Další RCTT závody

Klubové RC Truck trialové závody na Mořině
JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1364
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 20 úno 2017 20:27

S Rosťovou Avií jede Pepa. Ale zkus se s ním domluvit na Martinově Avii. Jestli je ještě volná. Asi se budete muset domluvit na baterkách. My s Jirkou máme do každého auta dvě sady. To aby jsme nemuseli během dne nabíjet. I když zrovna v Salzburgu je zásuvek dost.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz
P MARO59 - UNIMOG - Mistr Evropy 2017
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Ostrial 2017
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690

marek jk
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 731
Registrován: 21 črc 2010 18:19
Skype: mara.126
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Louny, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od marek jk » 20 úno 2017 21:29

Jirko V. něco vymyslíme, je to ještě daleko, ale dvounáprava bude.
RCTT Fox-S3
RCTT Oshkosh- S1

http://mara126.rajce.idnes.cz/

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1364
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 19 pro 2017 20:24

Sezóna 2017 - to nevymyslýš - podruhé

A všechno to začalo nevině. Na první závod jsem vyrazil do Sulzbachu. Ale bez Kraze. Po zimě se v továrně LOOPS model nenašla baterka. Samozřejmě se začala hledat den před závodem. Proto už se ani nepodařilo sehnat jinou. Vlastní závod dopadl dobře. První první místo s prototypem. Navíc před Bertem. To potěší. Se Zilem a Volvem beru druhá místa za Bertem. Průběh tohoto víkendu mi předurčil celou sezonu.
Další závodní víkend byl závod na výstavě ve Welsu. Bert chyběl. Byl na závodech v Brechenu. Vyhrál všechny kategorie. Já ve Welsu jen tři. U Zila odešel v písku přední portál. I tak dojel na čtvrtém místě. Práci měla tentokrát továrna MARO59.
A pak už došlo na rakouský pohár. Tady začala série mých neuvěřitelný chyb. První na řadě byl Pregarten. Sice vyhrávám třínápravy, ale vyklopil jsem Kraze i Volvo. V Hausruckedu sice vyhrávám S2 se Zilem a Unimogem beru druhá místa, ale s Volvem jsem si dovolil takový luxus, že jednu branku projíždím dvakrát. Ještě že čistě. Tady se musím přiznat, že s prototypem jsem měl ve stráni bobky a tak jsem si couvnul. Bert bobky neměl a tak o ty dvě změny vyhrál.Ve Svatém Floriánu se mi mimořádně dařilo. S Volvem mám místo třetí a zbytek vyhrávám. V P-čkách společně s Bertem. Tentokrát jsem ale doma zapoměl vysílač pro Zila. Proto jsem závod odjel s Rosti třínápravou. Potom přišel první Salzburg. A ten jsem zazdil totálně. Jsem bez unístění na bedně. Převracím dvou i třínápravu. Tou jsem dokonce v kamenné sekci povalil startovní bránu a urazil stupačku. Samozřejmě jsem vymýšlel novou cestu v kamenech i přesto, že mě Rosťa varoval, že tudy cesta nevede. A fakt nevedla. Navíc se Zil v další sekci zastavil úplně. Pořád ještě nevím proč, ale asi odešel vysílač. Zbytek sezony jsem dojížděl s volantovkou. Ve stejné sekci mi došla baterie ve Volvu. LOOPS model dával do každého modelu jen jednu baterii na závod. A tady byly sekce dlouhé a vysoké. Poslední závod v Salzbugu už jen mizérii dovršil. Převrátil jsem kromě P-čka všechno. Pět vyhraných závodů za sezonu je úspěch. V celkovém poháru to nakonec stačilo na jedno druhé a dvě třetí místa.
A situace se opakovala i v německém poháru. Hned v prvním závodě ve Zwoenitzu jsem si dovolil luxus v podobě najetí na mlíko a vynechání branky. To už se mi dlouho nestalo. Najetí na mlíko jsem si ještě zopakoval v Ottendorfu. Na posledním závodě v Lipsku mi ještě upadla páka ze serva, ale do cíle jsem se dobelhal. V tomto poháru jsem vyhrál čtyři závody. To mi stačilo na třetí vítězství v poháru za sebou. Ale právě proto jsem se rozhodl pro přestup do druhé kategorie. Je to nejpočetnější kategorie v Ostrialu. Navíc mi žena po několika letech našla ve sklepě kola na Užovku (teda závaží do kol se ještě nenašlo) a MARO59 ji už upravilo do pravidel této kategorie. Takže Užovka už je obyčejná sériovka.
Tato sezona byly neskutečná. S vítězstvím na Evropě jsem vyhrál 14 závodů. Ale udělal jsem nejvíc bot za posledních asi 5 let. Asi už blbnu a trochu podceňuji sekce, které jsem už několikrát projel. Každopádně mě potěšilo, že se na evropský vrchol podařilo dostat prototyp. A v podstatě jen po dvouletém tápání. Další na řadě teď bude nová čtyřnáprava. Volvo půjde do důchodu. Má na to nárok. Je to nejstarší česká soutěžní čtyřnáprava v této kategorii. Evropský titul jsem s ní vyhrál já i Jirka. Takže si ho zaslouží. Nově budeme učit jezdit auto po Honzíkovi Zouzalů. Podvozek byl tedy strašný vrak, ale měl MARO nápravy. Takže rosťova továrna dostala za úkol z vraku udělat zase funkční podvozek. O karoserii ještě rozhodnuto není, ale určitě to bude něco neokoukaného. Jen se pořád nemůžeme s Jirkou dohodnout na barvě. Je zásadně proti růžové.
Co se modelů týče tak to je také zajímavé. Pechmanovic S5-ka také odešla do důchodu. Honza konečně dodělal třínápravu s karoserií Jamalu. Letošní sezona byla zkušební. A tak po každé závodě přitvrzoval pružiny až místo nich jsou teď šrouby. A auto už se chová dobře. Nové auto má i Lucka a to už prověřené MST-čko. Do příští rakouské sezony už prý také zasáhnou Pepa Kubík a Jirka Votruba. Oba si letos vyjeli první evropské medaile a tak rakouské závody pro ně budou výzva. Jestli pojedou i Ostrial ještě netuší. Tady se totiž letos počet modelů na závod omezil na jeden model na závodníka. Na druhou stranu si tady české družstvo udělalo dobré jméno. Ostrialisti si v referendu odhlasovali, že příští rok se jeden závod Ostrialu pojede v Česku. A prý s námi bude také jezdit Marek Štětina. Právě s jeho čtyřnápravou si Jirka Votruba vyjel svoji první evropskou medaili a tak má Marek veeeelkou motivaci.
A tím se dostávám k trialové situaci v Čechách. Co odešel Jarda Dvořák k autům ve skutečné velikosti, tak se vpodstatě rozpadla konkurence na závodech v Praze. Přesně to popsat nemůžu. Na závody nesmím. Situace na Moravě je asi ještě horší. O žádných závodech nevím. Znovu se pokouší závody rozjet klucí v Plzenci. Letos ale narazily na volné termíny závodů. Většinou se trefili do rakouských a německých termínů. Je to škoda. Jízdě po jehličí a listí jsme už odvykli. A tak vlastně nejkvalitnější české závody se jezdí v Rakousku. A to je smutné.
Každopadně nesmím zapomenout napsat, že letošní trialový rok je jednoznačně rok Rosti. Rosťa se stal mistrem Evropy v kategoriích S2, S3 a S4. A v těchto kategoriích i mistrem Rakouska. A protože já jsem s podvozkem MARO59 vyhrál s P-čkem Evropu a se Zilem Ostrial, tak jeho podvozky vyhráli takřka vše co se v jednom roce dalo vyhrát. Ještě dodatečně gratuluju. Ale i takovýto Mistr dělá chyby. Což mě trochu těší, že neblbnu sám. Jeho letošní počet vyklopení se už asi také prsty jedné ruky spočítat nedá. Letošní poslední jízdu, konkrétně s prototypem, zakončil v salzburském jezírku. Odešlo řízení, ale Rosťa stejně zkusil projet vodou. Auto šlo nekompromisně pod vodu. Do teď ješte nejezdí.
Tímto se dostáváme k technice. O podvozcích MARO59 již jsem psal. Zatím poslední kousek, třínápravu , si pořídil Gerald Eger. Gerald celou letošní rakouskou sezonu jezdil v české skupině a hodně se od nás učil. A také už přešel do prototypů. Do této kategorie postavil podvozek z dílů stavebnice MST. Tato stavebnice v Rakousku dostala k trialu nové , hlavně mladé, zájemce. Napřed se dostala do národní kategorie a letos už jich jezdilo po patřičné úpravě dost i v kategorii S2. Hlavní úpravou je náhrada plastových kardanů za kovové, kovovou to chce i páku řízení, nový motor a régl a samozřejmě jiné pneumatiky. A také to chce správně nasadit ozubená kola do převodovky. Ty letos očesaná připadala na vrup špatnému sesazení převodovky. V této konfiguraci už to je dobrý stroj. Hlavně v rukách Berta. Vývojem procházejí i podvozky TAIGAWOLF. Ale konkurence schopné stále nejsou.
Na závěr ještě trochu statistiky. Na Evropě bylo dosud rozdáno 108 medaílí. Z nich bylo 56 rozděleno mezi Berta Moltingera (17), Já jich mám 16, Rosťa 13 a Michael Slinger 10. Každý rok čekám, kdy se tato skutečnost začne měnit v náš neprospěch. Zatím ne. Ale ono se to jednou změní. Přeji to hlavně českým závodníkům.
Všem přejí šťastný příští rok, ať se nám vyhýbají technické problémy a hlavně ať nám slouží zdraví.
JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz
P MARO59 - UNIMOG - Mistr Evropy 2017
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Ostrial 2017
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690

JirkaW
Expert fóra
Příspěvky: 1364
Registrován: 16 lis 2007 22:20
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha, Česká republika

Re: Další RCTT závody

Příspěvek od JirkaW » 28 pro 2017 21:27

JW
S2 MARO59-LOOPS Model - Kraz
P MARO59 - UNIMOG - Mistr Evropy 2017
S3 MARO59-LOOPS Model - ZIL 157 - Mistr Ostrial 2017
S4 MARO59-LOOPS Model - Fiat 690

Odpovědět