Další RCTT závody

Klubové RC Truck trialové závody na Mořině
Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od Hanys » 10 čer 2011 09:34

Možná tím, že Němci neumí jezdit se srovnatelnými stroji? Posuzuji podle některých videí na youtube a i z vlastní zkušenosti na závodech v Lipsku, i když to už je hodně dávno...
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Flare
Administrátor
Příspěvky: 4159
Registrován: 12 lis 2005 10:39
Skype: flarecz
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od Flare » 10 čer 2011 10:09

Alesi, rekl bych, ze je to kombinace - umeni jezdit, vetsi mira inovace a kutilstvi u nas ... Ale proc v Nemecku se dari a tady ne, no asi "elita" jeste ven nejezdi :-))
/Flare

Klub RC Truck Trial Praha, z.s. (http://www.rctrucktrial.cz)

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od Hanys » 10 čer 2011 10:21

Taky Němci jezdí přesně podle daných pravidel, oproti tomu český člověk hledá skulinu jak to "odrbat", ale stále v mezích pravidel. To by Němce ani nenapadlo a pak jen stojí v němém úžasu nad kroužícím autem projíždějícím jednou brankou za druhou bez tr.bodů... A vymýšlejí jakým handicapem naše přibrzdit.
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Flare
Administrátor
Příspěvky: 4159
Registrován: 12 lis 2005 10:39
Skype: flarecz
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od Flare » 10 čer 2011 11:20

A neni to "odrbat" spis prave ta inovace? Dva pohledy na tu samou vec.

Neni to o tom, ze by je spis nenapadlo, ze takova vec je funkcni a efektivni? Jinak by vsichni jezdili tim samym.
/Flare

Klub RC Truck Trial Praha, z.s. (http://www.rctrucktrial.cz)

JirkaV
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 142
Registrován: 06 úno 2009 17:21
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Jarkovice 61

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaV » 10 čer 2011 12:37

Já osobně bych tedy netvrdil, že Němci jezdí podle přesných pravidel. Na prvním závodě jsem jel s Ifou, kde jim vadili šikmý tlumiče a "handycap" mi dali až jak pojedu.

A jejich rozdílné tratě? První závod se jel na hromadě hlíny bez trávy z prudkého kopce - jeli se tři sekce - což se nedá ani srovnat s tratěmi na Mořině
Druhý závod byl již na upravených tratích - cca skoro stejný jako v Mořině - ale jeli se pouze dvě sekce (kde jsou pravidla o třech sekcích)

A jejich bodovači (někteří) - viděli vše okolo, jen ne dotyky u svých kolegů - a když náhodou zapomněl projet branku - tak se také nic nestalo.

A "handycapy" ty rozhodnou pohledem (jestli splňuje kategorii 2 nebo 3 - to němůžou nikdy zjistit-šíři auta neměří). Na jejich závody s handycapy jsem byl zvědavý, ale nijak mně to nenadchlo - přijde mi, že jsou spíš oni za námi a jsem rád že toto nikdo na Mořině neprosazuje -snad :-). Například šestikoly mají handycap 0,8 a naopak auto s uzávěrkou 1,5. Přijde mi to nefér, šestikola většinou projede to co čtyřkola ne, náklony mají také většinou větší - tak by se dalo spekulovat, že jedinná nevýhoda je délka auta, tudíž by mohli být zvýhodněny čtyřkolky ve svahu :-) Ale jim to takto očividně vyhovuje, tak proč ne ....

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1369
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 10 čer 2011 19:32

http://www.oyla16.de/userdaten/473/2249 ... l_2011.pdf

Pravd je několik. Tou největší, že se snaží mít auta jako makety. A to moc nejde s funkčností dohromady. Za druhé jsou to rebelové a bojkotujou pravidla ze zbytku Německa. Za třetí, fakt je nenapadne něco očůrat. A za čtvrté, dělaj to fakt pro radost a sraz si užívaj. Například v Zwoenitzu už někteří kempovali od čtvrtka. A jsou hrdý na to, že jsou RC trucktrialisti.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz - Mistr Rakouska 2018
P MARO59 - Unimog
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Evropy 2018
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690
S2 MARO59 - Bremach - Mistr Ostrial 2018

rcavh
Nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: 28 úno 2011 18:42
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: neuvedeno, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od rcavh » 10 čer 2011 20:16

Ahoj lidi

Nejsem přiliš velkým zastáncem diskusí na foru, protože mě občas přijde, že se zde více řeší "žabomyší války" a plodná diskuse vázne. Nemyslím tím toto forum ale obecně. Mám s tím zkušenosti při prezentaci našich akcí, kdy mi celá řada lidí radí jak to mám dělat a přitom si to ani nezkusili.
Reaguji na poslední vaše příspevky ohledně závodů v Německu. Poznámka, že "ELITA" ven ještě nejezdí mě pobavila. Pokud vím, tak část "ELITY" byla v Ambergu a moc si to tam neužili. Pravda určitým hendikepem je jazyková bariera a tím i mizí chuť se jaksi bavit. Jsou určití lidé, kteří mají tendenci radit za každou cenu i v rozjetých seriálech. Proč to nenecháte na pořadatelích. Jestli Handicapy ano či ne, je to jejich věc. Pravda je, že v Ostrialu s tím laborují dost a že je štve, když jim naši odvážejí poháry. Nemyslím, že je to úplně jednoduché tam zajet úspěšně. Ani auta nemají tak hrozná a celá řada jich je pohledově hezčí než naše. Oni totiž mají jiný přístup a závody jsou pro ně hlavně společenská záležitost. Mají jen 4 až 5 závodů za rok a to jak na východě, tak i na západě. Chtějí si to užít a být se svými parťáky. Proto taky mají ty závody dvoudenní, aby si to mohli užít hlavně večer u ohně. Na závody jich většina jezdí už v pátek, připravují společně tratě a opět se hlavně baví. Já to zkusil v našich podmínkách. Český člověk pořád někam spěchá. Pravda, český kalendář je hodně nabitý a skoro každý víkend něco je. Přesto se nestalo, že by někdo měl zájem zůstat déle než je třeba. Vždyť část jezdců si nepočká ani výsledky či diplom. Pouze pár lidí to dokáže, ale jsou to převážně ti samí, co jezdí na závody ven.
Tady vidím ten hlavní rozdíl. Ne technika, ne složitost tratí ale prostě zábava. Kdo tohle nepochopil, nemůže ho to venku bavit.
U nás se prostě závodí. Během dne kolikrát své kolegy z jiných kategorií a skupin ani nevidím, možná u oběda a na nějakou zábavu už během dne vůbec není čas. Pro někoho je právě zahraniční systém zdlouhavý, protože jeden jede a všichni ostatní "čumí" nebo se nudí. Oni to tak neberou. To pouze my na to tak hledíme.
Neříkám, že se to u nás dělá špatně, prostě jsme to začali dělat jinak a tak to budeme dělat asi až do smrti. Určité změny je v našem RCTT vidět a určitě za to může skutečnost, že jezdíme ven, ale to není všechno. Alespoň jsme už pochopili, že nelze srovnávat auta s rodílným počtem náprav a že už konečně modelář může stavět auto, které se mu líbí, a ne takové, aby byl konkurence schopný.

Možná jsem se tu hodně rozepsal o věcech známých, ale měl jsem potřebu to okomentovat.

Do Prahy nejezdím z jednoho prostého důvodu. Mám model bez rámu, je to pro mě určitý problém, jelikož nemám vybavenou dílnu. Rám z plastových trubiček či papíru se mi nechce dělat. Nehledě na to, že PRAGA S5T by s rámem vypadala asi blbě. Otázka? proč tak bazírujeme na rámu. Jaký je rozdíl mezi palstovým a žádným rámem v jízdních vlastnostech. Nemluvím už o hmotnosti plastové a papírové karoserie. Prostě jde pouze o vzhled. A když nechci jezdit v Off roadech nebo kategorii "X" nebo jak se to jmenuje, tak prostě na ty závody nejedu. Je to prostě moje volba.

A teď ještě z druhé strany. Proč, když přijedou němci k nám (i do Prahy), proč jedou raději na úzké brány (mají vetšinou auta široká 21 - 22 cm), než aby jeli na branky široké, které jim náleží. Možná právě proto, že jim jde právě o zábavu.

Tímto komentářem jsem nechtěl nikoho napadat ani si neřeším své osobní problémy. Pouze jsem chtěl vznést svůj názor na současný stav v evropském RCTT a reagovat na některé komentáře. Já sám mám během týdne hodně co dělat ve své firmě a na závody RCTT si jezdím odpočinout.

Na závěr bych chtěl jenom podotknout, že tu srovnáváte dva odlišné přístupy k RCTT a že to v podstatě srovnávat nejde. Ať si každý najde co ho baví a nekritizuje ty ostatní. Když ho to nebaví nebo to nechápe, ať se věnuje tomu co je jeho parketou. Právě tahle naše vlastnost právě tomuto společenskému pojetí škodí. Bohužel je to asi ve všech RC sportech v naší republice a celém východním bloku.

Ještě jednu perličku bych tu rád prezentoval. Jako pořadatel 3. ME v RCTT jsem oficiálně pozval i trialisty z Polska. V Polsku, jak asi znalí vědí, se jezdí hlavně kategorie 1:10. Reakce na mé pozvání byla ze strany poláků jedozančná. Cituji: Jestli chcete abychom k vám přijeli, předělejte pravidla. Modely 1:14 nejsou opravodvými modely a na fotkách vypadají blbě. Podívejte se na naše 1:10. Atd.." Připomíná mi to posměch některých S trojkářů s poznámkami o "MATCHBOXECH". Bohužel ne vždy to byl vtip. Vždyť v počátku se v Praze ani s S1 nepočítalo a Jarda Štekl v Plzenci je pro velký zájem hodlal pomalu zrušit. Pořád to je ale nejsilnější kategorie. I v západním Německu se "velká" auta omalu přestávají jezdit. A v Rakousku ?. A podívejte se na OSTRIAL. Tam je to trochu jinak. Proč asi?

Honza Pechman

Uživatelský avatar
Flare
Administrátor
Příspěvky: 4159
Registrován: 12 lis 2005 10:39
Skype: flarecz
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od Flare » 10 čer 2011 21:02

Ahoj Honzo,

přiznám se, že moc Tvému příspěvku nerozumím. Reagujeme tu na poznámky, že si Němci dělají vlastně co chtějí, ale kdo tam jede tak se přizpůsobí a nakonec vyhraje i dokonce.

Pokud mají pojetí RCTT jiné než u nás pak je to jen jejich věc, nevnímám to rozhodně, že je lepší nebo horší - mně osobně nevyhovuje a snažíme se pražský pohár dělat co nejvíce český, kopírující české podmínky a český velký trial.

Pokud to někomu nevyhovuje (např. Tebou zmíněný rám), pak má jiné možnosti - zahraničí, jiné soutěže. Nevidím tady nějakou rivalitu. Podmínky pravidel jsou takové, aby odpovídaly koncepci závodů - proto nejsou v RCTT crawlery nebo offroady, proto je potřeba rám nebo podobnost s nákladním autem. Kategorie X byla pro nezájem zrušena, stejně tak je na ústupu kategorie P (což je ale škoda).

Osobně mi je celkem jedno, za jakých podmínek se jezdí Plzeň nebo Vary, neboť se vše zejména díky poněmčování sladit prakticky nedá (ten nechce rám, další nechce zase něco jiného).

Stejně tak pokud si někdo přijede zajezdit jeden závod a ani si nepočká na diplom, nebo jezdí pečlivě každý závod seriálu je jeho věc - děláme to pro zábavu, a stejně tak to děláme pro pocit úspěchu, když se podaří pojezdit ve férové soutěži někoho jiného.

Kritizoval jsem zmíněnou subjektivnost německého přístupu, kdo se nelíbí tomu dáme handicap nebo mu zakážeme auto ... dokonce mi přijde, že tím spíš říkají - hele Češi jezděte si doma.

V Praze klub investuje nemalé úsilí do udržení lokality, přístupu a zabezpečení a je jeho výsostným právem stanovit podmínky fungování (od zákazu kouření na ploše, po bezpečnostní omezení lokality, provozování a správa tohoto fóra a pravidly konče). Jsem rád, že každého baví něco jiného - osobně mi ale hodně vadí zásadní protěžování "všechno v Německu je super a jsou to borci", když se ukazuje že to tak není ...

T.
/Flare

Klub RC Truck Trial Praha, z.s. (http://www.rctrucktrial.cz)

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1369
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 11 čer 2011 20:35

No měl bych samozřejmě spousty odpovědí, ale chtěl bych zítra jet závod tak raději se moc rozepisovat nebudu.
Ale jedna věc mi nedá. Kdo je česká elita a jak ta elita ví, že je elita? A když ti co jezdí závody za hranicema nejsou elita, tak kde ta elita závodí? A když ta elita nemá zahraniční zkušenosti tak kdo je vlastně ta elita? To teda nevím. A to je škoda. Možná už by stálo za to uspořádat mistrovství republiky. Pak všichni budeme vědět kdo ta elita je. A když ta elita vyrazí do Evropy a všude ta elita vyhraje, tak bude ještě lépe český rctt zviditelněný a třeba potom budou všichni v Evropě stavět auta podle českých pravidel a české elity.
No nebyla by to paráda.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz - Mistr Rakouska 2018
P MARO59 - Unimog
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Evropy 2018
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690
S2 MARO59 - Bremach - Mistr Ostrial 2018

Uživatelský avatar
Flare
Administrátor
Příspěvky: 4159
Registrován: 12 lis 2005 10:39
Skype: flarecz
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od Flare » 11 čer 2011 22:07

Ale notak, nějak jsi přehlédl ty uvozovky okolo slova elita a smajlíky ... :-)
/Flare

Klub RC Truck Trial Praha, z.s. (http://www.rctrucktrial.cz)

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1369
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 28 čer 2011 16:11

Tak máme za sebou ME. Dovolím si napsat své postřehy. Určitě se přidají ostatní závodníci.
Tak za prvé je potřeba vyzdvihnout výbornou organizaci rozhodně převyšující ME 2010. Samozřejmě se něco našlo, přišli i nějaké protesty (většinou oprávněné), ale Honza a Lucka to řešili rychle. Již tradičně byla i zima (v sobotu večer jen 8°C), ale naštěstí pršelo jen přes noc. Tratě byly těžší a delší o čemž svědčí větší bodové nájezdy (i když se samozřejmě našli borci co zvládli i nulu). Prostě nebyl čas taktizovat. Také se našli i dobří hraboši. Bert dokázal s osmikolou vytrhnout z betonu kostku ze zámkové dlažby. Těžké modely převyšovali v početném jezdeckém poli. Ale také se objevili i nové konstrukce podvozku a je nutno podotknout, že i vítězné. Lonští šampioni i letos bojovali o tituly, teda kromě Jirky Pstružiny, Jeho Unimog, přestože ještě letos asi vybojuje rakouský titul, už bude muset odejít do trialového důchodu.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz - Mistr Rakouska 2018
P MARO59 - Unimog
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Evropy 2018
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690
S2 MARO59 - Bremach - Mistr Ostrial 2018

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1369
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 28 čer 2011 17:06

Rozhodně druhé housle nehráli nováčkové. Doufám, že si závod užili a příště pojedou bojovat zase.No a teď ke kategoriím.
P-čka - po prvním dnu bylo rozhodnuto. Bertovi se vysypal diferenciál. I když po opravě jel jako ďábel, na Užovku už to nestačilo.
S4 - velká rakouská sláva, tím myslím všechny místa na bedně. Vyhrál Bert, ale po boji.
S3 - tady bylo prozměnu rozhodnuto po prvním dnu. Vyhrál Bert a dá se napsat, že si jel vlastní závod, druhý Markus Neugebauer. Já dotáhl Tatru na třetím místě a čtvrtý dojel Jirka Žmiják. Jel dobře, ale jednu sekci nestihl. Prostě těch hladových psů na bednu bylo hodně. Honza Mašek dojel se svojí Tatrou na krásném sedmém místě. Přesto prý půjde do vitríny.
S2 - jednoznačně královská třída a to nejen počtem 32 účastníků. To co bylo najeto v sobotu, v neděli neplatilo, bohužel pro česko (ale). Zde se totiž nezávodilo o body, ale o minuty. Což vzhledem k dlouhým tratím bylo až neskutečné. 1.místo jde do Německa. Loňský juniorský mistr so ho zaslouží. A jeho podvozek Pinzgauera také. Celkový nájezd 180bodů. Na druhém místě s 192 body dojel Karel Dušek. Zároveň si vybojoval juniorského mistra. Na třetím místě se stejnými body, ale o dvě minuty horším časem, porazil "učedník mistra", což znamená dojel Jarda Dvořák. Čtvrté místo veze do Rakouska Bert (jeho nejhorší umístění ze všech kategorií) za 220 bodů. Pro páté místo si dojel bez pneumatiky na předním kole Rosťa (230 bodů). A stejný počet bodů, ale horší čas měl na šestém místě Luboš Duchek. Na sedmém místě dojel nováček Pepa Črep 354 bodů a hned za ním další nováček Karel Griessl s 366 body. Jestli mám dobré informace, tak Karel jel s tímto modelem teprve svůj druhý závod. České úspěchy v první desítce ještě potvrdil desátým místem Jirka Pstružina. Unimog po letošní sezóně také půjde do muzea. Prostě boje o prvenství v této kategorii byly přímo masakr. Ještě je nutno zdůraznit, že do této kategorie byl ukecán Jirka Javůrek st. Jel s půjčeným modelem, s volantovým vysílačem (Jirka je jinak páčkař) a ještě měnil servo řízení. Přes tyto všechny zádrhele vybojoval dvacátésedmé místo. Na umístění Lucky na dvacátém pátém místě se podepsal prasklý kardan. Každopádně jeho výměna byl taky dobrý boj (byl dobře zalepený). Honza se stejným modelem umístil na sedmnáctém místě.
Co napsat závěrem. Krásný víkend, dobré výsledky. A ještě nakonec je rozhodnuto i o dalších ročnících:
ME RCTT 2012 Německo Brechen
ME RCTT 2013 Rakousko Salzburg
ME RCTT 2014 Švýcarsko kdesi v horách
Naposledy upravil(a) JirkaW dne 29 čer 2011 06:18, celkem upraveno 4 x.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz - Mistr Rakouska 2018
P MARO59 - Unimog
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Evropy 2018
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690
S2 MARO59 - Bremach - Mistr Ostrial 2018

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1369
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 28 čer 2011 17:40

Na závěr bych chtěl pořadatelům poděkovat za odvedenou práci. A nejen Honzovi a Lucce, kteří to "odnesli nejvíc". Ale i ostatním, pro nás závodníky bezejmeným organizátorům krásného závodu. Je nutné poděkovat také rozhodčím, za dva dny na nohách a s očima na sťopkách. Jak řekl Jirka tyčky uvidí ještě ve spaní a snad Karel také nebude mačkat palcem změny ze spaní. Snad se povede tento závod "prodat" i komerčně. Českému rctrialu coby okrajovému sportu by to určitě prospělo.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz - Mistr Rakouska 2018
P MARO59 - Unimog
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Evropy 2018
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690
S2 MARO59 - Bremach - Mistr Ostrial 2018

Karel Griessl
Senior člen fóra
Příspěvky: 321
Registrován: 12 srp 2005 12:42
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od Karel Griessl » 28 čer 2011 19:01

Ahoj,také napíšu své malé ohlédnutí za proběhlým M.E. Byl jsem na takovém závodě poprvé a tak jsem nevěděl, co od toho mohu očekávat. Musím říct,že jsem byl mile překvapen organizací a vůbec vším okolo.Podle mého soudu vše klapalo jak mělo a opravdu velké poděkování Honzovi a Lucce,že závod takového formátu zvládli na jedničku.
Sekce byly skvěle postavené,těžké,ale jetitelné.Sice časový limit 7 minut byl na hranici,ale nechalo se to zvládnout,člověk se musel jen trošku rychleji rozhodovat co dál,ale o tom to také je.Dobré bylo,že každou sekci měli na starosti stálí rozhodčí a tak bodování bylo celkem spravedlivé.
Nálada závodníků byla bojovná a při tom v mezích regulí,pěkně projeté úseky byly odvděčeny velkým potleskem a bylo jedno ze kterého státu závodník byl.Nebylo tady vidět žádné posměšky nebo radost z toho, když se závodníkovi některá branka nepovedla,jako to vídám na ostaních závodech,naopak přišla povzbuzující slova.I mezi závodníky docházelo k tomu,že si mezi sebou radili,jak kterou branku jet.Holt je vidět,že závod takového formátu je na jiné úrovni.
Se svojí novou malou Lízou, jsem jel opravdu svůj, teprve druhý závod a tak jsem se stále učil,hlavně Rosťa mi radil,co a jak,také díky jemu vděčím za moje umístění a nebýt zbytečného převrácení a manuálního dotyku,mohlo to být o mnoho vyšší umístění,já jsem ale i tak velice spokojen.Jinak jezdím s velkou,která má uzávěrku a s tím se jezdí úpně jinak a tak začínám opravdu hodně přemýšlet o tom,že se budu věnovat jenom této malé kategorii,už také proto,že to jezdí hodně jezdců a né jenom 5 až 6,jako ve velkých kategoriích.
Ještě jednou velké díky všem co pomohli s organizací a hlavně také všem klukům z českého týmu za parádní náladu.Už se těším na příští M.E.
Karel Griessl
RC Truck Trial-MOUCHOD, RC Truck Trial-Liaz, RC Truck trial - AVIA Future, crawler Bully, expediční Toyota Hilux, RC helicopters, RC Truck trial Praga V3S, Tatra Jamal - Dakar 2012,
http://www.teamairspeed.com

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1369
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 06 črc 2011 18:21

Už jsem dostal vynadáno, že jsem ještě nenapsal o dalším našem počinu v Rakousku. Tak konečně mám čas to napravit. Hned na začátek musím napsat, že to jednou přijít muselo a tak poprvé jsme neodvezli první místo. Ale popořadě.
Česká předpověď slibovala zimu a déšť. Ale rakouská né. Přesto jsme vyrazili s mokrou variantou. Já jsem ještě za sucha naložil auto, ale už za deště vyrazil k Jirkovi. Za Cholupickým tunelem bylo ještě sucho. U Jirky jsme ještě za sucha naložili a opět za deště vyrazili směr Strasshof. V Rakousku doopravdy nepršelo. Na začátku vídeňské dálnice jsme uhnuli na místní okresky a nejkratší cestou uháněli do cile cesty. Projížděli jsme krajem mezi ropnými vrty a musím uznat, že v jedné oblasti byla i pěkně cítit ve vzduchu. Cíl cesty jsme trefili na první pokus. A jenom jsme tiše zírali.
Přivítal nás areál železničního muzea. Trialové závody se jeli na části truckové a železniční rozestavěné expozice. Pod dvěma sekcemi vedl tunel velké zahradní železnice s dvěma rozchody. Vláček tu odpoledne i několikrát projel. Tady mě zaujal nejen depo pro místní, ale i rampa pro přespolní. Prostě je možné si přivést vlastní vlak, zajezdit si a pak ho opět na vleku odvést. Ten vlak co tu jezdil měl řídící vůz, asi tři vagony pro pasažéry a v posledním voze elektrickou centrálu a kompresor. Prostě krásné. A aby toho nebylo málo tak o kus dál jezdili skutečné mašiny. Jedna parní a jedna motorová plus nějaké ty vagony si tahali sebou. Prostě jako jsme si my jezdili s autíčku, tak vedle si nějací rakouští nadšenci jezdili sem tam se skutečnými mašinami. Prostě nádhera.
Ale zpět k trialu. Postavené byly celkem čtyři sekce. První na rozestavěné železnici. V podstatě jediný problém vyjet na železniční násep a zase z něj sjet a nepřevrátit se. Druhá sekce postavená na tunelu už byla brutálnější. Dvě šikmé branky hned po startu a hlavně branka číslo 5. Krátký prudký kopec se zlomem. A z druhé strany tunelu ještě sekce 3 a 4, obě s asi metrovým převýšením. V třetí sekci spousta betonu a kostek, ve čtvrté opět šikmé branky. Tady se jako lepší varianta jevilo branku radši zlomit jen se nepřevrátit. Prostě nic moc pro mé vysoké a Jirkovi nízké auta. Nicméně bylo ještě hůř a nejen díky padací závlačce u kola.
V první sekci jsem problémy neměl. Sice mě napadla myšlenka na násep projet po kolejích tunelem (byl do oblouku), ale bál jsem se, že někde v oblouku uvíznu. Nicméně Užovka prostě přijela z druhé strany, na náspu se otočila a branku projela. Pořád se s Jirkou snažíme jezdit bez couvání. Naopak s Tatrou jsem se přímo kolmo na násep přes nějakou květenu vydrápal. Jirka to vzal tunelem, takže také pohoda. Pak ale přišla druhá sekce a děli se věci. Z Užovkou do bočních branek nesmím, takže ťukance. A v pětce brance jsem se převrátil na záda tak nešťastně, že jsem zůstal na střeše zašprajcovaný pod mostem. Pak jsem ještě tuto branku tak rozryl, že XC jedoucí po mě neměli šanci. Bohužel i Jirka. I ten se tu převrátil a tak nám bodová konta pěkně naskakovala. Zbytek už pro mě byl dobrý. Portálové nápravy si s betonem poradili, jen jsem musel hlídat přední převis a padací závlačky u Tatry. To Jirka na tom byl hůř. Kostky a beton pro něj byly utrpení. Ve čtvrté sekci se po ránu ještě zalepovali pneumatiky a tak to taky byl boj. Hlavně se se zalepeným vzorkem dostat na kameny. Šikmé branky jsem čestně lámal, ale hlavně se nepřevrátil. Zde měl zase výhodu Jirka.
No ale měli jsme to za sebou a tak jsme si dali obchůzku po areálu. A v jídelním voze oběd. Navíc začala jezdit i modelová železnice, tak bylo co obdivovat. Ještě větší bomba to bylo večer, když svítily modelové lampy osvětlení, osobní vagony a domečky.
Po třetí hodině pořadatelé ještě postavili dvě sekce. Samozřejmě sekci dva, naštěstí už bez branky pět, ale za to s dalšími bočními brankami. Druhá teda šestá sekce byla postavená na místě ranní trojky a čtyřky. Tady už hlína uschla, a tak tu byl problém udržet auta v šikmých brankách. Což opět nebylo nic pro mé vysoké auta. Taky to bylo znát v bodovém ohodnocení. Odpoledne jsem prostě propadl. Navíc abych neměl změnu jsem si dal kolečko přes most na kterém jsem uvízl, rozlezly se pod Tatrou klacky. Takže jsem to couvání nakonec stejně měl. Ale s lepším uměleckým dojmem. Protože odpadly kostky, tak Jirka už jel bez větších problémů. Taky proto, že s Užovkou jsem jel radši jako poslední v dvounápravách. Hlavně pro 4-nápravy nějakej ten rozhrabaný kopec není problém. Ty mají limity úplně někde jinde. Výsledky byly odpovídající: Jirka dvakrát třetí místo, já 2x druhé. Každopádně tento závod dál ještě zdramatizoval boje o rakouské tituly. A tak je pořád o co bojovat.
Cestu zpět nám trochu znechutili na dálnici. V česku pořád pršelo a tak jsme raději nakoupili naftu. Nechtěli jsme rizkovat, že nám dojde někde v koloně. Stojan s cenovkou byl omotán reklamním hadrem a až když byla pistole v nádrži tak cena naskočila cena 39,90. O cca 7 kaček víc jak v Rakousku. Velký kšeft jsme jim neudělali. Naštěstí od Humpolce se začalo vyjasňovat a do Prahy jsme dojeli za sucha. V rakouském poháru nám chybějí ještě dva závody v Salzburgu. Nevíme kolik a jestli se bude něco škrtat. Ale zatím bojujem o medaile a to je dobrá motivace do dalších závodů.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz - Mistr Rakouska 2018
P MARO59 - Unimog
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Evropy 2018
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690
S2 MARO59 - Bremach - Mistr Ostrial 2018

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1369
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 28 črc 2011 18:02

Koukám, že Salzburg se někde na síti ztratil, tak to vezmu znova a pomalu.

Salzburg 2011 poprvé - "to jsme to vymňoukli"

Celý týden rosničkáři předpovídali na sobotu déšť. A tak jsme se připravili na mokrou variantu. Tzn. dvoje prádlo (ponožek raději ještě víc), já už tradičně snowboardovou bundu, kulicha, zimní bufy do vody a bláta, na přechodné podmínky důchodky, pytlíky na vysílače atp. Odjížděli jsme z Prahy v 5:00 za sucha a oblohy bez mráčku. V Rakousku už jsme byli v tričkách a sandálech. Cesta probíhala bez problémů. Jen v Německu nás překvalil jeden místní rolník. Orba na poli je normální, ale on měl pluh zapojený za cisternou. To jsem v Česku ještě neviděl. Na salzburgský okruh jsme přijeli zase nějak jinak, ale už jsme nebloudili. A na závod dojeli i kolegové ze Švýcarska (jeden závodil, druhý fotil). Prý aby obhlídli, kde se pojede ME.

Další pád netu přesto ještě kousek zkusím.

Velké debaty nad rakouským úspěchem na ME v Mariánkách ukončilo otevření sekcí. Na nic jsme nečekali a hned jsme se vydali do sekcí. Jirka začal s Volvem a třetí sekcí. Projel start, přejel horizont, sjel do ďolíku a převrátil se. Ukázal ostatním kudy cesta nevede. Bohužel se všichni nedívali a tak ve vedlejším ďolíku se převrátil Bert s třínápravou. Díky tomu jsem se o jeden "manuelangrift" (100 bodů) dostal na první místo s Tatrou. Jirka bezpečně vedl S-2-jky s Unimogem tuším s celkovýcm nájezdem 26 bodů. I z Užovkou jsem jel výborně. Celé dopoledne za jeden dotek. Plus dotek na startu a v cíly zrcátkem o vysoké startovací a cílové kolíky. Přiznám se, že se mi je nehce pořád sundavat a nandavat. Důležité je, že zúžená Užovka funguje.
Po dojetí všech závodníků byly postavené dvě nové sekce. A šlo to tuhého. V sekci č.4 hned za startem most z podélných klacků. Pořádně sukatých a křivých z výškovým rozdílem asi 5 cm. Další problém byla branka č.5 na vrcholu dlouhého šikmého kamene alá lipský patník. Sekce č.5 končila opět mostem z dvou klacků sice v rovině, ale s jedním pořádným sukem a hlavně s kolíkem v přímém směru nájezdu na most. Klacky týden staré měli popraskanou a místy i opadanou kůru. Do této sekce jsem jel s Užovkou jako první s obvyklým dotekem zrcátkem. Celá sekce byla pohoda, ale most jsem rizkovat nechtěl. Proto jsem most objel, pravou zatáčkou jsem mezi cílovou brankou a mlíkem obkroužil cílovo branku. Dokonce bez couvání a za čisto. Přímo bravurní výkon opět s potleskem. Hned potom jsem vjel do sekce č.4. Projel start a vyjel na most. Pak se utrhlo asi 8cm kůry a bylo po nadějích. Sice Užovka z mostu nespadla, ale zašprajcovaná mezi suky byla vyřízená. Potom se do sekcí vydal Jirka. S Volvem už o vítězství nebojoval. Asi proto projel sekce bez problémů mosty nemosty. Z Unimogem jel napřed sekci č.4 . Přejel most, vydrápal se na kámen a při kroužkování při obíhání sekce si praštil do páčky plynu a vyjel ze sekce. No a ještě zabodoval v poslední sekci. Pro jistotu most taky objel, jako já s Užovkou. Ale už se nedokázal srovnat před cílovou branku tak, aby jí projel. Tady si hrál tak dlouho až mu vypršel čas v sekci. No a pak už čekaly sekce na Tatru. Čtyřka a most dobrý. Sice se kroutila, ale most přejela. Ale pak přišla branka č.5. Na uklouzaným šutru už ani 6 kol nemělo nárok. Po asi milionu změn jsem nakonec musel branku zlomit. Příděl 94 bodů skoro smazal náskok z rána. (mimochodem Bert se na ní v S-2-jkách nevydrápal). Před poslední sekcí byly jasně dané počty. Bert most přejel. Já musím také. Na experimenty už nebyl prostor. No, nepřejel jsem. První místo bylo včudu. Jak se později ukázalo v S-3-kách jsme dojeli přesně podle dosavadního pořadí a tak tento závod ještě boj o rakouského mistra nevyřešil, naopak doposud získané umístění podpořil. V prototypech je už jasno. Tím potvrzuji své umístění 2x2.místo. Naopak Jirka bude muset ještě těžce o body bojovat. V XC dojel pátý a v S2 čtvrtý. Toto umístění se promítlo do jeho výsledků následovně. V XC-čkách je zatím třetí. Kategorii S2 stále vede, ale s menším náskokem. Poslední závod bude zvláštní taktizováním, rozhodně ho ale nikdo nemůže vypustit. A tak to mám být. Prostě boj do poslední sekce.
Takže bylo dobojováno. Nezmokli jsme. Naopak to bylo na Brufen. Cestou zpět jsme Salzburg projeli opět novou cestou, snad si ji zapamatujem. V Německu jsem udělal ještě jeden poznatek. Přestože jsem jel taky přes Šumavu, tak z Passaau jsem jel pořád na pátý rychlostní stupeň až do Česka. Němci nemají tak prudké zatáčky aby se muselo řadit. To na české straně Šumavy je jiné. To jsem podřazoval i na trojku. O dírách se už nezmiňuju. Zpátky v Praze jsme byli kolem jedné hodiny. A už se těšíme na poslední závod. Pro úplnost švýcarský závodník s úplně novým autem i soupravou a otevřenýma diferenciálama skončil poslední. Ale prý to pro něj byl velký zážitek.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz - Mistr Rakouska 2018
P MARO59 - Unimog
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Evropy 2018
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690
S2 MARO59 - Bremach - Mistr Ostrial 2018

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1369
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 31 srp 2011 17:40

Tak konečně máme další výsledky s Ostrialu. A je to celkem mazec. Tím myslím ty minimální rozdíly v bodech. Je potěšitelné, že dnes už si prostě človek nemůže dovolit závod vypustit.
Vlastně stejné to máme i v Rakousku. Ještě pořád můžeme být na prvním místě, ale také až v druhé pětce celkového pořadí.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz - Mistr Rakouska 2018
P MARO59 - Unimog
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Evropy 2018
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690
S2 MARO59 - Bremach - Mistr Ostrial 2018

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1369
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 28 zář 2011 20:09

V sobotu jsme s Jirkou vyrazili na poslední závod rakouského trialu. Rosničkáři v obou zemích předpovídali krásné počasí a nakonec se i doopravdy trefili. Teda až na to, že na Šumavě byl jen 1°C, ale v autě bylo teplo. Dokonce i Salzburg jsme projeli dobře a rychle. Snad si ten průjezd městem zapamatujem. Cestou jsme opět měli jedno netrialové zpestření. Od Branau byla čerstě namalovaná čára na krajnici osazená kuželi. Po ujetí asi 10km nám začali být podezřelé, kde ty kuželky skladujou (byly fakt dost blízko u sebe). Rozhřešení přišlo asi po dalších 10-ti kilometrech. Dojeli jsme oranžovou malířskou cisternu. Na prvé straně seděl jeden maník co obsluhoval pistoli s barvou. Zaním nízko nad zemí další co pokládal kužele na zem. Ty mu přijížděli skluzavkou s obrovského zásobníku. Cestou zpátky jsme jim tu čáru změřili a byla dlouhá 30km. Samozřejmě tam i zpátky.
Po příjezdu jsme hned objevili novinky a ty jsem na poslední závodě nečekal. A tak Bert po čtvrtém místě z Evropy (bere to jako neúspěch) postavil novou S2-ku. A klucí Slingerovic mají novou třínápravu. S dvojitým rámem, mechanicky jedenoduchou a jak je v rakousku zajeté zase trochu tvrdou. Na závod zase dorazil jeden závodník ze Švýcarska s S3-jkou.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz - Mistr Rakouska 2018
P MARO59 - Unimog
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Evropy 2018
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690
S2 MARO59 - Bremach - Mistr Ostrial 2018

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1369
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 28 zář 2011 20:58

Tak jsem překonal nejaké padání netu. Ty bláboly prosím smazat. A já pokračuju.
Výsledky rakouského poháru byly tak vyrovnané, že jsme mohli být ještě na bedně, ale i v poli poražených. Já jsem navíc odpadl s Užovkou ( již podruhé jsem prošoupal zadní šnekovou převodovku). A v S3-jkách jsem na vítězství v poháru mohl pomýšlet pouze v případě vítěztví v závodě a až třetího místa Berta. Jirka v obou kategoriích musel vždy dojet před Tonim. Závod se tentokrát jel na čtyřech sekcích. A jak se později ukázalo ta nová sekce alá "Waldkraiburg u zdi" rozhodla. Ale popořadě. Ráno byly sekce ještě mokré a pěkně klouzaly. Proto jsem některé problémové místa raději objížděl. Opět jsem ve velkém jezdil stylem třetinu sekce popředu, třetinu pozadu a zbytek zase popředu. A musím uznat už to klucí rakouský okoukávaj. Nicméně první botu udělal Jirka v XC-čkách. Uvízl a pomohl až "manuelaingrift" takže 100 bodů a konec nadějím. O pár minutek později jsem zabodoval já. Samozřejmě opět svojí blbostí ( chtěl jsem ušetřit jednu změnu). V prudkém sjezdu do cíle (ale fakt mi už připadaly koleje v hlíně dost vyjeté) přesto, že jsem jel na plný knedlík, jsem prostě postavil Tatru na přední okno. Asi 2cm před cílovou brankou. No úspěch to mělo obrovský. V ostatních sekcích se zastavil život a všichni fotili jako diví. I já jsem si to vyfotil. Nicméně pro mě to znamenalo 100 bodů za manuel a konec nadějím. Ale člověk nesmí házet flintu do žita. Ve dvou zbylých sekcích jsem dělal co jsem mohl. Dokonce jsem čistě projel branky, které jsem ani nedoufal, že projedu. Most jsem ale po špatných zkušeností z minulého závodu raději objel. Ale za cenu občasných podezřelých zvuků z Tatry. Snad ještě přežije Lipsko. No a zbýval Jirka v S2-dvojkách. Jel výborně. Jednu sekci jen za dvě změny. Ale největší radost mu udělal sám Toni. V té samé sekci, co jsem perlil já se před pátou bránou převrátil. A při pokusu se postavit na kola vyjel ze sekce. Tím Jirkovi odpadl největší soupeř. Jirka si pak ještě zkomplikoval situaci v XC-kách. V předposlední sekci pod mostem za první brankou utrhl zadní nápravu. Ale bojoval dál a sekci nakonec dojel. Ale bodový příděl byl určitě velký. Provizorní oprava mu nakonec umožnila odjet i poslední sekci. A pak už se jen čekalo na výsledky.
Napřed byly vyhlášeny výsledky závodu. Z Tatrou jsem dojel čtvrtý. Jirka v XC šestý. Kategorii S2 vyhrál a tak pomalu mohl slavit. A pak přišlo to hlavní vyhlášení první třech míst každé kategorie. Druhé místo v prototypech jsem měl jisté už před posledním závodem. Samozřejmě za Bertem. V S3 jsem nakonec udržel druhé místo. Opět za Bertem. XC - Jirka na medaile nedosáhl. S2 - Jirka je mistr Rakouska. Paráda a gratuluju.

Z Rakouska jsme odjížděli s nekolika poznatky. Tím prvním je zjištění, že rakouský trial je v součastnosti rozhodně na vyšší úrovni něž německý. Jak technicky tak jezdecky. Jirka si vynahradil neůspěch z ME. Unimog může odejít do trialového důchodu. S novým modelem to bude velká výzva titul obhájit. A xc-čka - to je jasný, umístění na bedně. Já to mám taky jasný. Můj problém je Bert. A moje auta. Jednoznačně nejširší a nejvyšší. O to víc úspěch těší. Nicméně Tatra půjde také do důchodu. Nahradí jí Pinzgauer II. Už mu chybí jen lak. To s Užovkou je horší, začala topná sezóna a tak není na stavbu čas. Každopádně se skládacíma zrcátkama dokáže Berta porazit.

Ale to nejdůležitější. Příští sezonu jedem opět.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz - Mistr Rakouska 2018
P MARO59 - Unimog
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Evropy 2018
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690
S2 MARO59 - Bremach - Mistr Ostrial 2018

Uživatelský avatar
pepazprahy
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 567
Registrován: 10 kvě 2008 14:40
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: neuvedeno, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od pepazprahy » 29 zář 2011 09:24

Blahopřeji k umístnění
Pepazprahy

Odpovědět