Tatra 130

Uživatelský avatar
Stan
Junior člen fóra
Příspěvky: 136
Registrován: 09 bře 2009 18:19
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Tábor, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod Stan » 21 kvě 2017 11:33

Jak ten čas běží.... :yes -geek
Stan

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1834
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Tatra 130

Příspěvekod Jozef Dojčar » 21 kvě 2017 16:41

Asi to tak bude. I dle tohoto webu akce proběhla 19.5.2007. http://www.mkvo.henrymaxim.cz/actions/0 ... o/foto.htm
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod DRracer » 27 kvě 2017 20:21

Následující fotky tedy budou místy 3 druhů - originál před 10 lety a foto z 19.5.2017 Olympusem a Panasonicem.

Brod u potoka už není, koryto potoka už má stěny značně strmé (aby tu už nejezdili off-roaďáci). Nebylo tedy možné nafotit úvodní fotečku u potoka. Zato cesta vzhůru lesem se za ty roky nijak zvlášť nezměnila, jen čas focení je jiný (tedy i poloha Slunce). Původní kratičká reportáž z podvečerního výletu 31.5.2007 je zde .

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Dnešní krásné počasí jsme si řádně užili a došlo i na tradiční koupání

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

A tohle výjimečně není nafixlované! Tatra tam skutečně byla až po nárazník.

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1834
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Tatra 130

Příspěvekod Jozef Dojčar » 27 kvě 2017 20:57

Krásné fotky Davide.
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod DRracer » 27 kvě 2017 21:52

Díky Pepo :)

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod DRracer » 01 čer 2017 09:55

Zato místo našeho prvního trucktrialu doznalo změn jen minimálně. Tou největší změnou je prohrábnutí stoupání v horní části asi o půl metru - svah tu už není tak strmý a nebylo možné dodržet přesněji pozice fotek. Dnes už však díky tomu svah Tatra vyjede až nahoru. Pamatujete, že tehdá jsem se rozhodl vyrobit Tatře řetězy ?

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Pár dalších foteček pro radost

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod DRracer » 05 čer 2017 21:51

Vážení příznivci Tatry 130 a čtenáři tohoto vlákna, omluvte prosím zpoždění reportáže z letošního Kit Show, která se konala začátkem května. Zpoždění bylo zapříčiněno zvýšenou pracností zpracování videa, jak je naznačeno dále. Jak moc se to podařilo, posuďte sami. A nyní již k reportáži:

Letošní modelářskou soutěž Beskydy Kit Show organizoval zcela nový tým. Venku bylo méně doplňkových atrakcí - stál tu jen skákací hrad a náš Tatra-stan, který jsme sdíleli s airsoft střelnicí a stánkem Gekon3D věnovaný 3D tisku . Chyběl modelový parní vláček, kontroverzní parta kanonýrů oznamujících každou hodinu výstřelem z děla, historická vojenská technika, RC trialisté a další.

Prezentace firmy Tatra Trucks zahrnovala pouze přistaveného Phoenixe z omezené speciální série nazvané po prvním kopřivnickém automobilu "Präsident". Jsem rád, že jsem měl možnost vidět jeden z těchto exemplářů. Phoenix dorazil v sobotu ráno a od stanu vyhnal přibližovadla ostatních modelářů :) . Mělo to ale svůj význam - spolu s nápisy na Tatra-stanu se daly dělat pěkné fotokompozice: "The New Tatra" a "Tatra is THE Solution" a k tomu nový Phoenix.

Obrázek Obrázek

Společnou fotečku Tatry 130 s Phoenixem jsme udělali v sobotu odpoledne (když jsem se vracel z kaluže po umytí kol :) ).

Obrázek Obrázek

Ve velkém sálu kulturního domu byla tradičně prezentace soutěžních modelů. Jako obvykle tu byla spousta modelů bojové techniky...

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

a letadel...

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

V rozsáhlé sbírce modelů hasičských Tater jsem zahlédl zvláštní variantu T111 se skříňovou nástavbou integrovanou s kabinou. Existenci tohoto stroje nelze vyloučit, ale spíše jako uživatelskou přestavbu než jako tovární provedení. Jak jsem detailně zkoumal tento model, všiml si mě pan vystavovatel a začal mě zkoušet, jestli dokážu přesně určit typ vozu. Tak jsem mu ten slepenec popsal - nový vojenský zvýšený nárazník, nové blatníky se "sedátky" , nová kapota se čtyřmi spodními průduchy na bocích a slepené s nějakou podivnou skříňovou nástavbou. On se vítězoslavně zatvářil, jako že jsem to neuhodl, a že to má být T8000/111. Tak to tedy ani omylem :) ...

Obrázek Obrázek Obrázek

Naopak tohle jsou realistické T111 z období 2. světové války. Tatra 111 s pohonem na dřevoplyn je zvláštní, protože motor T103 byl diesel a nejsem si jist, zda existovala přepracovaná zážehová varianta. Tatra 111 na koleje skutečně existovala a u ní se ukázalo, že kyvné polonápravy jsou s kolejemi značně nekompatibilní.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Uvnitř kulturního domu bylo opět také hodně stánků různých firem nabízejících modely, lepidla, barvy a doplňky.

Z papíráků tu byl stánek PK Graphica s výstavkou slepených modelů Tatra 111, Praga V3S a Tatra 128 v barvách hasičského sboru ( a pořád má nesprávně pravý zadní brzdový válec směrem vzad ;) ) . U papírových PV3S je škoda, že tvary kabiny mají se skutečností jen málo společného - asi budu muset zase navrhnout vlastní kabinu . Naopak ŠL11 se povedla o dost lépe.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

V jedné z místností kulturního domu byl nainstalován simulátor RC letadel. Byl to vcelku zajímavý počin - jednoduchá 3D grafika se simulací letadla a k tomu vysílačka.

Papírové Tatry 613 jsou zvláštně nerealistické, zatím nedokážu říct, co mi na těchto modelech vadí. Přitom modely jako takové byly vcelku pěkně slepené...

Obrázek

Dnes již klasický model hradu Sion, papírové modely železniční techniky

Obrázek Obrázek

Z plastikových modelů Tater mě zaujaly tyto exempláře (T24/58, T22, T603). Obávám se, že takovou nějakou krémovou barvu budeme dávat na Tatru 84.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

U figurek obdivuji realistické vybarvení.

Obrázek Obrázek

Modely ponorek, i do tohoto odvětví začínají pronikat 3D tiskárny.

Obrázek Obrázek

Náš modelový terén se opět skrýval před kulturním domem pod velkým Tatra-stanem. Půlka stanu byla vyhrazena pro nás, měli jsme dostatek místa pro modely i zázemí. Bohužel noví pořadatelé této modelářské soutěže ještě nemají potřebné know-how, že musí Tatru explicitně požádat o natažení bílých plachet pod střechu stanu. Takže fotky zase jako z Marsu a následná bitva s vyvážením bílé barvy v grafikém editoru. Zvlášť u videa velký problém...



Měli jsme k dispozici mokrý písek, který vlivem vlhkého počasí (celou noc na neděli pršelo) zůstal sjízdný i v neděli. Navíc tentokrát jsme terén rozdělili na několik velkých hromad, mezi nimiž byly cesty tvořené přímo podkladovým asfaltem. To umožnilo v podstatě všem vozidlům pohyb v modelové krajině. Dokonce i návěsový tahač Volvo zvládal průjezd, pokud se jeho řidič obezřetně vyhýbal hromádkám písku ;) .

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Velké hromady pak sloužily jako zásobárna materiálu - bagry těžký písek nakládaly na sklápěčky a ty jej transportovaly na druhý konec krajiny. Správné usazení navezeného materiálu pak zajišťoval velký buldozer.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Šplh po hromadách písku si tradičně dopřávala pouze plně pohonná vozidla. Tatry aktivně zkoumaly všechna zákoutí měnícího-se terénu a zkoušely tvořit nové cestičky ... čímž jsme dováděli k šílenství Honzu s buldozerem :) , neboť jsme mu dělali koleje v nádherně uhlazených plochách. Pravda, některé sklápěčky jiných výrobců se nás pokoušely napodobit a pokud svah nebyl příliš strmý, dokázaly se s nákladem vyškrábat i do písku a tam sklopit.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Písek se transportoval i ručně ... zde znavený pracovník (po půlhodině práce a jednom pěti-pivu :) ) padl vysílením před zaparkovanou Tatru...

Obrázek

Pro terénní "pyráty" (jako jsem já) byly cesty navíc vyznačeny červenobílými kůly po obou stranách - to abychom dodržovali vyznačené cesty a nesnažili se rozhrabat terén během první hodiny provozu.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Mezi nakladači se objevil nový přírůstek - velmi realistický nakladač Volvo.

Obrázek Obrázek Obrázek

Laňák byl obutý do zbrusu nových realistických pneumatik. Krásně se pohupuje a terénní průchodivost se výrazně zlepšila. Nehledě na to, že vypadá zase o kus věrohodněji.

Obrázek Obrázek Obrázek

V neděli naši sestavu doplnil Standa s Kolosem. Model Kolosa má v terénu překvapivě problémy. Jeho nepoddajné listové pružiny neumožňují vykrývání příčných "křížení" přední a zadní části vozu, takže se musí velmi pečlivě volit cesta terénem, aby se některé z předních kol neodlehčilo a neztratilo záběr. Ve skutečnosti to samozřejmě řeší uzávěrky na všech nápravách, ale model má přední diferenciály otevřené. Částečným řešením by bylo vyrobit pružnější pera , což T130 docela prospělo. Kdyby bylo odpružení vzduchovými vaky, tyto problémy by odpadly zcela, což je krásně vidět na Agrovce.

Obrázek Obrázek

Agrovka v terénu a líheň baterek

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Podle množství venkovních atrakcí by se mohlo zdát, že letošní Kit Show nedosáhla úrovně předchozích ročníků. To by ale bylo zbytečně kruté hodnocení - nový tým převzal otěže výstavy se ctí a množství spokojených návštěvníků i diváků u nás ve stanu to potvrzuje. Dva z nich dokonce správně identifikovali Tatru 130 (ale jeden z nich je můj kamarád, který zná Tatrovky o dost lépe než já). Pořadatelům děkujeme za pozvání a poskytnuté zázemí a do budoucna přejeme hodně dalších vydařených ročníků této již tradiční modelářské výstavy.

Na závěr tradiční statistika - za dva dny Tatra 130 najela přesně 3h 23m 13.58s, přičemž na novou 4.6Ah NiMH baterii zvládla dovádět po pískovišti necelých 150 minut. Bylo také hodně výpadků signálu zapříčiněných odrazy od kovové konstrukce stanu a třemi vysílači na 40MHz, kamera v Tatře tak vyrobila celkem 67 segmentů videa. Ale překvapivě tentokrát kamera sepnula správně ve všech případech výpadku signálu, protože jednotlivé segmenty na sebe navazují.

Jerry
Občasný přispěvatel fóra
Příspěvky: 63
Registrován: 27 lis 2008 23:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Rožmitál p. Tř. Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod Jerry » 07 čer 2017 19:02

Ahoj Davide, ta 111 na dřevoplyn mi na 111 moc nepřipadá, ale nedokážu ke kerýmu modelu bych to auto přiřadil.. Nebo mě jen mate chladič před maskou kapoty a jinak řešená budka řidiče.

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod DRracer » 01 črc 2017 09:56

Jelikož reportáž z letošních Dnů techniky v Kopřivnici ještě není hotova, posílám aspoň první videjko.
Tatra 130 měla za kabinou namontovanou malou kamerku a natáčeli jsme průjezdy terénem a také ostatní vozidla.
Zde je sestřih těch nejzajímavějších situací podložených nezkresleným zvukem vzduchem chlazené V8 ;) :

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1834
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Tatra 130

Příspěvekod Jozef Dojčar » 01 črc 2017 17:20

Ty záběry ze souběžné jízdy se mi moc líbí... :wink:
Naposledy upravil(a) Jozef Dojčar dne 02 črc 2017 09:31, celkem upraveno 1 x.
josef.dojcar@email.cz

Waldas
Junior člen fóra
Příspěvky: 238
Registrován: 06 říj 2014 19:52
Účastník závodů RCTT: ne

Re: Tatra 130

Příspěvekod Waldas » 01 črc 2017 21:38

Video na jednotku. Parada.

tangokes
Expert fóra
Příspěvky: 572
Registrován: 13 dub 2012 11:53
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: Tatra 130

Příspěvekod tangokes » 02 črc 2017 20:27

Moc pěkné.
tangokes (Riči)
Zde můžete sledovat stavbu Tatry
http://cracken.rajce.idnes.cz/Stavba_Tatry_2

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod DRracer » 02 črc 2017 20:40

Ha, už mám zase aktivní svůj účet tady na fóru (Flare - děkuji ;) ).
Chlapi, děkuji za Vaše slova chvály :) .
Na následujících akcích jistě vyzkoušíme další nové možnosti natáčení souběžné jízdy. Zejména chování podvozků (nejen Tater) v terénu vypadá zboku velice zajímavě.

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod DRracer » 06 črc 2017 12:15

Reportáž se blíží, tak ještě jedno videjko - na něj jistě čekali všichni zúčastnění :) .
Podařilo se mi totiž náhodou natočit pád naložené Scanie ze svahu. V následné záchranné akci spojily své síly lanový autobagr Tatra 138 a pásový nakladač Liebherr.

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod DRracer » 07 črc 2017 11:56

První červnový víkend se konal již pátý ročník akce Kopřivnické dny techniky . Předchozí úspěšné ročníky vydobyly akci pěkné renomé a tak i letos bylo možné shlédnou prezentace velkého množství vystavovatelů. Kromě minulého roku jsme se zúčastnili zatím všech dosud konaných Dnů techniky: 2013 , 2014 a 2015 . Hlavním partnerem byla opět automobilka Tatra Trucks .

V sobotu brzy ráno jsme začali se stavbou modelového terénu. K dispozici jsme měli veliký bílý stan a kopici žlutého jemného písku, letos obzvláště sypkého.

Michal si mazácky postavil svou přepravku na modely přímo do stanu, čímž si vysloužil zaházení předního kola pískem. Opatrně s drobnými obtížemi vyjel. Trochu jsme ho při tom pošťuchovali - měl sis tam dát redukci, pak to jde líp ;) ... ačkoli já mám tak co povídat, dokázal jsem se s Diskotékou zakopat na hromadě písku před 2 lety .

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Stan jsme sdíleli s kolegy z DMR arény , kteří zde měli velmi pěknou modelovou dráhu pro závodní kamiony. V neděli ráno jsme pak společně naaranžovali tyto fotky - než se na dráze začalo tvrdě závodit.

Obrázek Obrázek Obrázek

Moc se mi líbily polystyrenové dekorace kolem trati. A možná to zkratkou přes ně půjde rychleji :)

Obrázek Obrázek Obrázek

Hned vedle na volné ploše vznikla bezpečnostní ohrádka pro teréňáky - to aby v rukou diváků nepůsobily spoušť mezi ostatními modely.

Obrázek

Těsně před devátou hodinou už jsme měli terén i modely připraveny.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Sestřih našeho dovádění :)



Na prvním videu jste si mohli všimnout, že někteří "dobráci" záměrně obsypávali pískem zaparkovanou LIAZku. Druhé video začíná tím, jak se LIAZka snaží dostat ven. Nakonec se jí to nepovedlo a musela ji vytáhnout Scania.



Své Tatře jsem upevnil za kabinu další kameru, aby natáčela jízdu ostatních vozidel i svou. Velkou výhodou oproti malé kamerce přímo na místě řidiče je umístění mikrofonu - kamera na stojánku za kabinou je ve správné vzdálenosti od reproduktoru v kapotě, takže i zvuk vzduchem chlazené V8 je nezkreslený a přesto dostatečně překrývá vrčení převodů. Záběry ze souběžných jízd jsou samy o sobě velice zajímavé, určitě tuto metodu rozvineme na dalších akcích.

V sobotu odpoledne se stavil i Michal. Agrovku jsem pro něj měl připravenou, ale hrdinně odolával pokušení, až mi ho bylo líto. Tatru jsem vyndal z krabice, zapnul a vnutil mu vysílačku, aby se projel ;) . Proto máte možnost vidět Agrovku při jízdě zároveň s natáčením z Tatry 130.



Kamera na T130 náhodou zachytila pád Scanie ze srázu (původně jsem natáčel ukázkový výjezd na hromadu a sklopení objemného nákladu :) ). Celou následnou vyprošťovací operaci máte možnost vidět na videu. Jako první přijel na pomoc Pepa s lanovým bagrem. Ukázalo se však, že Scania je se zbytky nákladu v korbě příliš těžká, než aby ji bagr dokázal zvednout - navíc nahoru do svahu. Laňák se několikrát vzepjal na zadní, ale Scaniu dokázal jen trochu posunout. Na pomoc musel přijet i pásový nakladač Liebherr. Nejprve odstranil zbytky nákladu z korby Scanie a pak společně s laňákem postavil Scaniu na kola.

Obrázek Obrázek



Opět toho vyprošťování bylo dost - o žluté lano byl velký zájem :) , vozil jsem ho na Tatře skoro celou dobu.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Nevěnování-se řízení a podcenění dopravně technického stavu vozovky bylo příčinou převrácení lanového bagru.

Obrázek Obrázek Obrázek

Pro změnu podcenění údržby se podepsalo na dakarce - povolilo uchycení polonápravy v rozvodovce...

Obrázek

V neděli jsme zopakovali divácky oblíbené hašení požáru. První pokus zapálit hromádku dříví byl vcelku úspěšný, suché klestí chytlo celkem rychle. Pak přiletěl Lukáš s hasičákem a natrénoval si nejlepší umístění svého stroje pro hašení. Tím ale všechno dřevo důkladně namočil, takže opakování (tentokrát už na čisto pro kamery) vyžadovalo 15minutovou přípravu ohně :) .

Oheň se nakonec rozdělat podařilo a hasičská Tatra předvedla profesionální a bleskurychlý zásah, za což sklidila od přihlížejících diváků zasloužený potlesk.



V neděli odpoledne jsem čínským bagrem rozebral boudu během několika minut. Šlo mi to tak dobře, že jsem ani nestihl zapnout kameru a Pepa s laňákem ani nestačil dojet k boudě ... tedy je pravda, že jsem měl od rána náskok - čistě jako dekoraci jsem naaranžoval bagr tak, že drapákem držel střechu chajdy.

Obrázek Obrázek

Tatra 130 "slaví" desáté narozeniny. Deset let je i tomuto plechovému modelu Tatry 57A.

Obrázek Obrázek

Kolegové s desetinami naštěstí žádnou ohrádku nepotřebují - své odolné stroje (převážně značky Tatra) bezvadně ovládají :) . Trialová Tatra 813 "Prófa" ještě před odjezdem do svého nového domova, trialová Tatra 148 ve variantě NT 4x4 a různé varianty Tater 815 VVN, osmikolka dokonce s podvalníkem P50.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Tyto luxusní hasičáky na podvozcích Tatra 815-7 8x8 jsme potkali na hasičském tatrování ve Zbirohu. Na kontejnerovém nosiči T815-7 8x8 je stále ještě patrné poškození ... v plné rychlosti před rokem nabořila jiné stojící vozidlo (v měřítku 1:1). Ani se neptejte, jak to vozidlo dopadlo :) . A když už jsme u těch T815-7 - velmi mě zaujal její osmikolový podvozek kompletně vytištěný na 3D tiskárně z PLA.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Poprvé jsem měl možnost prozkoumat modelovou kabinu Tatry 148 vytvarované z plechu na základě mých 3D dat. Obdivuji, co všechno se nechá z plechu vylisovat. O přesné makety kabiny T148 pro modely 1:10 je prý velký zájem, možná by se vyplatilo díly vytisknout a odlévat. Data mám, kdo se hlásí dobrovolně ;) ?

Obrázek

Souprava T813 Kolos s podvalníkem a tankem T55 v trochu větším měřítku. Jen škoda, že nemá tak přesně provedený podvozek a proporce.

Obrázek

MAZ ve variantě UDS. Nikdy jsem tuto variantu neviděl, ale nemohu vyloučit, že to neexistovalo. Při pokusu o zvednutí podvozku T163 Jamal ale bohužel praskla hadice hydrauliky.

Obrázek Obrázek

Kromě RC modelů zde byla tradičně bohatá expozice ostatních vystavovatelů. Přímo "domácí" firma Tatra Trucks na svém stánku vystavila řez motorem T928 (EURO5?) a sadu reklamních předmětů (mimo jiné za účelem náboru nových technicky zdatných zaměstnanců). Více nebylo třeba, produktů této automobilky bylo všude okolo dost.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Automobilka Tatra vystavovala množství zajímavé techniky ze současné civilní i vojenské produkce. Nemohla chybět vínová sklápěčka Tatra Phoenix "limited edition" Präsident, kterou jsme měli možnost obdivovat již na Beskydy Kit Show. Symbolicky stála vedle vysokého praporu hrdě nesoucího nápis "Tatra takes you further". Zaujala mě také bílá dvounápravová Tatra Phoenix ve variantě návěsový tahač. Sice souhlasím s tvrzením, že Tatra je vozidlo určené především do terénu a že na silnici neposkytuje žádné výhody oproti běžné konfekci, ale tady se ukazuje, že zákazníci chtějí plně pohonný návěsový tahač. Jsem zvědav, jak si tato varianta povede obchodně.

Obrázek Obrázek Obrázek

Vojenské varianty byly zastoupeny Tatrami 815-7 (dnes už se tomu říká Tatra Force) v různých variantách. Čtyřkolová cisterna měla na sobě zajímavé maskování. V neděli ji doplnila stejně oděná varianta 8x8 s pancéřovanou kabinou.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Obrněný transportér Pandur

Obrázek

Na volné ploše stály vybrané historické Tatry: T70a hasičák, T17 uzavřená limuzína a T12 uzavřený vůz. A buď mám křivý foťák, nebo jsou všechny 3 Tatry podélně nesymetrické... Ale třeba Tatra 810 mi vyšla dobře i se sklopenou kabinou.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Jako i v minulých ročnících byl obrovský zájem návštěvníků o projížďku v kabině některé z Tater po polygonu. V neděli ráno jsem zastihl ještě Tatrovky pokojně odpočívající před celodenní šichtou. A že se nezastavily... po oba dny byla fronta zájemců dlouhá, na svezení se čekalo přes půl hodiny ... ostatně jako každý rok.

Obrázek Obrázek Obrázek

Naproti stánku firmy Tatra představoval závodní tým Buggyra dakarský speciál Tatra Phoenix Martina Kolomého a doprovodného Phoenixe. Závodní speciál jsem zastihl těsně před odjezdem na ovál při dofukování pravého přední kola. Mezitím ho minul červený vůz jakéhosi italského výrobce, který neumí dělat aerodynamiku :) . Jeho ječení ostře kontrastovalo s dunivým zvukem 13-litrového motoru dakarského speciálu.

Obrázek Obrázek Obrázek

Dakarské speciály týmu Bonver Dakar Project - po ránu před příchodem prvních návštěvníků.

Obrázek Obrázek

Závodní a doprovodné kamiony týmu Tomáše Tomečka

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Některé z historických nákladních automobilů Tatra, které jsme měli možnost obdivovat v bývalém muzeu v Trhových Svinech . Při pohledu na lesklou kapotu Tatry 111 Pepa přiznal, že až teď si všiml, že vpředu se maska dolů rozšiřuje a vzadu jsou boky kapoty naopak skoro kolmé. To jen potvrzuje, že přesně zaměřit tvary kopřivnických vozů dokáže pouze počítač... a to byste řekli, že Tatra 111 je v podstatě hranatá krabice...

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Různé hasičské jednotky vystavovaly své krásně udržované stroje (především značky Tatra)

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

V porovnání se stánkem firmy Tatra Trucks působila marketingově dokonalá prezentace firmy Škoda Auto výrazně honosněji, jako kdyby se snažila přebít všudypřítomné Tatrovky a vytvořit své značce aspoň podobný punc výjimečnosti (který ovšem Škoda nikdy neměla, zatímco Tatra je výjimečná natolik, že jí to skoro stálo kejhák... :) ).

Zrovna když jsem procházel okolo stánku Škoda Auto, rozplýval se komentátor nad novým produktem Škoda Kardiaq. Zvedl přední kapotu a prohlásil: "no, není to krasavec!?" Jen by mě zajímalo, co tam měl schovaného? Že by plyšového medvídka? Protože motor to zcela jistě být nemohl...

Škoda je možná simply clever, ale Tatra vás dostane dál... jinými slovy kde ostatní končí, Tatra zapíná úzávěrky. Nejzajímavějším exponátem na stánku Škoda Auto byla (aspoň pro mě) Octavia s cíleně prořezanou karoserií tak, aby bylo vidět komponenty uvnitř.

Obrázek Obrázek Obrázek

Kus vedle stánku Škoda stála stříbrná Tatra 2-603. I bez agresivní marketingové kampaně budila značnou pozornost ... osamocenou se mi ji podařilo vyfotit až v neděli ráno před příchodem prvních návštěvníků.

Obrázek Obrázek Obrázek

Během naší sobotní přípravy přistál na ploše malý vrtulník. Podařilo se mi jej ulovit těsně poté - dvojice pracovníků jej pomalu a v tichosti přesouvala na svůj stánek.

Obrázek Obrázek Obrázek

Mezi vystavovateli byly i vzdělávací instituce (např. Technická univerzita Ostrava), vojenské jednotky, dopravní firmy atd.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

V neděli, po čtvrté hodině odpolední jsem sbalil své Tatry a další vybavení a připravil se k odjezdu. Až zpětně jsem docenil svou volbu - ještě z parkoviště jsem vyjel za sucha, ale už v první zatáčce na polygonu jsem nabíral nebohé pocestné, které zastihla náhlá prudká bouřka.

Celá akce na mě působila až nostalgicky dokonale, měl jsem z ní čirou radost. Počasí vyšlo skvěle, měli jsme dostatek prostoru na vydovádění, obě Tatry fungovaly bezchybně. Dokonce jsem zaplnil celou kartu kamery v Tatře (tedy ujeté kilometry v sobotu lze jen odhadovat) a v neděli mi navíc došla baterka ve vysílačce, což se obvykle nestává. Tatra natočila celkem 5h 29m 58.16s záznamu. Odhaduji, že minimálně půl hodiny záznamu chybí ;) .

Na závěr bych chtěl opět poděkovat organizátorům celé akce za pozvání a zajištění zázemí pro prezentaci našich modelů. Budeme velmi rádi, pokud budeme moci přijet i příští rok.

2017-07-08 Edit: doplněno video
2017-07-15 Edit: doplněno video
Naposledy upravil(a) DRracer dne 15 črc 2017 09:46, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1834
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Jedovnice

Re: Tatra 130

Příspěvekod Jozef Dojčar » 07 črc 2017 15:46

Hezký Davide, máš to čím dál propracovanější a koukám, žes to prošel pečlivě úplně celé..... :clap :clap Líp by to nenapsal ani reportér TV No.a :lol:
josef.dojcar@email.cz

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod DRracer » 07 črc 2017 19:08

Díky Pepo :) .
Letos jsem bohužel vynechal návštěvu montážní linky a vzhledem k frontě jsem se ani nesvezl v Tatře.

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod DRracer » 08 črc 2017 14:00

Do reportáže doplněno první video z našeho dovádění na hromadě písku ;)
https://www.youtube.com/watch?v=IVrv-29chLw

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1330
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod Hanys » 08 črc 2017 19:06

Davide,
super reportáž popsaná do nejmenších detailů, super fotky a na videa se taky těším :yes
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 746
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvekod DRracer » 08 črc 2017 21:25

Díky Marťo, video bude ještě jedno :)


Zpět na „Civilní nákladní auta“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti