Tatra 130

Odpovědět
Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 811
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 26 kvě 2018 07:17

Vážení příznivci Tatry 130, teď slíbený "rybářský příspěvek", tedy testy před loňskými Domažlicemi:

S naší Tatrou se nám staly už všelijaké příhody, ale tohle je přeci jen poprvé.

Zatímco jsem se připravoval na projížďku po pláži, abych před Domažlicemi otestoval selfie-kameru, objevil se na hrázi rybníka maník s Octavií TDI (Ten Dým Ignoruj).

Zastavil, stáhl okénko a zakřičel na nás: "víte, že se tu nesmí chytat ryby?!".
Nechápavě jsem na borce zíral ... ryby? Proč se mě ptáte na ryby? Nesmí se tu chytat a co jako?

A pak mi to došlo - Tatra stála na pobřeží těsně u vody, z dálky mohla vypadat jako čerstvý tmavý úlovek (kterému bíle svítí oči :) ). Já byl asi dva metry od ní a vysílačkou mířil přímo na rybník. Z dálky vypadala lesklá anténa jako rybářský prut :) . Má krásná paní borcovi duchapřítomně vysvětlila, že ryby nás skutečně nezajímají a že to zelené je model náklaďáku. Borec se jen usmál, zamával a zmizel. Zřejmě místní "müslivec". Tohle se vám s anténou 2.4GHz nestane ;) .

Obrázek



Na doporučení expertů Tamiya fóra jsem si před akcí v Domažlicích obstaral srovnávač článků, neb jsem pojal podezření, že stávající baterie už nejsou v nejlepší kondici. Své dvě starší NiMH baterie jsem formátoval během nedělního sepisování domažlické reportáže a nestačil jsem se divit. Po několika cyklech se znovu nechaly nabít téměř na cílovou kapacitu. Dokonce se probudila i původní NiCd baterka z Tatry, o které jsem předpokládal, že už má několik článků definitivně zničených. Bohužel obě starší NiMH se vysokým špičkovým proudům už brání a jejich velký vnitřní odpor se s každým nabíjecím cyklem zvětšuje. To by mě zajímalo, zda lze nějak zvrátit (obávám se, že nikoli).

Zato 10 let stará NiCd má ve finále jen jeden článek horší a nevydrží nabitá déle než 2 dny. Nabít se však stále nechá a dává špičkové proudy dostatečné nejen k pohonu Tatry, ale i všech čínských RC hraček, co tu mám (a jejich odběr je vyšší, než u Tatry).

Mohu tedy ze své zkušenosti potvrdit již mnohokráte napsané - NiCd baterie snesou dost hrubé zacházení (i mráz) a jejich živostnost několikanásobně překračuje životnost NiMH baterií. K nové NiMH baterii se budu chovat podle všech doporučení (řádně formátovat, skladovat částečně nabité) a uvidím, jestli vydrží déle, než ty staré (čili déle než rok a půl).

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 811
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 23 črc 2018 22:53

Dlouho jsem vymýšlel, co by mohla Tatra 130 tahat, aby souprava vypadala realisticky. Před pár lety jsem se rozhodl, že tažená věc musí být také funkční, takže sovětský protitankový kanón zatím vypadl ze seznamu ;) . Co kdyby táhla loď? V naší socialistické armádě se používaly čluny MO-111 Močál. Spolu s přepravním podvozkem MP-5 by to byla krásná souprava, navíc podpořená faktem, že pohonnou jednotkou v MO-111 byl motor Tatra 111 A3 (pro který mám taktéž simulaci zvuku).

Problém ale nastal s takticko-technickými daty - souprava MP-5 a MO-111 váží dohromady 6.4 tuny. Předpokládejme, že tažné zařízení na prototypu Tatra 130 bylo shodné se sériovým provedením pro Tatru 128, tedy maximální hmotnost přívěsu byla omezena na 3 tuny. Močál se běžně tahal za Tatrou 138 nebo za Kolosem.

Projekt jsem dlouho odkládal, až jsem jednou narazil na vzhledově decentní a realistický model RC člunu , který by klidně mohl být "osobním výletním člunem velitele útvaru". Ostatní běžné RC lodě na trhu jsou buď ultra moderní rychlé čluny nebo velké jachty. Nic z toho se za Tatrou tahat nedá, nepůsobilo by to hezky. Tento jediný model mě zaujal, působí velmi věrohodně, klidně by mohl být vyroben v 50. letech (a tedy tažen za Tatrou 130). Sice nemá proporcionální ovládání, ale vypadá ve skutečnosti snad ještě lépe, než na fotkách. Za Tatrou na přívěsu bude vypadat skvěle. Výrobní označení modelu je Flytec HQ2011-1 a lze jej běžně koupit .

Člun jsme vzali na testy - nejprve na potok, kde jsem očekával fotogenické břehy a zurčící proudy vody. V potoce ale bylo málo vody, tak jde víceméně o statické fotečky.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Pak už následovaly ostré testy na rybníce. Na baterku vydržel člun plout pouhých 5 minut, přičemž originál akupack byl při vyjmutí velmi horký (skoro 60°C). V této souvislosti je varování v manuálu, že se po 30 minutách mají nechat motory vystydnout, docela úsměvné. Oba motory měly po 5 minutách plavby přiměřenou teplotu. Nedostatek energie se začne projevovat tak, že při jízdě na oba motory začne člun "vynechávat", zatímco na jeden (při zatáčení) ještě jede plynule.

Člun na hladině vypadá úžasně. Nejvíc mu sluší trocha zeleného pozadí.

Obrázek Obrázek Obrázek

Na základě testů u rybníka jsme podnikli ještě testy výdrže doma ve vaně :) . Člun ženoucí ve vaně plným výkonem proud vody zní podobně, jako kdybyste tu pustili mixér. Slabá výdrž se bohužel potvrdila - spotřeba energie je hlavním slabým místem člunu. Za 5 minut trvalého plného výkonu na oba motory se baterie ohřeje přes 60°C. Jelikož jde o NiMH, tak soudím, že tohle její životnost zásadním způsobem zredukuje. Navíc to vypadá, že člun svou 600mAh baterii vyšťaví za 6 minut. Spotřeba tak vychází na ukrutných 6Ah ... Tatra 130 má v těžkém terénu spotřebu pouze 2Ah. To je jako kdyby v člunu byly hned dva motory Tatra 111A ... ačkoli, nemuselo by to být daleko od pravdy, člun má dvě vrtule :) .

Motorům by úplně stačil poloviční výkon. Rychlý člun sice efektně rozráží vodní hladinu, ale spotřeba energie je přímo ďábelská. Stejně dopadnou i moje Panasonic EVOLTA do vysílačky T130. Začnou se hřát také po 5 minutách. Takže závěr pro filmování - s člunem jezdit krátké trasy do 1-2 minut, pak nechat baterku cca 15-20m odpočinout.

Zbývalo "jen" navrhnout pro člun vzhledově odpovídající podvozek. Ve 3D jsem si navrhl podvozek inspirovaný právě těžkým přívěsem MP-5, na kterém se vozí MO-111 Močál. Záměrně píšu inspirován, protože jsem si podvozek výrazně odlehčil, aby ho mohla T130 tahat. Nazývám ho pracovně MP-5L - jako lehká varianta. Zejména zmizely "sáně", které jsou na originálním podvozku a s jejichž pomocí se Močál spouští do vody a z vody vytahuje. Zde se předpokládá, že s tím Tatra nacouvá komplet do vody tak, aby loď mohla hned vyplout a případně být citlivě na podvozek naložena a vytažena na břeh. Přepočteno do měřítka 1:14 má loď 2 tuny a podvozek přibližně 1.5 tuny ;) .

Obrázek

Projekt jsem také pojal jako test tiskového materiálu ASA a mého GCODE filtru. Poté, co jsem byl s 3D reprezentací spokojen, bylo třeba model rozdělit na tisknutelné části. Zde se jako hlavní limitující faktor ukázalo, že tisková plocha mé tiskárny je široká pouze 225mm - šasi podvozku bylo tedy třeba rozdělit na 4 části.

Dva dny jsem usilovně tisknul. Tiskárna kupodivu moc neprotestovala, přestože materiálem je ASA . Dokonce ani vysoké díly se nijak nedeformovaly vlivem chladnutí, což považuji skoro za zázrak. Zajímavé zjištění: Cura 3.4 je snad první slicer, který udělá díru průměru 1.6mm, když 3D model má mít díru 1.6mm. Všechny ostatní slicery vůbec nepočítají s šířkou tiskové stopy a díry je nutné na modelu zbytečně zvětšovat.

Zde jsou vytištěné základní díly (jen nápravnice a bubny nejsou na obrázku). Otázkou bylo, jak šasi slepit. Spoj musel být velmi odolný, Tatra to bude tahat v terénu a bude na tom položena loď. Jako nejvhodnější se ukázalo epoxidové lepidlo. Testy lepených spojů jsem uzavřel s tím, že "to nedokážu ulomit :) ".

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Nápravnice a první verze bubnů

Obrázek Obrázek

Prototypová listová pera verze 2 - od první varianty s vytištěným obalem z pružného materiálu se tohle liší tím, že jde o zcela funkční pero složené z jednotlivých pružných plastových listů (na tohle je ASA výborná) a naladěné na cílovou zátěž podvozku. Taky je tu vidět hlavní trik spočívající ve skrytém pásku pružinového plechu s úchytným předním okem. Ukázalo se, že tento jeden plech by měl stačit. Kdyby ne, lze stejně postupovat i u dalších listů.

Obrázek Obrázek Obrázek

Příprava a nástřik drobných dílů do plniče.

Obrázek Obrázek Obrázek

Podvozek je slepený, přetažený acetonem (tiskové vrstvy se celkem slily), lehce vybroušený.

Obrázek

Zde je slavnostní první nástřik zkompletovaného a místy vytmeleného podvozku do plniče. Díly jsem nechal týden proschnout.

Obrázek

Statická zkouška s člunem - podvozek se bude kroutit (jako skutečný obdélníkový rám).

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Pera fungují úplně skvostně, krásně se to na nich houpe (a pěkně vržou, musí se pak namazat :) ). Když se naloží loď (i bez baterek), tak si podvozek sedne a houpe se ještě víc. To bude v terénu výzva, asi ne nadarmo byla rychlost přepravy Močálu v terénu jen 6km/h.

Následující víkend přišel na řadu již nástřik finálním lakem. Jde o vojenský podvozek, olivová zeleň byla jasnou volbou. Zbývalo nalakovat ještě pár dílů do plniče. Bohužel, jako na potvoru při stříkání disků plnič došel. Sprej začal prskat a horko těžko se mi podařilo disky připravit pod lak (pak to chtělo pár míst lehce zabrousit). Nechce se mi věřit, že jsem na tento projekt zlikvidoval 400ml plniče.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Po nástřiku se objevilo "překvápko" - barva s tiskovým materiálem ASA docela obstojně reaguje, bohužel. Že se zkroutily blatníky, to mě až tak netrápí (zase se vyrovnají na nosných drátech). Ale trochu se prohla i nápravnice! Naštěstí je vyboulení uprostřed, takže stažením s péry se to zase vykompenzuje a oba díly se srovnají. Takže jestli něco stříkat, tak tisknout master z PLA, zaformovat a odlít. Resin je v tomto ohledu bezpečný a PLA není taková bestie při tisku. Barva je samozřejmě akryl (normální olivová ve spreji), ale asi v tom je něco, co výtisk z ASA naštve. On to trochu ohýbal i plnič na plasty. Poučení pro příště: malé a tenké díly z ASA nástřik nevydrží a budou se deformovat...

Obrázek

Dnes ráno proběhla závěrečná montáž. Bohužel počasí bylo zamračené a poprchávalo, testy tedy proběhly pouze na zahradě. Jízdní zkoušky jsme zahájili na jednoduché montáži pneumatik, ve finále bude mít podvozek dvojmontáž. Koupání si necháme na příští víkend ;) .

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Přívěs slavnostně zapojen za Tatru.

Obrázek Obrázek Obrázek

Člun naložen na přívěs.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Následovala první jízda. Loď sama dobře drží na podvozku, přestože zatím není nijak přivázána (bude ve finále). Podvozek se rozumně kroutí a pruží, odpovídá to skutečnosti, listová pera fungují. Tatra nemá problém naložený přívěs táhnout, jen je potřeba dávat pozor na tažné zařízení Tatry (je plastové). Naložený přívěs má trochu sklon směrem k Tatře, což taky odpovídá skutečnosti. Disky drží na 10 šroubech tak dobře, že ani matky nejsou potřeba. Samozřejmě ale matky na šroubech budou. Největší zábava bylo 2x10 matek na šroubky nasadit dovnitř disku. Utažení šroubků z vnitřní strany bubnu už bylo v pohodě, jakmile se závit chytil.

Detail přišroubovaných disků. Je to super pocit držet hotový odlitý disk v ruce. Dokonce se podařilo disky nasadit na buben tak, že házivost je minimální. Mimochodem, lesklý spojovací materiál samozřejmě ve finále půjde taky do laku.

Obrázek

Pro kameru jsem také vytiskl držáček do lodi. Při jízdě se potvrdilo, že držáček je dostatečný, tak snad se to s tím hned nepotopí :) . Video z člunu na přívěsu je překvapivě stabilní. Zřejmě tím, že celý přívěs pruží, je jízda i v terénu překvapivě ladná.

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1914
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Tatra 130

Příspěvek od Jozef Dojčar » 24 črc 2018 18:32

Nádherný doplněk :yes :yes :yes :yes

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 811
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 24 črc 2018 18:54

Děkuji za pochvalu, mistře ;)

Uživatelský avatar
Michal Š
Junior člen fóra
Příspěvky: 107
Registrován: 15 úno 2015 19:25
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Okres Prostějov

Re: Tatra 130

Příspěvek od Michal Š » 25 črc 2018 18:31

Tak to je krása :clap. ASA bude asi stejná mrška jako ABS. :chuckle.

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 811
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 26 črc 2018 11:40

Díky za pochvalu, Michale ;) . Záhada se dnes vyřešila, konzultoval jsem to v prodejně s barvami, v plniči i v barvě aceton trochu byl. Jinak ASA má oproti ABS tu výhodu, že vlivem UV záření degraduje výrazně méně (nežloutne, nepráškuje). Proto je ASA vhodná pro tisk věcí, které mají být na slunci ;) .

Uživatelský avatar
Stan
Junior člen fóra
Příspěvky: 154
Registrován: 09 bře 2009 18:19
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Tábor, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od Stan » 27 črc 2018 13:13

Páne jo.Davide jsi šikovnej kluk.Pěkná práce. :mrgreen: :clap
Stan

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od Hepcziiik » 27 črc 2018 15:13

Krásný doplněk k Tatřičce, pěkné zpracování a...
Mno a reportáž jako vždy parádní
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 811
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 29 črc 2018 22:54

Chlapi, díky za pochvaly ... a teď už slíbené koupání!

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 811
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 29 črc 2018 23:00

Na sobotní velmi brzké ráno (než se pláž zaplní lidmi) bylo pečlivě naplánováno natáčení premiérového videa Tatry 130 s přívěsem a s naloženým člunem. Počasí přesně odpovídalo předpovědi, bylo krásné vlahé ráno s blankytně modrou oblohou a písečnou pláž a vodní hladinu zalévaly paprsky ranního slunka. Předpoklad byl 3 hodiny natáčení, nakonec se podařilo všechny záběry během dvou hodin pořídit.

Příprava byla tentokrát tak rozsáhlá, že pro video vznikl dokonce obrazový scénář. Různých pohledů a změn pozic kamer bylo totiž už v době výroby přívěsu vymyšleno tolik, že by byla škoda na některý zajímavý záběr zapomenout. Součástí scénáře byly i doprovodné bezpečnostní pokyny - cílem bylo minimalizovat vliv vody na Tatru a za každou cenu se vyhnout namočení elektroniky.

Video začíná úvodní sekvencí, která představuje naši nejnovější hračku - moc pěkně vypadající realistický model RC člunu s označením Flytec HQ2011-1 patřící veliteli vojenského útvaru. Člun je posazen na vojenském podvozku zapojeném za Tatrou 130.

Obrázek

Velitel odmítl jet přímo v Tatře, kabinu vonící naftou a olejem přenechal přidělenému řidiči. Místo toho dorazil na místo ve svém zeleném Land Roveru Discovery II HSE.

Obrázek

Po úvodní video sekvenci seznámil velitel řidiče s denním rozkazem nacouvat s člunem do vody. Řidič startuje Tatru a odváží člun k vodě. Následuje couvací sekvence v pečlivě vybraném místě pláže.

Obrázek Obrázek Obrázek

Přívěs se pomalu noří do vody, až pod hladinou zmizí úplně a člun se odpoutá od podvozku. Několik záběrů na záběr lodních šroubů a už následuje plavba po zcela klidné hladině vodní nádrže.

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Jako první jsme natáčeli plavbu s namontovanou kamerou. Člun se trochu nakláněl ke straně, jako kdyby v něm stál jen sám velitel a kapitán v jedné osobě. Kupodivu se člun při plavbě s kamerou nepotopil ani v zatáčkách, ačkoli jsem byl připraven do vody skočit a člun zachránit :) . Naopak pořídil překrásné záběry jako ze skutečného člunu.

Při pohledu zvenku ranní sluníčko krásně osvětlovalo gejzíry vody od přídě plujícího člunu. V některých pasážích vypadá člun jako racek připravující se ke vzletu těsně nad vodní hladinou. Mimochodem - při záběrech zvenku člun obratně pilotuje má krásná paní. S ovládáním modelu se bez problémů sžila asi během minuty a pak už mi člun nechtěla vrátit ;) .

Obrázek Obrázek

Člun během natáčení sekvencí s on-board kamerou spotřeboval svou baterii za již zmíněných 6 minut. Následovala výměna za variantu složenou z AA článků se skoro trojnásobnou kapacitou a demontáž kamery pro natáčení záběrů zvenku. Člun ujel ještě asi 10 minut, ale to už se začaly na pláži objevovat první skupinky lidí. A to ještě zbývalo natočit vytažení člunu z vody na břeh, což měla být nejnáročnější operace celého dne...

Přesně jak jsem předpokládal, mokrý písek pod hladinou je zrádný. Tatra sice bez problémů zvládla vytáhnout prázdný přívěs na břeh, s člunem to už ale bylo horší. Na břeh jsme se "hrabali" skoro půl hodiny. Klíčovým problémem byly travní drny těsně u hladiny. Tatra si "úspěšně" vyhrabala v písku díry a na drny už se často vyškrábat nedokázala. Koncentrace lidí na pláži se zvyšovala a s tím narůstala i naše nervozita. Modely samozřejme přitahovaly zájemce a pořídit záznam bez pokřiku v pozadí bylo stále obtížnější.

Řidič Tatry ale prokázal své zkušenosti, upravil výjezd na břeh tak, aby přední kola neztratila záběr a nakonec Tatra dokázala člun úspěšně doslova "vyrvat" na břeh.



Přívěs se plně osvědčil . Ještě budou doplněny drobné rekvizity (odrazky, koncová světla) a hlavně druhý pár pneumatik. Nyní lze jen težko odhadnout, jaký vliv bude mít dvojmontáž na valivý odpor při vytahování přívěsu v mokrém písku. Jakmile bude přívěs dokončen, určitě ještě nějaké testy uděláme ;) .

U člunu nám překvapivě vůbec nechybí proporcionální ovládání. Na volné vodní hladině jsme si užívali svobody pohybu a přesné manévrování chybělo pouze v okamžiku, kdy bylo potřeba s člunem najet na přívěs. Na pátý pokus se to podařilo ... a to situaci ztěžoval i slabý vítr. Během natáčení byl člun nejdále asi 35m od vysílačky. Žádné rušení nebo zhoršený příjem jsme nepozorovali. Dosažení větší vzdálenosti nebylo nutné ani účelné - kamera má pouze 10x zoom (což je samo o sobě náročné udržet v ruce i s optickou stabilizací) - ale věřím, že udávaná ovladatelnost modelu do 100m může být pravdivá, zvlášť když se řádně napne prut antény do trubice velkého stožáru.

Obrázek Obrázek

Edit: překlep
Naposledy upravil(a) DRracer dne 29 črc 2018 23:33, celkem upraveno 1 x.

Hepcziiik
Expert fóra
Příspěvky: 527
Registrován: 01 pro 2009 12:32
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Lovčice, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od Hepcziiik » 29 črc 2018 23:26

Mno, dle reportáže se člun velitele útvaru stal během krátké doby člunem manželky velitele... :-D
Naposledy upravil(a) Hepcziiik dne 30 črc 2018 11:18, celkem upraveno 1 x.
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 811
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 29 črc 2018 23:32

:D :D :D tak nějak

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1914
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Tatra 130

Příspěvek od Jozef Dojčar » 30 črc 2018 16:53

Ono to tak Jirko bývá kolikrát i ve skutečném životě, že..... :lol:

Krásné video Davide :yes :yes :yes , dávám nominaci na Oskara :cool

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 811
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 30 črc 2018 17:05

Díky Pepo, s koupáním máme jisté zkušenosti, ale tohle bylo přeci jen něco zcela nového.
Mimochodem, člun se stal SJM :D

Uživatelský avatar
Stan
Junior člen fóra
Příspěvky: 154
Registrován: 09 bře 2009 18:19
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Tábor, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od Stan » 30 črc 2018 20:10

Už jen kromě Oscara Pulitzerovu cenu za téma a provedení reportáže nebo spíše reportáží. :clap :clap
Stan

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 811
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 30 črc 2018 20:50

Stando, díky ;) . Ostatně za tvým Kolosem by se ten člun taky pěkně vyjímal. Nechceš se zúčastnit někdy příště, třeba až bude přívěs plně dokončen?

Uživatelský avatar
Stan
Junior člen fóra
Příspěvky: 154
Registrován: 09 bře 2009 18:19
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Tábor, Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od Stan » 02 srp 2018 13:03

Neodpovím přímo,ale chtěl bych.Dej vědět termín a já se po návratu z dovolené k tomu nějak vyjádřím.
Děkuji za nabídku. :mrgreen:
Stan

Uživatelský avatar
Michal Boček
Junior člen fóra
Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2005 23:40
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Ostrožská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od Michal Boček » 05 srp 2018 13:39

Paráda Davide, uplně mě to video připomnělo takové ty krátké firemní propagační snímky z 80. let - nasvícení, rozvláčný úvod, spousta záběrů z různých úhlů, ... . Super ;-) .
patřím nejen k nim - http://www.uds.unas.cz 8)

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 811
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 130

Příspěvek od DRracer » 09 srp 2018 08:01

Stando, jakmile budu vědět dopředu nějaký rozumný termín, dám ti vědět.
Teď mě napadlo - Kolos by mohl na začátek trochu uhrabat vjezd do vody radlicí. A máš funkční naviják?

Michale, díky za pochvalu ;)

Odpovědět