Tatra 815 Dakar 1:13,5

Uživatelský avatar
Darkr
Senior člen fóra
Příspěvky: 264
Registrován: 03 bře 2009 10:33
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Bohdalovice, Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 Dakar 1:13,5

Příspěvek od Darkr » 02 dub 2018 21:05

Děkuji pánové za rady. Až bude chvilka, tak to hnedle zkusím znovu. :)

Uživatelský avatar
Darkr
Senior člen fóra
Příspěvky: 264
Registrován: 03 bře 2009 10:33
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Bohdalovice, Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 Dakar 1:13,5

Příspěvek od Darkr » 25 dub 2018 22:36

Zdravím,
tak jsem se pustil do výroby nové formy. Dal jsem na Vaše rady a pokusil jsem se zhotovit dvoudílnou formu tak jak ji představil Pepa. Samozřejmě kdyby to vyšlo na poprvé, bylo by to moc jednoduché :D Problém nastal už v samotném počátku, kdy jsem chtěl sehnat "lego" které bych použil k vytvoření ohrádky jako Pepa (teda předpokládám že to je lego :)) jenže, sehnat "lego" Cheva, se ukázalo jako nadlickej úkol. Projel jsem veškerá hračkářství v okolí a nikde k dostání. Jedna pani prodavačka mě dokonce zavedla k merkuru :D Zajel jsem tedy k švagrové a obral synovce o pár kostek lega :)
Vše vypadalo dobře až do chvíle kdy jsem použil silikonovej sprej jako separátor :D Myslel jsem si, že silikonový sprej nepoškodí formu a zároveň dobře odseparuje jednotlivé poloviny. Bohužel efekt to mělo přesně opačný :D Takže se mi celá forma pěkně slepila. Nezbilo mi nic jiného než ji rozřezat.

http://darkr.rajce.idnes.cz/Tatra_815_D ... 0136_1.jpg

Po nějaké době jsem si řek, že když už ji mám tak ji zkusím nalít. K mému obdivu se to celkem povedlo, sice se značným množství defektů, ale rozhodně s lepším výsledkem než v případě prvního disku. Při vyndavání disku z formy se projevil další problém a to v převlečení formy přes přední okraj disku. To mě vedlo k tomu, abych prostřední díl ještě rozdělil na půl tak, aby bylo možné tento díl rozevřít do stran. Další disky už se povedli lépe.
Takže teď alespoň trochu vím na co si dát při výrobě nové formy příště pozor.

http://darkr.rajce.idnes.cz/Tatra_815_D ... C_0143.jpg

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1900
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Tatra 815 Dakar 1:13,5

Příspěvek od Jozef Dojčar » 26 dub 2018 09:18

Hele Honzo, jako ideální separační prostředek se mi osvědčil včelí vosk rozpuštěný v technickém benzínu. Při odlití první poloviny formy s tím natřu dělící rovinu a zaliju to další vrstvou Elastosilu. To že si musel rozříznout jednu půlku formy na půl vypadá na to, že máš moc pevný materiál. Chtělo by to něco měkčího, aby se to při vyndávání odlitku víc poddalo. Pak ale musíš udělat formu robustnější, aby se ti nebortila jenom vlastní váhou a neprodukovala samé zmetky. Toho resinu tam vždy nejdřív naliju trochu, vytlačím bublinky šroubováčkem z drážek a dírek a pak doliju zbytkem. Bublinky které vyplavou ještě před uzavřením formy odstraním rovněž šroubováčkem. To aby jich bylo v odlitku co nejmíň a nemuselo se to dolívat po vyndání z formy. Vždy se tomu ale předejít nedá když nemáš vývěvu.

Odpovědět