Tatra 815 6x6 AGRO

Představení vašich modelů, fotografie ze stavby a ježdění.
Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1822
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Jozef Dojčar » 25 srp 2011 19:14

V rámci tradice pokračuji v tvorbě další Tatry. Takhle trošku to bude vypadat s malými změnami. Budeme se tentokrát držet původní předlohy, kde jsou jiné pneumatiky a barva korby.

Obrázek

Přizval jsem ke spolupráci Igora, který zhotovil kompletní kabinu a rozpracoval korbu.


Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek



U korby jsem se rozhodl nakonec udělat vše znovu. Zatím ještě nemám všechny potřebné data, ale začal jsem netradičně tvorbou 3D dílů. Všechny díly kreslím jako plechové, tudíž je po rozložení do plochy můžu nechat rovnou vyříznout laserem. Třeba nosníky korby, kreslí se v naohýbaném tvaru a do plochy se rozprostřou patřičným příkazem.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Po naohýbání a scínování by mělo vzniknout toto:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
josef.dojcar@email.cz

talaš.m
Občasný přispěvatel fóra
Příspěvky: 58
Registrován: 20 bře 2007 13:37
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Ludkovice, Česká republika

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod talaš.m » 25 srp 2011 19:36

Já jen doplním barevnou kombinaci :)
TATRA_815_AGRO.jpg

Fotku jsem si půjčil z TF tak snad z toho nic nebude.
Tohle sice není čistokrevné agro, má to tupláky a je to na pérech ale tak nějak si to pamatuju když to jezdilo u nás. Akorát se nasékalo z druhé strany a ta horní šikmina byla trošku jinak ale to se pořeší :wink:
Už teď to voní siláží a co až to bude vonět hnojem :chuckle
Kúpíš cedník-teče, zanýtuješ ho a necedí...

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 517
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Hepcziiik » 25 srp 2011 19:38

Tak na tenhle kousek se těším, dlouhá tatra s vyklápěním do stran se mě osobně líbí snad nejvíc ze sklápěček, možná proto, že táta s ní (ovšem s T148) jezdil a já jako kluk s ním. Nepsal jsi Pepo v jiném vlákně, že dlouhá tatra je na ježdění mizerie, protože zachytává za rouru? Co Tě tedy rozhoupalo k její stavbě?
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

talaš.m
Občasný přispěvatel fóra
Příspěvky: 58
Registrován: 20 bře 2007 13:37
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Ludkovice, Česká republika

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod talaš.m » 25 srp 2011 19:40

Moje přesvědčení :D
Jinak tahle tatra má stejný rozvor jako CASka a ta jezdí na akcích myslím bezproblémů
Kúpíš cedník-teče, zanýtuješ ho a necedí...

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1822
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Jozef Dojčar » 25 srp 2011 20:32

Rozvor je sice trochu problém, ale je potřeba volit podle toho i trasu jízdy. Takže žádné krkolomné zlomy. Doufám, že se mi podaří funkčně vyřešit sklápění do stran, aniž by někdo musel jít k modelu předělávat kolíky.
josef.dojcar@email.cz

talaš.m
Občasný přispěvatel fóra
Příspěvky: 58
Registrován: 20 bře 2007 13:37
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Ludkovice, Česká republika

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod talaš.m » 05 zář 2011 17:59

Tak mě to nedalo a lehkým způsobem jsem zjistil že rozvor agra T 815 má 3700mm a rozvor T148 S1/S3 je 3690mm, což jestli se nepletu je 1cm :mrk
A to jsem to ani nepřepočítával do modelového měřítka. Když vezmu v potaz v jakém terénu jezdí Pepův dempr a kolik si s tím může člověk dovolit tak se nebojím toho že by tohle auto zůstalo někde "na bachoru" :)
Jediný problém může být jeho délka jako taková....předsazená kabina, dlouhá korba a nízko položený zadní nárazník může být překážkou v členitém terénu. Další a snad posledním problémem by mohla být váha resp. naložené auto které jak jsme se s Pepou bavili si sedne blíž k dorazům.
Na druhou stranu se to ale překládat nebude, nemíním platit flastry za přetížení :chuckle
Kúpíš cedník-teče, zanýtuješ ho a necedí...

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1822
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Jozef Dojčar » 05 zář 2011 18:42

S těmi našimi pidi bagry to ani nikoho nebavilo nakládat týden Tvoji Tatru :mrk
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1822
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Jozef Dojčar » 09 říj 2011 16:46

Zatím jenom ruční laser...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1822
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Jozef Dojčar » 20 lis 2011 11:57

Trochu jsem experimentoval s počítačem a vytvářel mechanismus sklápění korby. Varianta s převodem pod korbou, nebo v rámu. Zatím vítězí převod v rámu. Jen doufám, že koupený motůrek bude dost silný, aby v páru korbu zvednul a aby to šlo případně použít i do vleku.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Sestava by měla vypadat takhle...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
josef.dojcar@email.cz

PejaTruck
Expert fóra
Příspěvky: 655
Registrován: 29 kvě 2007 07:06
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha 4 - Braník, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod PejaTruck » 20 lis 2011 12:49

Pepo, mechanismus je to pěkný, ale bál bych se řezání závitů do těch trubiček. Nevím jestli se běžně dají sehnat malé závitníky s uzkou stopkou, tak aby prošly skrz již vyřezaný závit. A ještě bych se bál, aby se na koncích nedotáhly díly nakrev, respektive aby se pak ještě byly ochotny povolit. Předpokládám, že každá část pístu bude v horní části mít zakončený závit, aby se jednotlivé díly nemohly vytočit úplně ven. Jinak nápad je to zajímavý, to se musí nechat :)
se stejným problémem s řezáním závitů do trubičky jsem se potýkal u panenky a kloudně vyřešit se mi to nepovedlo...závit M5 a běžný závitník se silnou stopkou a porodní bolesti jsou na světě..
Petr Janeček
Rozestavěno (1:10): Tatra 813 8x8
Dokončeno (1:10) Vybavení dílny

One machine can do the work of fifty men. No machine can do the work of on extraordinary man. - Elbert Hubbard

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1822
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Jozef Dojčar » 20 lis 2011 13:03

Na tom závitu M 5 jsem taky skončil, ale myslím, že existují závitníky v podobě vrtáku. S tím by to mohlo jít. Ve Švícarsku se dělají šroubovací pístnice, cena od 6 000 Kč za set, ale nevím, jestli by mi pasovaly do modelu a kupovat to na zkoušku je dost drahé.
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 465
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Slick7 » 20 lis 2011 13:23

Nemluvě o oříšku, jakým by bylo sesynchronizování obou mehanismů, aby šly oba stejně.
TXT Tarantule, CB-MB Actros, T813 6x6TP, T816Tomeček Dakar, CC-01, AP-50, AP-32

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1822
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Jozef Dojčar » 20 lis 2011 16:09

K tomu účelu by posloužily potenciometry pokud by to bylo nutné.
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 465
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Slick7 » 20 lis 2011 16:44

Jak dlohé jsou Pepi ty jednotlivé pístnice, jaký tam jsou planované závity a jaký matroš? Napadlo mě možná technické řešení, jak to vyřezat.
TXT Tarantule, CB-MB Actros, T813 6x6TP, T816Tomeček Dakar, CC-01, AP-50, AP-32

Uživatelský avatar
Michal Boček
Junior člen fóra
Příspěvky: 203
Registrován: 02 pro 2005 23:40
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Ostrožská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Michal Boček » 20 lis 2011 16:45

Vypadá to promyšleně :D :yes
Já bych se bál hlavně vzhledem k velikosti těch motorků aby to zvedli za rozumný čas ... :? - nešly by hodit obě pístnice na jednu hřídel a tu hnát něčím větším?
Ohledně závitníků - měl sem jednorázový M3 a ten měl stopku užší, takže se s ním daly dělat dlouhé závity.
A jestli budu mít za Mercedesem vlek, tak budu potřebovat na autě sklápění do boku, takže i když ta pístnice ze Švýcarska nebude pasovat do vleku tak bych si ji případně dal do auta.
patřím nejen k nim - http://www.uds.unas.cz 8)

Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 465
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Slick7 » 20 lis 2011 17:05

Čau Michale, už jsi někdy dělal závit jednorázovým závitníkem velikosti M3 dělší než je délka samotné pracovní části? To se nedá, je tam tak velký odpor, že to vždy skončí zlomením závitníku a je prakticky jedno, jaký závit děláš. Nemluvě o tom, kdyby to bylo do oceli, jednorázový závitník má své meze, proto se používají závitníky sadové na delší díry.
TXT Tarantule, CB-MB Actros, T813 6x6TP, T816Tomeček Dakar, CC-01, AP-50, AP-32

Zdenda
Junior člen fóra
Příspěvky: 102
Registrován: 02 pro 2008 18:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kunčina okr. Svitavy

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Zdenda » 20 lis 2011 17:11

Myslíš maticový nebo běžný strojní? To je rozdíl, maticový tam zůstane, kdežto běžný strojní závitník má řeznou část krátkou a je jedno, jestli je závit dlouhý 4mm nebo 40mm. Odpor bude stejný.

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1822
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Jozef Dojčar » 20 lis 2011 17:17

První pístnice- největší by měla být z mosazi průměr 14mm vnitřní závit M 12 případně některá varianta M 12 - jemnější. Délka pístnice 40 mm. Všechny další se odvíjí od té první, M 10, M 8, M 5, materiál už je železo, nevím jestli by nebyla lepší nerez, ale ta se špatně obrábí. Dva motorky jsem zvolil pro jejich velikost - malost. Větší motor tam budu jen těžko cpát. Ty švícarské pístnice mají motorek pod korbou http://www.racingmodellbau.ch/bianchi-k ... 49b432d947 takže bude potřeba tahat dráty kolem pístnic a zdá se mi to dost velké. Chtělo by to mít to v ruce. Chceš to koupit Michale?
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 465
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod Slick7 » 20 lis 2011 17:25

Myslel jsem maticový, je do většího kuželu, takže jeho pracovní část je mnohem delší, ale i tak si myslím, že není možné se strojním jednorázovým závitníkem M3 udělat delší závit do oceli. Já jsem naposledy dělal závit M3 jednorázovým maticovým závitníkem do 12 duralu a měl jsem dost bobky, jestli to přežije :think
TXT Tarantule, CB-MB Actros, T813 6x6TP, T816Tomeček Dakar, CC-01, AP-50, AP-32

j.p.m
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 1643
Registrován: 15 srp 2005 21:17
Skype: Honza-p
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Obříství
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 AGRO

Příspěvekod j.p.m » 20 lis 2011 17:33

Tak jsem v dílně prošel svoji dost velkou sbírku různých závitníků, ale je problém že na konci té trubky ten závit nebude doříznutý a tak se to tam bude dotahovat. Ty závity by se musely dělat nožem na soustruhu, před koncem té trubky by musel být ještě nějaký malý zápich, ale je to dlouhé. Už jsem dělal hodně různých šíleností, ale tohle zatím ne.

j.p.m
j.p.m


Zpět na „Můj model“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host