Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 819
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od DRracer » 05 lis 2016 20:27

To je velice zajímavé - jak je možné, že jsou odlitky odlišné? Máš pro to nějaké vysvětlení?
Každopádně ten povrch dílů vypadá velmi realisticky - jako u skutečného auta.

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1938
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Jozef Dojčar » 05 lis 2016 21:51

Neviděl jsem postup při lití, ale asi to bude tím, že se model několikrát kopíruje a hlavně mosaz není Resin, chová se jinak. Všechny odlitky z mosazi jsou hrubé a deformované proti originálu. Prostě je potřeba s tím počítat.

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 819
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od DRracer » 05 lis 2016 22:00

Pochopil bych ten hrubší povrch, který v tomto případě je věrnější vzhledem k originálu. Ale překvapují mě ty deformace - to je díl např. zkroucený ... "alebo čo si predstavujete pod takým slovom 'deformace', Kefalín :D?"

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1938
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Jozef Dojčar » 06 lis 2016 14:43

Proč to tak je nevím, ale co má být rovné je prohnuté jako luk Vilhelma Thella a co má být kulaté připomíná výtvor slepice domácí. Každopádně si nehodlám stěžovat. Jsem nadšený, že můžu tuto technologii využít a pozvednout tím modelařinu na další úroveň.

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1938
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Jozef Dojčar » 06 lis 2016 18:05

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek ObrázekObrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
kubaculen
Junior člen fóra
Příspěvky: 160
Registrován: 06 říj 2009 13:08
Skype: scofield1234321
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brodské, Slovensko

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od kubaculen » 06 lis 2016 18:22

Obecně platí, že mosaz má špatnou zabíhavost, takže se moc nehodí na lití malých a detailních odlitkú.. Ale jinak vypadá odlitek až na tych pár chyb skvěle. Moc se mi to líbí :clap :clap
CNC frézování, 3D tisk -------- culen.jakub@gmail.com ----------

Waldas
Senior člen fóra
Příspěvky: 301
Registrován: 06 říj 2014 19:52
Účastník závodů RCTT: ne

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Waldas » 06 lis 2016 22:00

Krasa... toto je uz ina level...

Uživatelský avatar
Darkr
Senior člen fóra
Příspěvky: 268
Registrován: 03 bře 2009 10:33
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Bohdalovice, Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Darkr » 06 lis 2016 23:23

Pepo musím říct, že tohle je opravdu neskutečná prácička :) Klobouk dolu :)

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1938
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Jozef Dojčar » 07 lis 2016 06:45

Díky hoši. Někdy je práce s kovem radost, hlavně když ten výsledek připomíná to co má :whew

Jerry
Občasný přispěvatel fóra
Příspěvky: 64
Registrován: 27 lis 2008 23:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Rožmitál p. Tř. Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Jerry » 11 lis 2016 21:44

Tvarová nestálost a změna rozměrů je u formování a odlitků celkem běžná. Jak je kov v tekutym stavu, má větší objem, co vyplní formu a během chladnutí se zmenší až o 8% (tušim že 8% je zrovna pro hliník). Proto se formy, respektive modely dělají o tolik větší, aby odlitek měl požadovaný rozměry, musí se na to při návrhu pamatovat a při výrobě kopyt počítat.

Neplatí to jen pro lití, ale je to markantní i u svařování (pnutí v materiálu), tak spékání práškových směsí (slinutý karbidy SK). Dost se s tvarovou nestálosí bojuje i při vypalování porcelánu (ale tam to má na svědomí homogenita materiálu)...

Ale to co se podařilo odlejt je naprostá paráda! Gratuluju. ;)

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1938
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Jozef Dojčar » 12 lis 2016 13:59

Díky, počítal jsem dle informací se smrštěním o 4%.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět