jsem poscháněl mosazná kolečka do diferáku (připomínám že M 1:14) od MP-JET. Oni je maj určený pro převod k pohonu vrtule na letadla, ale šířka ozubení je pouze 5mm :wait a modul zubu myslím je 0,5 ,ale to si nejsem jistej úplně na 100%. Z průměrů koleček mají taky docela výběr.

Kovovou kabinu, obzvlášť pro model, co má jezdit v terénu, bych asi moc neschvaloval => vyšší těžiště. (Už jsem svojí TATRu stihl 2x převrátit, a to mám zatím jen podvozek :chuckle )

Jinač hezkej výběr :yes
Rozestavěno: TATRA 813 8x8 KOLOS 1:14 => http://forum.rctrucktrial.cz/viewtopic.php?f=9&t=1200
V plánu: Transporta P50 1:14
V plánu: Stavostroj KNB 250 1:14
http://www.modelklubrk.cz

Uživatelský avatar
jezdec
Občasný přispěvatel fóra
Příspěvky: 73
Registrován: 06 bře 2006 23:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Chotěšov
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod jezdec » 17 zář 2011 07:53

Moc dobrej výběr předlohy :yes . Taky jsem jí dělal, ale papírovou. Mám celý model rozkleslený ve vektorech ( *.CDR ). Ve vektorech není problém celý model zvětšit do měřítka a pak odměřit, či vytisknout potřebné rozměry, nebo díly. Když tak dej vědět.

Ten diferenciál na desetinu mě docela zajímá. Už sem o něm přemýšlel, ale asi sem tupej :roll: , protože vůbec nevím jak funguje a vypadá originál tatrovácký diferenciál.

PS: už taky něco chystám, ale nejdřív to musím tak nějak uspořádat. :whew

Zdenda
Junior člen fóra
Příspěvky: 102
Registrován: 02 pro 2008 18:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kunčina okr. Svitavy

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Zdenda » 17 zář 2011 07:55

A co takhle použít diferenciál primárně určený pro nějaký monstertruck? V nabídce je toho hodně, já mám v nápravách silničního tahače 1:10 vnitřnosti pro Wheely Kinga a zatím jsem spokojený. Dal bych ale přednost ocelovým převodům, lisovaný dural by moc dlouho nevydržel.

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1330
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Hanys » 17 zář 2011 08:05

Ten diferenciál by musel mít satelity s přímým ozubením tak aby v něm prošly trubka a osa.
Tady je origo dif:
[youtube]CRAqzv-bHS0[/youtube]
A tady Pepův:
[youtube]8fEFvfQA-q8[/youtube]
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Baterfly
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 1420
Registrován: 21 lis 2006 16:07
Skype: zelvaha
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha-6, Řepy
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Baterfly » 17 zář 2011 10:50

Ahoj, se přiznám že jsem si ten diferák simuloval v počítači a je tam dost problémů. Chtěl jsem se vyhnout zakázkové výrobě pastorků a kol. V modulu jedna jde dif udělat na průměr 42 mm a musel by jít do trubky 45x1,5mm a to si myslím že je na desetinu dost. Skladba hřídelů přes průchozí dif by pak byla 6mm a trubka 9x1,5 na vnější kužel. Problémem je i malost kuželů v M1.
Dif.pdf
(585.38 KiB) Staženo 610 x


Příloha je 3D.pdf, jak to zobrazit najdete zde: viewtopic.php?f=3&t=1203

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1330
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Hanys » 17 zář 2011 16:58

jezdec píše:Ten diferenciál na desetinu mě docela zajímá. Už sem o něm přemýšlel, ale asi sem tupej :roll: , protože vůbec nevím jak funguje a vypadá originál tatrovácký diferenciál.

Už jsem to sem jednou dával, tak znova pro připomenutí, ikdyž je to jen načrtnutý rukou...
http://www.rc-trucker.com/photos/detaily/dif1.JPG
http://www.rc-trucker.com/photos/detaily/dif2.JPG
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

lukaslakomy
Junior člen fóra
Příspěvky: 155
Registrován: 23 kvě 2011 21:07
Skype: laki_._
Účastník závodů RCTT: ne

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod lukaslakomy » 18 zář 2011 12:56

Našel jsem model, kde je udělán diferenciál přímo v rozvodce... vypadá to zajímavě.
http://www.edren.se/johannes/tatra/tatra14.jpg
http://www.edren.se/johannes/tatra/tatra13.jpg
http://www.edren.se/johannes/tatra/tatra15.jpg

Uživatelský avatar
Střelec
Expert fóra
Příspěvky: 2052
Registrován: 03 bře 2007 21:41
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Rychnov - Východní Čechy

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Střelec » 18 zář 2011 13:12

Ja si nemohu pomoct,ale připadá mi,že ten model nemá osy v jedné rovině při pohledu zhora.
http://www.edren.se/johannes/tatra/tatra13.jpg
Není to špatně???
Střelec - Honza
Ruský stroj - síly zdroj.
-----------------------------------------
DT-30
http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfira3o
CZ Truck Trial

lukaslakomy
Junior člen fóra
Příspěvky: 155
Registrován: 23 kvě 2011 21:07
Skype: laki_._
Účastník závodů RCTT: ne

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod lukaslakomy » 18 zář 2011 13:18

Pokud vím, tak tatrovácký podvozek osy v rovině nemá .

Uživatelský avatar
Střelec
Expert fóra
Příspěvky: 2052
Registrován: 03 bře 2007 21:41
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Rychnov - Východní Čechy

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Střelec » 18 zář 2011 13:59

To nevím a proto se ptám,že mi je to nějaké divné.Se divím,že to nejede šejdrem.
Střelec - Honza
Ruský stroj - síly zdroj.
-----------------------------------------
DT-30
http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfira3o
CZ Truck Trial

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 815 VD 10 300 4x4.1 Dakar 88 - měřítko 1:10

Příspěvekod Hepcziiik » 18 zář 2011 15:37

proč by to jelo šejdrem, když jsou kola rovně? :-)))
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)


Zpět na „Můj model“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Yahoo [Bot] a 2 hosti