Praga V3S do kategorie S3

Uživatelský avatar
Aleš Papoušek
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 2903
Registrován: 12 srp 2005 09:46
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Říčany

Re: Praga V3S do kategorie S3

Příspěvek od Aleš Papoušek » 24 lis 2014 09:29

Karle, podle pravidel musí mít ochranný rám šikmé vzpěry, citace pravidel: Klec musí mít dvě šikmé podpěry v podélném směru spojující horní rám klece a korbu/rám modelu za kabinou. Ukotvení podpěr musí být minimálně 3,5 cm (kategorie 1), 5 cm (kategorie 2) a 6,5 cm (kategorie 3) za kabinou.
Jirka V je tam dodělal https://plus.google.com/photos/10794926 ... 3292280154
Budeš to muset taky nějak upravit podle pravidel, byť originál je nemá.
legenda S2, podle data výroby
Tatra 815 4x4, Tatra 137 4x4,Tatra 813 8x8, Praga UV80 4x4,
ZIL 131 6x6, LIAZ 150.261, Unimog 1350L, ZIL 3910, URO F2, GAZ

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1345
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S do kategorie S3

Příspěvek od Hanys » 24 lis 2014 16:06

Teoreticky by ty vzpěry mohly být k rámu přidělány otočně - na čepu, aby byla zachována vlastnost kroucení rámu.
Podobně jako to je tady na fotce vepředu:
http://autojerabyveverka.cz/wp-content/ ... -III-7.jpg
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Karel Griessl
Senior člen fóra
Příspěvky: 321
Registrován: 12 srp 2005 12:42
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S do kategorie S3

Příspěvek od Karel Griessl » 24 lis 2014 20:45

Martine, dík, už to mám vyřešené a zadní nástavba se kroutí úplně stejně jako před tím, když jsem neměl zadní vzpěry. Já je tam nechtěl dávat, protože jsem nechtěl dělat velké oválné díry v tom zadním platu, aby se to mohlo kroutit, myslel jsem si, že když jezdíme trial podle velkého a on tam ty vzpěry nemá, tak že je mít také nemusím, když to bylo dělané podle originálu. Aspoň vím pro příště, že už nebudu dělat žádné auto na trial podle skutečného vzoru, ale podle sebe, aby to fungovalo a dodržel jsem pravidla.
Karel Griessl
RC Truck Trial-MOUCHOD, RC Truck Trial-Liaz, RC Truck trial - AVIA Future, crawler Bully, expediční Toyota Hilux, RC helicopters, RC Truck trial Praga V3S, Tatra Jamal - Dakar 2012,
http://www.teamairspeed.com

Uživatelský avatar
Aleš Papoušek
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 2903
Registrován: 12 srp 2005 09:46
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Říčany

Re: Praga V3S do kategorie S3

Příspěvek od Aleš Papoušek » 25 lis 2014 10:54

Karle, jako člen klubu víš, že naše pravidla vycházejí z pravidel velkého trialu. A tam je stále požadavek na šikmé vzpěry stále, viz citace:
7.12. Pro vozidla sériové třídy s celokovovou kabinou je předepsán: hlavní rám, nebo klec. Pro sériové vozy bez celokovové kabiny je předepsána klec proti následkům převrácení, rovněž tak pro všechny prototypy. Sériová vozidla s kabinou odolnou proti následkům převrhnutí (předložit zkušební osvědčení) jsou od tohoto osvobozeny. Nejmenší požadavky na tvar schválené klece proti následkům převrácení: Musí být jednodílná, tzn. že všechny díly musí být svařeny a bez trhlin. Doporučuje se vestavět do klece, nebo ochranného rámu přídavné vzpěry. Tyto přídavné vzpěry mohou být přivařeny, přišroubovány, nebo upevněny pomocí objímek. Budou požadovány dvě podpěry pro klec, které jdou dozadu, například na nosník ložné plochy, nebo dvě diagonály v podélném směru. Tyto podpěry mohou být rovněž přivařeny, nebo přišroubovány. Minimálně musí klec být v kabině uchycena 4 upevňovacími deskami, přičemž na každém svislém nosníku je umístěna jedna z nich. Každá upevňovací noha musí mít plochu minimálně 150 cm2 a tloušťku 3 mm. Výstužné plechy s plochou minimálně 200 cm2 a minimální tloušťkou 3 mm, musí být montovány tak, aby podlaha kabiny ležela mezi připevňovacími nohami a výstužnými plechy. Každá upevňovací noha musí být přišroubována ke svému výstužnému plechu nejméně 3 šrouby. Šrouby musí být ocelové a musí mít průměr minimálně 12 mm. Je dovoleno zvýšit počet šroubů, nebo klec ke kabině přivařit. Hlavní rám proti následkům převrácení by měl být pokud možno těsně přiléhající (maximálně 40 cm), připevněn na kabinu řidiče a může být konstruován tak, že bude moci být odejmut. Musí být sestaven z obvodového čtyřúhelníku, jedné diagonály a čtyř podpěr. Podpěry musí mít nejméně 50 cm odstup dozadu. Výška a šířka musí mít nejméně rozměry kabiny. Nejmenší rádius ohybu je 2x průměr trubky. Přišroubování na rám musí být příslušně dimenzováno. Hlavní rám nebo klec musí být přizpůsoben tomu, aby jeho tvar nepodlehl žádnému zatížení. Požadavky na materiál pro všechny předepsané trubky jsou: za studena tažené bezešvé ocelové trubky s minimální pevností 350N/mm2. Nejmenší dovolené průměry trubek jsou: při hmotnosti vozidla nad 7,5 tuny musí být použit silnější materiál odpovídající jejich hmotnosti (57mm vnější průměr x 4,9 mm síla stěny – nebo 63,5 vnější průměr x 3,2 mm síla stěny, nebo 70 mm vnější průměr x 2,4 mm síla stěny, nebo jiný co do pevnosti stejně hodnotný materiál). Kombinace těchto rozměrů trubek je dovolená. Trubky klecí a hlavního rámu bránící následkům převrácení mohou být svařeny jen před ohyby trubek, nebo v koncových bodech. Rovné trubky nesmí být svařováním prodlužovány.

Když nějaké skutečné auto porušuje pravidla, tak je bude porušovat taky jako model? Členové klubu by měli naopak prosazovat dodržování pravidel.
legenda S2, podle data výroby
Tatra 815 4x4, Tatra 137 4x4,Tatra 813 8x8, Praga UV80 4x4,
ZIL 131 6x6, LIAZ 150.261, Unimog 1350L, ZIL 3910, URO F2, GAZ

Karel Griessl
Senior člen fóra
Příspěvky: 321
Registrován: 12 srp 2005 12:42
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S do kategorie S3

Příspěvek od Karel Griessl » 25 lis 2014 20:40

Tohle všechno vím, pravidla velkého trialu mám nastudovaná, jenže když se podíváš po závodech, tak téměř všechny V3S, ty zadní vzpěry nemají a bez problémů procházejí technickýma prohlídkama. Dokonce byla pro ně vypsaná i jeden čas samostatná kategorie, kde jezdili jen V3S. Tak že tomu nerozumím. Ale už to neřešte, já to předělal podle našich RC pravidel, abych měl klid a nikdo na mě nemohl.
Karel Griessl
RC Truck Trial-MOUCHOD, RC Truck Trial-Liaz, RC Truck trial - AVIA Future, crawler Bully, expediční Toyota Hilux, RC helicopters, RC Truck trial Praga V3S, Tatra Jamal - Dakar 2012,
http://www.teamairspeed.com

Karel Griessl
Senior člen fóra
Příspěvky: 321
Registrován: 12 srp 2005 12:42
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S do kategorie S3

Příspěvek od Karel Griessl » 17 lis 2015 13:20

Tak V-3 S - prodána do Chebu.
Karel Griessl
RC Truck Trial-MOUCHOD, RC Truck Trial-Liaz, RC Truck trial - AVIA Future, crawler Bully, expediční Toyota Hilux, RC helicopters, RC Truck trial Praga V3S, Tatra Jamal - Dakar 2012,
http://www.teamairspeed.com

Odpovědět