Tatra 130

Odpovědět
talaš.m
Občasný přispěvatel fóra
Příspěvky: 58
Registrován: 20 bře 2007 13:37
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Ludkovice, Česká republika

Re: Tatra 130

Příspěvek od talaš.m » 20 dub 2014 18:37

Davčo, opět super reportáž :yes
Jestli Pepa nejezdil z důvodu který si myslím tak mám radost za něj :cool
Kúpíš cedník-teče, zanýtuješ ho a necedí...

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1919
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Tatra 130

Příspěvek od Jozef Dojčar » 20 dub 2014 19:09

Ano kluci, zdá se, že Pepa vstupuje do další fáze života :lol:
Nezapomeňte, že nás za 14 dní čeká další akce v Kopřivnici. :yes

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od Hanys » 20 dub 2014 19:53

David: reportáž super!
Pepa: snad si Pepa tentokrát přečetl návod a poučil se z předchozího "zapadnutí" :sun
Kola_nebo_kozy.jpg
Kola_nebo_kozy.jpg (86.96 KiB) Zobrazeno 3887 x
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1919
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Tatra 130

Příspěvek od Jozef Dojčar » 20 dub 2014 20:50

Super, díky za podporu Marťo :lol: :lol: Podívám se po tom návodu.....

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 813
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 12 kvě 2014 09:19

V sobotu bylo vcelku krásné ... únorové počasí. Přímo v Kopřivnici sice nepršelo jako po cestě, ale foukal studený vítr, bylo zataženo a celkově nevlídno. Opět počasí za poslední měsíc předvedlo všechna roční období. Tomu by soudruzi ze SESR měli učinit přítrž, a ne řešit pomazánkové máslo.

Proti nepohodě jsme měli modelové pískoviště kryté Tatra-stanem. Ano tím, co má sytě červenou střechu, a pod nímž jsme jezdili před bezmála rokem na kopřivnickém polygonu. Chtěl bych poděkovat Pepovi za včasnou intervenci u pořadatelů, aby stan zevnitř vytunili bílou plachtou. Až zpětně jsem při přípravě této reportáže ale zjistil, že většina fotek je stále laděna do červené barvy - ovšem už jen díky zobrazovaným modelům.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Letos chyběli někteří pravidelní účastníci naší modelářské skupiny, neboť si spletli termín a předpokládali, že akce se má konat až o následujícím víkendu. Přesto ale bylo na modelovém terénu velmi živo. Kdyby nás tam bylo víc, asi už bychom se těžko vyhybali.

Michal mi připomněl, že mám Tatru nechat ohřát a nafoukat vzduch pěkně na volnoběh, aby se mi nezapekly pístní kroužky. Než jsem mu stačil potvrdit, že se už kompresor a vzduchové brzdy simulují, Tatra odfoukla. Michal uznale pokýval hlavou: "dobře ti drží vzduch :) !"

Novinkou mezi modely byl drtič kamení (uvidíte jej při práci v závěru videa). Tahle věc má ukrutnou sílu. Zvládá cihly i kusy betonu, byť na akci předváděl trochu ošizenější beton, přeci jen je ještě ve fázi testování. Po celý víkend byl ale drtič maximálně spolehlivý a ďábelsky rychlý. Jeden bagr jej nestíhal krmit vůbec a nakladač to zvládal jen tak tak. Zajímavé je, že drtič je konstruován tak, aby mohl být převážen jako návěs za T163. Jako souprava to už teď vypadá velice efektně a co teprve až to bude v oplechované a v laku!

Obrázek Obrázek Obrázek

Pepa celý víkend usilovně jezdil a bagroval, jako kdyby chtěl dohnat manko z budějovické akce (kde vcelku nebylo co bagrovat). V sobotu bagroval dokonce takovou rychlostí, že se mi nepodařilo udělat jedinou nerozmazanou fotku bagrovací nástavby ;) .

Obrázek Obrázek

Lukáškovi jsem jednou vysvětlil, jak jezdit do kopce v sypkém písku. Okamžitě to zcela pochopil, párkrát se správně rozjel, aby si ušlapal koleje a na třetí pokus vyjel s naloženou T148 nahoru. Všechna čest! Takže příště bude jízdu v písku už vyučovat Lukášek ;) .

Mimochodem - když se vám při jízdě v písku podaří vykopat díry pod protáčejími-se koly, lze pak přední kola použít k jejich opětovnému zasypání. Stačí v dalším průjezdu vyjet lehce mimo stopu a tím si shrnout okolní materiál do vyhrabané díry. Pak stačí couvnout a projet úsek ještě jednou, tentokrát už přes zasypanou a ujetou díru.

Velkou pochvalu si také zaslouží trialisté, se kterými jsme opět sdíleli stan. Po celou dobu byli maximálně ohleduplní. Nevím o tom, že by způsobili byť jedinou kolizi.

Divákům představili zajímavé kousky. Kromě obvyklých speciálů 4x4 s karoseriemi běžných offroadů tu byly i tři "Tatry". Záměrně píšu "Tatry" v uvozovkách, neboť pohled "pod sukně" odhalil, že tyto modely nemají tatrováckou rouru a kyvné polonápravy. To ale nic nemění na jejich divácké atraktivitě.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Chtěl jsem zkusit i některé trialové překážky, ale buď byly dimenzované na širší rozchod kol, nebo se na ně T130 prostě nevyškrábala.

Naproti našemu stanu byla i krásná modelová železnice. Vlak tažený skutečně funkční modelovou parní lokomotivou řady 310 vozil neúnavně celý víkend malé i velké diváky.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Neděle na tom byla z hlediska počasí a světla lépe, už ráno bylo tepleji, než za celou sobotu dohromady. Tady se mi vybavil klasický kameňák - když je 5 dní po sobě mráz 20 pod nulou, tak to je celkem 100 pod nulou :) . Ale zpátky k nedělnímu ránu - vysvitlo sluníčko a já jsem si uvědomil, že mám ze soboty natočeno jen pár záběrů "Agrovky". Vylovil jsem kameru a ujal se filmování čilého stavebního ruchu z nedělního dopoledne.

Když už se schylovalo k závěru letošního Kit show, vyzkoušeli jsme, kterak projet dřevěnou boudu náklaďákem. Kupodivu, polovina pokusů skončila tím, že se naložená a rozjetá Tatra zastavila nárazníkem o stěnu a bouda se jen posunula :) . Ovšem ty dva nejlepší úspěšné pokusy uvidíte na videu. Následující fotky jsou z najíždění a přípravy výše zmíněných průjezdů. Jak vidno, neobešlo se to bez důrazné výměny názorů :) .

Obrázek Obrázek Obrázek

Technická poznámka - při filmování nedošlo ke zranění žádného psa, a to i přestože se Michalův "vlkáč" přímo účastnil kaskadérské scény vyklápění plné Tatry písku. Naopak, z této scény měl pes velkou radost a hlasitě se dožadoval jejího opakování. Cestou zpátky se pak hrdě rozhlížel ze střechy modré Tatry. Nakonec se nám dokonce vnutil i na korbu T130 při dalším kaskadérském kousku - projetí dřevěné boudy :) .

A z mé krásné kameramanky se pomalu ale jistě stává slečna režisérka. K první verzi tohoto videa měla věcné a velmi konstruktivní připomínky - dal jsem jí za pravdu a video jsem podle toho upravil ;) .



Na T130 jsem před akcí ladil řízení - to aby kamera necukala v pravé krajní poloze. Zjistil jsem totiž, že přijímač v Tatře nesprávně interpretuje krajní polohu zatočení v případě, že přeleze určitou mez. To se dělo proto, že zatáčení bylo podpořené velkým "trimem", aby auto jelo rovně. Tak jsem posunul páku na servu o jeden dílek, čímž jsem se prakticky zbavil nepříjemného trimu, přijímač v krajní poloze přestal "generovat kosočtverce" a tudíž servo kamery přestalo cukat. Má to drobnou nevýhodu - teď Tatra zatáčí méně doleva, takže se po letech provozu musím znova učit odhadovat levé průjezdy :) .

Také jsem před akcí zkoumal, proč se občas do reproduktoru indukuje rušení v podobě pískání motoru. Skutečně to není pokaždé, asi jak se regulátor a motor zrovna rozhodnou. Svůj díl viny na tom má zřejmě i spínač zadních světel, problém se totiž nikdy nevyskytuje, když se auto zapne s rozsvícenými světly. Namátkovou kontrolou jsem osciloskopem naměřil při iniciální sekvenci regulátoru (když pípá motor) rušení s amplitudou 5V mezi kovovým rámem Tatry a nulou na baterii. Mé podezření na špatné země se tedy potvrdilo. Ukostřil jsem nulu baterie na rám Tatry a problém už není tak výrazný, ale stále tam je. Když odpojím spínač světel, tak se to neděje nikdy a je fakt, že jsem už kdysi problém se spínačem světel řešil. Je možné, že spínač je za dobu provozu už "nakopnutý" a kazí země v celé elektroinstalaci. V každém případě za celý víkend se nestalo, že by kamera nesepnula. Je tedy dost pravděpodobné, že špatné země s tím souvisely. Detailní prozkoumání tohoto rušení mne ještě čeká.

Na závěr bych chtěl poděkovat organizátorům letošního Beskydy Kit Show za pozvání a za logistické zajištění naší prezentace. A opět statistika, tentokrát zcela přesná: Tatra najela za dva dny 3:00:43.242, tedy jestli se tentokrát někdo flákal, tak jsem to byl já s T130 ;) .

PS: takhle letos vypadala vstupenka - no uznejte, tu jsem tam nechat nemohl ;) .

Obrázek
Naposledy upravil(a) DRracer dne 17 srp 2016 13:01, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1919
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Tatra 130

Příspěvek od Jozef Dojčar » 12 kvě 2014 20:51

Opět to nemá chybu Davide :wink: dokonce jsem zahlídnul ve videu náznaky romantiky při filmování spoza keře :lol:

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 813
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 12 kvě 2014 21:24

Díky Pepo, taková pochvala vždy potěší.
To křoví bylo docela bujné - měl jsem co dělat, abych stihnul vyklopení lžíce nakladače, lupení mi nebránilo ve výhledu a pohyb kamery byl stále plynulý ;) .

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 813
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 27 kvě 2014 21:16

A máme tu další námět:

Přívěs se jistě najde, tažné vozidlo taky. Jeden jeřáb bude Igorova AD28, ale kdo další má jeřáb? Přihlaste se dobrovolně :) .
Naposledy upravil(a) DRracer dne 17 srp 2016 13:01, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 813
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 20 čer 2014 02:13

První červnový víkend se konal druhý ročník akce Kopřivnické dny techniky. Město Kopřivnice bylo za první ročník této akce oceněno za přínos k rozvoji kraje - "za prezentaci, podporu a propagaci polytechnického vzdělávání v rámci Kopřivnických dnů techniky", jak se praví na oficiálních stránkách akce . Letošní ročník překonal ten loňský snad ve všech parametrech. Doprovodný program se řádně rozrostl. Byla tu spousta prezentujících firem, škol a učilišť i jednotlivců.

Svezení po speciálních vozovkách polygonu nabízela ve svých vozech přímo automobilka Tatra trucks . Nutno podotknout, že po celou dobu akce byl o tuto atrakci vytrvalý zájem, nejlépe demonstrovaný ukrutně dlouhou frontou. Další svezení nabízely motokáry, nebo nízký bílý sporťák italských traktorových závodů Lamborghini. Své rychlé speciály předvedly týmy Tomáše Tomečka i Tatra Buggyra Racing. Mimochodem - nastartovaná Buggyra Martina Kolomého má zvláštní dunivý zvuk. Asi jako dieselová lokomotiva, ovšem pekelně rychlá :) .

Obrázek Obrázek Obrázek

Návštěvníci si mohli v klidu prohlédnout i množství vystavené techniky. Prim hrála samozřejmě Tatra, jejíž aktuální produkce byla letos prezentována ve dvou řadách pečlivě zaparkovaných vozů. Vévodily Tatry 158 Phoenix v různých provedeních a T815-7. Zaujala mě T158 od Parma servisu s nastavitelným zdvihem vzduchového pérování. Prý to velmi chtějí rybáři na nivelaci korby, když nakládají ryby. A taky se samozřejmě vypuštění měchů používá například při výměně zemědělských nástaveb, jak to známe už z T815 Agro. Určitě by se to líbilo i tunerům, jen si nejsem jist, zda by T158 dokázala poskakovat v rytmu rapu dost rychle :) .

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Byl tu ale i instruktážní kokpit MiGu 21, hasičské speciály, autobusy, nakladače, vyprošťovací technika a mnoho dalšího. Pro nejmenší tu byly kolotoče, prolézačky... Po celou dobu probíhala i hudební vystoupení různých skupin. Návštěvníci se mohli nechat vyvést do výšky jeřábem se speciálním košem a sledovat hemžení na polygonu z ptačí perspektivy. Nebo k témuž využít vyhlídkový let helikopotvorou.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Počasí bylo i letos velmi slunečné, po oba dny osvěžovala vzduch jemnou sprchou cisterna projíždějící mezi atrakcemi.

Obrázek

RC modely měly opět připraven stejný firemní stan Tatry, jako na Beskydy kit show. Přestože byl vytuněný zevnitř bílou plachtou u stropu, silné sluneční paprsky uvnitř stále vytvářely lehce načervenalou atmosféru. Záměrně jsem ji však na videu nechal.

Stan jsme opět sdíleli s trialovými a expedičními speciály. Jejich piloti se opět snažili být velmi ohleduplní a až na jediný neúmyslný incident nevím o žádné kolizi.

V sobotu jsem dorazil jako první a hned jsem vyrazil ulovit nějakou lopatu. Jako první mne napadlo zeptat se pana Tomečka u jeho speciálů stojících hned vedle našeho stanu. "Ano, lopatu mám, zamčenou v Tatře ... ale nemám klíče" :) . Tomu jsme se společně zasmáli a já pokračoval v lovu. Obešli jsme vystavenou techniku a lopatu nám půjčili až vyprošťováci ze své osmikolky.

Uvnitř stanu jsme začali rozebírat kopici písku. K tomu písku - když jsem před akcí hovořil telefonicky s panem šéforganizátorem, potvrdil jsem mu, že písek můžeme mít i žlutý, ne jen šedý. Písek jsme měli nachystán skutečně žlutý a řekl bych, že nejlepší, jaký jsme mít mohli. Byla to taková ta jemná žlutá hlinitá substance, která byla zpočátku mokrá a sypká, ale postupně se ujezdila na velmi tvrdé a pevné cesty. Nádhera!

Rozestavěli jsme stoly a lavičky tak, abychom si zajistili aspoň trochu bezpečný odstup od diváků. Přesto jsem měl občas docela strach, že nám děcka na modely skočí.

Naše skupina modelů stavebních strojů a Tater se rozpadla na dvě téměř disjunktní části - pracovně jsem si je pojmenoval sobotní a nedělní jezdci. V sobotu jsme předváděli v podstatě jen jízdu vojenských vozidel v terénu. Byli jsme na to totiž jen čtyři - T813 8x8 Kolos, T815-7 8x8 container carrier (1:10), T130 a Pragy V3S. Akce byla také výjimečná tím, že se neúčastnil Pepa. Tak jsme se navzájem honili po strmých cestičkách na kopici písku. Přesto byla sobota tak trochu prázdná.

Naše sestava vojenských vozidel ze soboty:

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Pro všechny jsem připravil plakáty akce ve formátu A3 k umístění na čelní sklo za stěrač. To ostatně uvidíte na fotkách i na videu.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Jak to v sobotu viděla Tatra 130:

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

V sobotu odpoledne se to stalo. Sjíždím s Tatrou z kopce (aniž bych dobře viděl na cestu) a skoro na rovině se zvedla na hroudě hlíny a pomalu si lehla na bok. Usoudil jsem, že po 13 hodinách za volantem bych si mohl dát přestávku. Celé se to odehrálo v minimální rychlosti, k žádným škodám nedošlo, pokud tedy nepočítám ušpiněnou sajtnu korby. Jen to bylo takové varování, že má řidičská pozornost již řádně otupěla.

Obrázek

Tak jsme se rozhodli, že si uděláme pár foteček s pozadím z polygonu. Vydali jsme se směrem ke speciálním vozovkám, kde probíhaly jízdy nákladními Tatrami. Když jsme dorazili, zrovna okolo nás proletěla T815-7 skoro po hraně příčného svahu. Její pilot si nás ale všiml a v dalších svých průjezdech dodržoval bezpečnou vzdálenost a rozumnou rychlost průletu. My jsme se zase v rámci zachování svého zdraví nenakláněli a nevstupovali do dráhy. Při každém průjezdu velké T815-7 po příčném svahu byl cítit pach spálené gumy. Ono se to nezdá, ale jízda po příčném svahu vyžaduje směrovat auto trochu jakoby do svahu, protože má přirozenou snahu se ze svahu smýkat dolu. Jakou radost z toho mají pneumatiky už asi dále vysvětlovat nemusím :) .

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

V neděli dorazil jako první Michal. Ještě jsem ani nebyl na místě a už mi volal, jestli trvám na stávající podobě terénu, nebo jestli si to může lehce upravit. Když jsem konečně dorazil, nemohl jsem uvěřit vlastním očím. Michal vytvořil jeden z nejhezčích terénů, co jsme kdy měli. Musel přemístit velké množství písku, protože rozdělil velkou kopici na de-facto dvě části. Než jsme se do toho vrhli, musel jsem udělat sadu detailních fotek, protože tohle se jen tak nevidí. Proto jsem také na videu schválně vytvořil předěl, neboť terén a modely byly v sobotu a v neděli diametrálně odlišné, jako kdyby snad ani nešlo o jednu akci.

Foto z výstavby a hotového terénu:

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Na videu uvidíte dlouhou sekvenci, jak T815 AD-28 nakládá betonové bloky na podvalník P32 tažený T815 TP a následně jsou bloky skládány na opačném konci pískoviště jako základ budoucího mostu. Ve skutečnosti se stalo, že Tatra s podvalníkem vyjela ze vrat a došlo jí palivo. Do cíle dotáhl naložený podvalník až Mercedes (klobouk dolů!).

Údržbu správného stupně vlhkosti terénu (i divaček ;) ) obvykle zajišťuje Pepa se svou hasičskou T815 CAS32. Vzhledem k tomu, že Pepa na akci chyběl, musel Jirka využít služeb jiného vozu téhož provedení :) .

Obrázek Obrázek

Přestože se ráno Michal usilovně snažil o zhutnění terénních nájezdů, v neděli odpoledne už byly místy rozdrolené. Ale jinak terén držel pohromadě takovým způsobem, že jízdu terénem zvládaly i Mercedes a MANy a T815 TP mohla v terénu tahat bagr naložený na podvalníku. Přitom bagry neměly problém hrabat i ujetou vozovku. Odpoledne už jsme se tedy vesměs bavili hledáním nových cest v terénu. Pilot PV3S machoval, že bez roury a uzávěrkou přední nápravy dokáže snadno překonávat ostré hrany terénu. Tam jsem ho s Tatrou následovat nemohl, protože bych zůstal ležet na rouře.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Jak to v neděli viděla Tatra 130:

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek



Řídicí jednotka Tatry 130 byla po celou akci zcela stabilní, podařilo se najít a odstranit příčinu rušení v napájení - samozřejmě to byla ta nejhloupější závada, jaká mohla být - studeňák na kabelu od baterky, takže to občas zem mělo a občas ne :) , což za jistých okolností způsobovalo zvukové a restartovací efekty. Tatra za oba dny dohromady najela 5:40:54.304, tedy skoro 6 hodin jízdy.

Na závěr bychom chtěli vyslovit velkou pochvalu pořadatelům akce. Opět bylo vše tak, jak dopředu definovali. A děkuji také za udělené svolení s použitím plakátu akce v mém videu. A přestože měli na starost takto velkou akci, myslím, že to perfektně zvládli a navíc si v sobotu i v neděli našli cestu i k našim modelům. Děkujeme!
Naposledy upravil(a) DRracer dne 17 srp 2016 13:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Michal Boček
Junior člen fóra
Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2005 23:40
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Ostrožská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od Michal Boček » 20 čer 2014 13:50

Ta jeřábovací část videa je pěkně sestříhaná, to že otoč ke konci nefungoval tam vůbec není vidět :wink: .
A co ten 3D model terénu? Nebylo by nějaké podrobnější info a foto?
patřím nejen k nim - http://www.uds.unas.cz 8)

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1919
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Tatra 130

Příspěvek od Jozef Dojčar » 20 čer 2014 17:52

Moc hezké Davide, koukám, že vás tam bylo požehnaně.

tangokes
Expert fóra
Příspěvky: 610
Registrován: 13 dub 2012 11:53
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: Tatra 130

Příspěvek od tangokes » 20 čer 2014 18:30

Super,škoda že jste nadali vědět že se tam chystáte,jel bych taky.Snad příště.
tangokes (Riči)
Zde můžete sledovat stavbu Tatry
http://cracken.rajce.idnes.cz/Stavba_Tatry_2

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 813
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 21 čer 2014 20:55

Michal Boček píše:Ta jeřábovací část videa je pěkně sestříhaná, to že otoč ke konci nefungoval tam vůbec není vidět :wink: .
Víš, co mi to dalo za práci, zamaskovat, že T815 TP nedotáhla podvalník do cíle a že chudák Igor nebyl schopen otočit s jeřábem :D ?
Michal Boček píše:A co ten 3D model terénu? Nebylo by nějaké podrobnější info a foto?
To, co tu vidíš, je screenshot z mého 3D editoru. Víc neprozradím, nechám si to jako výrobní tajemství ;) .
Jozef Dojčar píše:Moc hezké Davide, koukám, že vás tam bylo požehnaně.
Díky Pepo, chyběls nám tam, ale zvládli jsme to ;) .
tangokes píše:Super,škoda že jste nadali vědět že se tam chystáte,jel bych taky.Snad příště.
Letos bylo rozhodování doslova z hodiny na hodinu. Termín se kryl s Kolínem. Navíc se těsně před akcí měnil organizátor naší modelářské skupiny ;)

tangokes
Expert fóra
Příspěvky: 610
Registrován: 13 dub 2012 11:53
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: Tatra 130

Příspěvek od tangokes » 21 čer 2014 22:11

Nevadí,budu si to sám víc hlídat a dotazovat se.
tangokes (Riči)
Zde můžete sledovat stavbu Tatry
http://cracken.rajce.idnes.cz/Stavba_Tatry_2

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 813
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 24 srp 2014 09:52

Plni očekávání kontrolovali o pátečním večeru členové bystřického Tatraklubu poslední detaily blížícího se každoročního setkání veteránů s názvem Memoriál Františka Proseckého sen. Zároveň byla v jejich tvářích znát únava z pečlivých příprav letošního již devátého ročníku. Vždyť jen přestavba přívěsu za traktor na speciální zastřešené pódium pro zítřejší vystoupení doprovodné kapely proběhla v rekordních několika dnech.

Sobota

Už od časného sobotního rána najíždí jeden nablýskaný veterán za druhým na bystřické náměstí. Hlídky VB postupují podle přesných instrukcí. Příslušník posádku zastaví, zasalutuje a slušně pozdraví. Pak předá startovní číslo, nechá posádku vyfotit na diplom a informuje řidiče, kudy pokračovat. Další příslušníci operující v centru náměstí navádějí posádky na přesně definovaná místa k zaparkování.

My jsme se s Tatrou přihlásili hned ráno. Fotografka nám udělala krásný snímek na diplom a obdrželi jsme prominentní startovní číslo ... 130 samozřejmě :) . Děkujeme!

Pak jsme teprv vyrazili do cukrárny na snídani .

Už v 9 hodin ráno je náměstí slušně zaplněné. V horní části jsou zaparkovány jako obvykle youngtimery. Mnohé z nich ještě pamatuji z našich silnic, u některých se mi ani nechce věřit, že již jsou historickými vozidly.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Zástupci vzduchem chlazené poválečné evropské produkce. Mezi Tatrami se pyšní i Porsche ... až vyroste, bude z něj Tatra :) .

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Hesla na sajtnách dobově vyzdobené "es-pětky" byla úderná, jak se sluší a patří. "Letošní žně - bojová akce za mír a socialismus" a "Buduj vlast, posílíš mír" mohlo trumfnout snad jen "Mír ubráníme i za cenu války" :) .

Obrázek Obrázek

Historickou vojenskou techniku letos zastupují Kačeny, bojový Tudor, Gazy i motocykly ...

Obrázek Obrázek Obrázek

... těch se i letos opět sjelo velké množství.

Obrázek Obrázek Obrázek

Traktory československé a naproti nim traktory "emerické" vybavené automatickou převodovkou a trochu méně účelnou karoserií

Obrázek Obrázek

Na schodech spořitelny se ráno objevila sada kovových modelů. Bohužel nic bližšího se mi k nim nepodařilo zjistit, třeba se ještě někde potkáme ;) .

Obrázek

Lidové vozy 40. a 50. let.

Obrázek Obrázek Obrázek

Prostor ve spodní části náměstí před kostelem byl vyhrazen především předválečným Tatrám.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Mezi nimi parkovalo několik Pragovek, Aerovek i jeden Rolls-Royce. Jak se později ukázalo, Rolls přijel představit řidič i majitel v jedné osobě, což u těchto vozů nebývá příliš obvyklé. Byl tu i jeden velmi neobvyklý dvousedadlový sportovní vůz.

Obrázek Obrázek Obrázek

Z Tater mne tentokrát velmi zaujalo hned několik vozů. Nejprve Tatra 52 s karoserií dvoudveřový kabriolet. Na první pohled jsem myslel, že jde o T54. Průzkum přední nápravy mne však ujistil, že jde o T52, neboť vůz má hydraulické brzdy. Až poté jsem si všiml tabulky na místě SPZ, která to potvrdila. T52 tohoto provedení bylo prý vyrobeno pouze 30 kusů.

Obrázek Obrázek

Krásně renovovaný valníček s udaným označením Tatra 43. Sajtny drží "Škvory", tedy zajišťovací háky patentu Škvor. Obcházím, fotím, "pod sukně" se dívám a hle - nad zadním diferenciálem (odhadem z Tatry 30) je příčné půleliptické listové pero. Cože to? Nemá mít Tatra 43 dvojici čtvrteliptických per vetknutých šikmo v odlitku za zadním diferenciálem? Tipuji to spíš na přestavbu z normální třicítky. I kapota je orientována svisle stejně jako dveře (což u T43 není).

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Poprvé vidím malého číňana venku. Obvykle se totiž schovává v muzeu :) .

Obrázek Obrázek

Fotím si detaily zadní nápravy kopřivnického dvouválce a říkám si - jeden brzdový klíč, to bude dvanáctka. Jdu se podívat dopředu a hle - přední brzdy - je to T12. V tu chvíli mne oslovil její majitel, co že to tam tak detailně fotím? Jestli prý nezkoumám nálepku technické kontroly. Ujistil jsem ho, že úřední věci mne vůbec nezajímají, ale naopak mne zajímá historie a technické provedení vozu. Pak jsme setrvali v přátelském rozhovoru až do první módní přehlídky paní Bax... ehm Procházkové.

Obrázek Obrázek

Přehlídka se letos zaměřila na třicátá léta. Na úvod Trempové a osadníci

Obrázek Obrázek

Pan továrník s chotí

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Přesně ve 12:00 přehlídka skončila a na přání více jak 130% diváků a účastníků (Františkovi vyšlo "jen" 111%, asi používá jinou metodiku falšování statistiky :) ) pokračovalo vystoupení místní rockové kapela Kroky, která příští rok oslaví již 40 let své existence.

Obrázek Obrázek Obrázek

Ve 12:45 druhá část přehlídky, tentokrát se neopakovalo předchozí vystoupení, ale bylo trochu obměněné.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Ve 13:00 už černá Tatra 87 nekompromisně obsazuje prostor před startovacím obloukem a všech jejích 75 vzduchem ošlehaných koní se dožaduje vypuštení na letošní vyjížďku. Někam se ale zatoulal startovní prapor :) . František uvádí pravidelného účastníka Memoriálů, předává diplom a přeje šťastnou cestu na Žďár. Tak "nažďár, na Žďár!"

Obrázek Obrázek Obrázek

Taky jsme odstartovali ;) .

Obrázek

Ve Žďáru nad Sázavou na nás v areálu firmy Zdar čekala výstava historických užitkových vozidel bývalého ČSAD - téměř dokončený autobus Škoda 706 RO v provedení lux (prý jsou dochovány pouze 2 kusy), Čepel, "Erena" autobus, sto-jedenáctka jeřáb, "Ešelka", trambusy a další. Většina z vystavených vozů už někdy přímo na Memoriálu byla. Také "Barča" se objevila na jednom z minulých ročníků Memoriálu, ale je prý hodně dobře uklizená a nechtělo se jim jí vytahovat :) .

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Bylo moc fajn, že se dalo vlézt dovnitř a ozkusit si i pracoviště řidiče. Usedl jsem za volant do měkkého sedadla Tatry 111. Pravda, sešlápnout spojku už tak příjemné nebylo a o zatočení volantem na místě nemluvě :) .

Obrázek

Mezitím se před otevřenou kapotou T111 se začalo řešit, že motor je prý z nějaké lodi. Potvrdil jsem, že by to klidně mohl být Močál MO111. Borci zavětřili, že bych o tom mohl něco vědět a sesypala se na mne smršť dotazů.
"To už má vpředu zkrutné tyče?"
"Ale kdeže, dvojici čtvrteliptických per vetknutých do odlitku za předním diferenciálem."
"A nejsou tam půleliptická pera?"
"Ne-e, to má Tatra 128."

S každou další otázkou-odpovědí nabývali přístojící dojmu, že snad mám T111 doma v garáži. Nikoli, mám s sebou Tatru 130. Tak jsem ji vybalil a trochu projel. Náš debatní kroužek, řešící zásadní otázky lidstva jako odpružení přední nápravy, absenci přední uzávěrky atd., se rázem rozrostl i o maminky s malými caparty :) .

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Děkujeme za ukázku a nashledanou!

Malá poznámka k průběhu startu. Letos jsem měl možnost sledovat takříkajíc ze zákulisí, jaký cvrkot na startu organizátoři mají. Když člověk sedí ve svém veteránu a čeká na start, tak jen pomalu popojíždí ve frontě a kochá se. Jenže organizátoři mají plné ruce práce.

Jedni procházejí vozidla ve frontě a hlásí startovní čísla. Vlaďka usilovně podepisuje diplomy a snaží se je podepisovat aspoň trochu v pořadí, v jakém se seřadila auta na startu. S těmi diplomy byla trochu potíž - ne všichni účastníci totiž stihli dorazit do 10:00 a spáchat svou registraci do 11:00 :) . To značně zkomplikovalo dostupnost diplomů, zvláště vyšších startovních čísel. V době startu byla k dispozici jen spodní polovina diplomů.

Obrázek

František ohlašuje jednu posádku za druhou, Matýsek předává diplomy a třese řidiči nebo spolujezdci pravicí. Pan starosta drží startovní prapor a vypouští posádku na trať.

Prázdné bystřické náměstí o sobotní noci. Pomalu se připravovalo na nedělní pouť.

Obrázek Obrázek

Neděle

S Tatrami jsme vyjeli k pomníku místního partyzána Antonína Šťourače před zříceninou hradu Zubštejn. Nejprve jsme hledali úkryt před ostrými slunečními paprsky ve stínu starých dubů. Matýsek vytrvale čistil Tatrám cestu ;) .

Obrázek Obrázek Obrázek

Plakáty ve správném měřítku se na Kopřivnických dnech techniky setkaly s úspěchem. Pro letošní Memoriál jsem je tedy pro naše Tatry vytvořil také - a to ve velikosti A2.

Obrázek Obrázek

Pak mou krásnou kameramanku zaujalo prkno u ohniště a navrhla, zda bychom neudělali houpačku. První prkno se ale ukázalo jako příliš úzké. Našli jsme ještě jedno širší, ale zato s jednou stranou kulatou.

Obrázek

Houpačku jsem vyzkoušel jako první - to ještě prkno leželo svou kulatou stranou směrem dolů. Po překonání bodu zlomu se houpačka překlopila nejen dolů, ale i do strany, což sto-třicítku málem vyklopilo. Usoudili jsme, že zas takový adrenalinový zážitek nebudeme riskovat a prkno jsme otočili :) . Murphyho zákony však jen tak obelstít nelze a v jednom z dalších průjezdů stačila chvilka nepozornosti a na boku se ocitla T128. Podstatné je, že se Tatře nic nestalo, lehla si do měkkého.

K jednotlivým průjezdům, které uvidíte - nejprve řídím já T130. Pak přejíždím houpačku s T128. Pak sto-třicítku řídí má krásná kameramanka (povšimněte si, jak jede s náklaďákem plynule a čistě ;) ). Nakonec František řídí svou T128 a když už je za bodem zlomu, na chvilku ztratí koncentraci (čemuž se po dalším skvěle zorganizovaném ročníku Memoriálu vůbec nedivím) a Tatra sjede do strany.

Obrázek Obrázek Obrázek

Náhodou se u ohniště vyskytovalo také sytě žluté nylonové lano, které jsme operativně znárodnili pro potřeby lidově-demokratické armády - tedy abychom mohli postavit T128 zpátky na kola :) . Jak to dopadlo, se můžete podívat na kratičkém videu.



Matýsek mezitím vybudoval provizorní garáž. Když jsem do ní couval, tak jsem si na až poslední chvíli uvědomil, že musím sklopit anténu ;) .

Obrázek Obrázek Obrázek

Projížďka okolo pomníku se neukázala jako dobrý nápad. Terén to byl velmi členitý a tvrdý. Obě Tatry jej sice zvládly se ctí, ale příliš fotogenické to nebylo. Příště si musíme vybírat něco jednoduššího.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Při přejezdu jednoho kamene se na T128 uvolnila pravá přední podkovička. Když jsme se ji snažili namontovat zpět, nepřišli jsme na to, jak tam vlastně držela. Pepo, nemáš fotku pravé přední podkovičky ze stavby modelu?

Obrázek

Tatry přímo pod hradem

Obrázek Obrázek Obrázek

Učinili jsme s Františkem zajímavé zjištění - když jsou nastartované obě Tatry, tak máme problém rozeznat, kdo kterou řídí. Obě zní téměř identicky a při jejich řízení se velmi orientujeme podle zvuku motoru, jako ve skutečném autě, kde ovšem člověk taky slyší především motor svého vozu a ostatní auta jen výjimečně. Tentokrát to bylo vlastně poprvé, co jely jen dvě Tatry spolu. Sice v Domažlicích jezdily celý den, ale v hale byl velký hluk, tak Tatry zas tolik slyšet nebyly. Tady v lese jsme ale byli sami a řvaly tu jen dva vzduchem chlazené osmiválce.

Cestou zpět jsme se rozhodli, že zkusíme udělat video průvodce muzeem. No, zkušenosti jsou následující:
  • Objektiv kamery nemá dostatečnou světelnost (o kameře v T130 nemluvě, ta vidí jen tmu) na to, aby se v tmavších částech muzea daly spolehlivě rozlišit olivově zelené Tatry od tmavošedého koberce :) . V některých pasážích jsou Tatry na zdrojovém videu obzvlášť výtečně maskovány a od okolí se rozeznají pouze podle rozsvícených světel. Musíme to tedy příště natočit asi na můj foťák.
  • Chce to čerstvě nabité baterie. Pod Zubštejnem jsme najeli něco okolo hodiny a v muzeu už bylo vidět, že baterie T128 není ochotna dávat dost proudu k překonání některých nerovností na malou dvojku (zjednodušeně řečeno - regulátor dostával příliš malý signál na to, aby otočil motorem). To by vyžadovalo ještě pár měsíců ladění nastavení konstant v procesoru zvukáče pro řízení regulátoru motoru. Nebo v ideálním případě snímač otáček motoru a vyhodnocovat v procesoru.
  • T128 občas v muzeu ztrácí signál. Přestože byla anténa volně položena na korbě, uvnitř v muzeu často procesor vypínal vlivem ztráty správného počtu pulzů. To souvisí i s vytvořením lepšího scénáře. Musí totiž být jasno, kde budou stát řidiči obou Tater, aby k tomuto jevu tolik nedocházelo, ale zároveň viděli na trať a nestáli v zorném poli kamery. Správný scénář pro tuto taškařici bude ještě oříšek :) .


Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Závěrem bychom opět rádi poděkovali pořadatelskému týmu a zejména Františkovi za pozvání. Se všemi účastníky, se kterými jsem mluvil, jsme se shodli na tom, že Memoriál je stále skvělá a pohodová akce. Účastníci i diváci mají dostatek času prohlédnout si vystavené vozy, poklábosit s přáteli, navštívit muzeum (kam mimochodem vedla pravidelná autobusová linka přímo z náměstí přes zastávku u cukrárny do muzea a zpět) a třeba i ulovit něco dobrého k snědku v některé z přilehlých restaurací. Nikdo nikoho nikam nežene, z celého setkání čiší radost a pohoda ... pravý vrchol léta!

Děkujeme!
Naposledy upravil(a) DRracer dne 17 srp 2016 13:02, celkem upraveno 1 x.

tangokes
Expert fóra
Příspěvky: 610
Registrován: 13 dub 2012 11:53
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: Tatra 130

Příspěvek od tangokes » 24 srp 2014 17:25

Super :yes ,zase můžu tiše závidět,ale byl sem v německu.Takže sem nemohl. :rofl
tangokes (Riči)
Zde můžete sledovat stavbu Tatry
http://cracken.rajce.idnes.cz/Stavba_Tatry_2

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1919
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Tatra 130

Příspěvek od Jozef Dojčar » 24 srp 2014 19:12

Suprová reportáž Davide. Docela jsem se zase zasmál.
Zjistil jsem z dobových fotografií z výroby T 128, že přední listové pero je u převodovky připevněné šroubkem a ta podkůvka je nasazená nahoře na vyčnívající část šroubku a dole jde červík do toho kříže hlavičky šroubku. Je tam jenom na ozdobu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 813
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 24 srp 2014 19:21

Díky za pochvaly, chlapi ;)

Na 3. obrázku je vidět, že shora na tom šroubku byl hranol černého plastu, na kterém to nahoře drželo. Takže to se nám zřejmě podařilo ztratit. Nicméně to by neměl být problém replikovat ;) . Díky za foto, Pepo, tím se to vysvětlilo.

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 813
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 17 lis 2014 14:19

Po loňském veleúspěchu se začátkem listopadu konal druhý ročník Domažlického modeláře, akce opět organizované modelářským klubem rc-truck Domažlice .

Letošní Domažlice jsme věnovali především jedné šťastné události. Už z prvních vteřin videa jistě pochopíte, jaké. Naši Tatru jsme k této příležitosti náležitě vyzdobili. Dostala bílé stužky vedoucí od dolních madel kapoty, přes horní madla až k mávátkům. Vpředu na kapotě jsme stužky svázali a doplnili kyticí s velkou mašlí.

Obrázek Obrázek

Michala jsem před akcí požádal, zda by mohl obětovat nějaké prázdné sudy od nafty. Určitě mu hlavou vrtalo, k čemu potřebuju 3 sudy a proč na nich tak důsledně trvám :) . Sudy jsme pak na místě přivázali za zadní nárazník a na zadní sajtnu přibyl plakát "Just married".

Objeli jsme několik koleček po dráze i lehkým terénem. Sudy se chovaly vcelku slušně - ani jsme nepokáceli moc okolního porostu. Akorát se s tím velmi špatně couvá, ale to je jistě záměr ... už není cesty zpět :) . Nakonec stejně sudy skončily na korbě, aby neohrožovaly ostatní účastníky silničního provozu :) .

Organizace modelářů na placu se iniciativně chopil Michal, kterému se podařilo vytýčit jasný cíl - vybudovat nadjezd - a pak to ještě perfektně zrežírovat. Sklápěčky, bagry, nakladače i buldozer trpělivě spolupracovaly na společném díle. Vše se nakonec podařilo a nadjezd byl dokončen v řádném termínu a v požadované kvalitě dle projektu. Snad ani rozpočet stavby nebyl překročen. To se dnes vidí málokdy :) .

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Na akci se objevila sestava T815 UDS a T815 S1. Sklápěčku si pamatuju naposledy funkční na TruckFestu 2008.

Obrázek Obrázek

Pod Michalovým Mercedesem se opět utrhla krajnice. To už skoro vypadá na sabotáž nebo problém mezi volantem a sedadlem :) . V3S a lanový autobagr ho jistili shora, zatímco nakladač Caterpillar ho stáhl dolů po svahu. Zato sklápěčka Praga V3S pracovala spolehlivě a neúnavně celý den...

Obrázek Obrázek

Pak tu bylo několik premiér - často ještě v ne-úplně finálním stavu. Scania 4x4 s měkkým pérováním - při jízdě v terénu se vysoké vozidlo velmi naklánělo. Při nakládání si Scania naopak krásně s každou lžící zeminy sedala postupně až na dorazy.

Obrázek

MAN 6x6, kterého jsme mohli obdivovat letos na jaře v Brně byl transformován na Scaniu 6x6. Dobrá průchodivost terénem zůstala a tak se můžeme těšit i na dalších akcích na další schopnou sklápěčku.

Obrázek Obrázek

Požární ochranu zajišťovaly jednotky dobrovolných i profesionálních hasičů s rozmanitou technikou.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Sekce zemědělských strojů představila jednak množství traktorů a jiné techniky a také luxusní pumpu s funkčním počítadlem (ovšem také brutální cenou 23.20 za půl litru). Natočení záběrů na video se docela prodražilo, projeli jsme tudy s Tatrou snad sedmkrát. Ale je pravda, že tuto benzínku hojně využívala i ostatní vozidla, protože efekt počítadla a horních barevných LED byl nádherný.

Obrázek Obrázek Obrázek

Sotva se to postavilo, už to silničáři zavřeli a rozkopali. Jako by snad ani nic jiného neuměli...

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Driftovací speciál Škoda 120 LS postavený z dnes už historického modelu na "polo-dálkové" ovládání.

Obrázek

Parkoviště kamionů a stavební (i svatební ;) ) techniky.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Rolba Kässbohrer Pisten Bully s funkčními kontrolkami na palubní desce

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Modelovou krajinu opět doplňovaly krásné statické dekorace. Nemohl jsem si nechat ujít svačinku ... Když jsem najel k Občerstvení u Truckmámy, zjistil jsem, že s Tatrou dokážu projet mezi popelnicí a záchodky, čili si opět můžu postavit auto až ke stolu :). Dali jsme si k obědu gulášovou polévku s libovým masem a s sebou naalokovali drobné svačinky a jiné "obŽerstvení".

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Během dne byly naplánovány dvě noční jízdy - na pár minut se vypnulo osvětlení v hale. V tomto režimu krásně vyniklo pestré osvětlení tahačů. Mnohým svítily i návěsy. Moc pěkně vypadal i bagr s osvětleným ramenem. Vlastně, zrovna když se chystal vjet na kopici, zhasla světla. Zkušeného bagristu to však nezaskočilo a bez zaváhání svůj stroj usadil do pracovní pozice a jal se plnit přistavenou sklápěčku.

Všichni účastníci silničního i terénního provozu se chovali velmi ohleduplně. Vím pouze o jediné dopravní krizovce - to když jsem ve zpětném zrcátku zaznamenal, že mě začal předjíždět oranžový traktor. Prováděl to velmi rozvážně, snad jako kdyby mu to víc jak 35 km/h nejelo. Když se doslova dobelhal na úroveň předního nárazníku mé Tatry, strhl řízení svého přibližovadla přímo mně pod kola. Tento manévr mladého piráta silnic jsem nemohl ohodnotit jinak než "jedničkou" a slovně udělit titul chrochtavého domácího zvířete. Jak je vidět z posledního snímku, zřejmě jsem nebyl jediný, koho ten italský traktor honil :) .

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Pro svou Tatru jsem připravil 2 kanystry, ale zatím jsem nevymyslel, jak je do schránky umístit tak, aby nevypadly, a zároveň nenarušit originální vzhled modelu. Původně tam byly 2 tenké plíšky (Pepo, oba se dochovaly!), ale mám je uložené zvlášť, protože na autě nikdy pořádně nedržely. Kanystry jsem prostě vytiskl, přivařil držadlo, nastříkal plničem a natřel tmavě olivovou barvou. A abych předešel spekulacím - kanystry mají skutečně záměrně nesprávné proporce - konkrétně jejich délka je 0.857 délky skutečné. Je to proto, že schránka na T130 z nějakého důvodu nemá správnou výšku.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Také jsem před akcí opravil přepravní krabici, která v podstatě v nezměněné podobě vydržela dlouhých 7 let a absolvovala bezpočet modelářských i jiných akcí.

Bohužel se opět stalo, že kamera po ztrátě signálu znovu nesepnula. Čili v podstatě chybí celé dopoledne a těžko tedy zaznamenat přesné motohodiny. Všiml jsem si toho až doma při zpracování videa - skrz žaluzie kapoty prosvítala zelená LED signalizující vypnuté nahrávání. Budu se do toho muset znovu ponořit a prozkoumat, kdy se to děje.



Na závěr bychom chtěli poděkovat pořadatelům za pozvání. Akce se nám moc líbila, přestože na silnicích byl letos ještě hustější provoz, než loni. Zaslechl jsem několikrát poznámku, že to byla lepší akce, než ModelHobby. Sám to posoudit nemohu, na ModelHobby jsme nebyli. Každopádně této akci nahrává jednak velmi výhodný termín - od listopadu do března v podstatě žádná pořádná modelářská akce není - a zejména velké nasazení pořadatelů.

Organizace byla opět skvělá. Registrace proběhla hned u vstupu, opět jsme dostali na tlapu barevný náramek a sadu "potravinových lístků". Hala byla podle mého názoru letos rozdělena ještě lépe, než v minulém ročníku. Jen mám pocit, že to celkově letos nějak rychle uběhlo.

Ráno jsem měl v úmyslu vyrazit včas, abych ulovil nějaké přijatelné místo k zaparkování své "přepravky na Tatru". Do Domažlic jsme dorazili lehce po 8:00, ale to už byla okolní parkovací místa alokována jinými přibližovadly. Ono se cca 80 modelářů někde projevit muselo. Taky by mě zajímalo vytížení pásma 2.4GHz. WiFi ale v hale moc nešla, jak mi povrdilo několik lidí snažících se o online přenosy videa ze svých kamer na autech do svých mobilních telefonů. Na 40MHz jsme byli jen naštěstí jen tři.

Světelné podmínky jsem očekával stejně brutální jako loni. Nakonec kupodivu nejlépe fungovalo na kameře automatické vyvážení bílé.
Naposledy upravil(a) DRracer dne 17 srp 2016 13:03, celkem upraveno 1 x.

tangokes
Expert fóra
Příspěvky: 610
Registrován: 13 dub 2012 11:53
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: Tatra 130

Příspěvek od tangokes » 17 lis 2014 20:52

Opět super reportáž,chválím :yes .
tangokes (Riči)
Zde můžete sledovat stavbu Tatry
http://cracken.rajce.idnes.cz/Stavba_Tatry_2

Odpovědět