Ruská vozítka

Návody a rady pro stavbu, postupy, materiály, zkušenosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
M.S
Senior člen fóra
Příspěvky: 330
Registrován: 20 lis 2006 18:47
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Strašín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ruská vozítka

Příspěvek od M.S » 31 bře 2007 12:44

Umlčet jsem to nechtěl, jen mě nenapadlo nové téma, páč diferáky jsou trochu o nečem jiným než ruské strojovny. Takhle je to optimální.
I když difreráky samozřejmě tyhle auta obsahují a stejně tak, co se týkalo diskuze, ještě je tu dost neřešených problémů. Takže pravdu mají všichni.

Uživatelský avatar
Roman
Expert fóra
Příspěvky: 917
Registrován: 24 bře 2006 13:13
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: MORAVA, Česká republika

Snačala-Na začátek

Příspěvek od Roman » 31 bře 2007 13:24

Tak máme nové téma Ruskejch vozítek, ktré si je určo zaslouží. V Truck trialu je možné se s nimi setkat. Bývala to dřív silně zastoupená skupina vojenských strojů odsunutých spřátelených vojsk ponechaných u nás, nebo vyřazených z naší a sousedních armád. Zvlášť v sousedním bývalém východním německu se na trial hodně používaly a např.URALy tam ještě trial hodně jezdí. U nás , pokud se dobře pamatuju jezdila ZILa 135 8x8 jedna naše posádka ještě asi tři roky zpátky. Jsou to však stroje dosti náročné a proslavené spotřebou paliva , ktrým je bohužel u 90% typů benzín. U Zilů jsme běžně vykazovaly v terénu spotřebu 1:1 :lol: a nikdo se nad tím nepozastavoval :lol:
Co se týká nosičů raket ZIL , KZKT, MZKT , MAZ a dalších potvor 8x8 a více kolových, mají ještě ke všemu dva motory vedle sebe , takže tok paliva ,je impozantní :wink: Tyhle obludky mají povětšinou "vanový" rám - něco jako tank(alespoň částečně) a na něm napevno přišroubované portály náprav. Proto jsem se zmiňoval o pevných nápravách. Řiditelné jsou většinou přední a zadní náprava (nápravy) ,středové nápravy jsou neřiditelné. Díky tomu nebyly ke své délce zas až tak neobratní.

Střelec

Příspěvek od Střelec » 31 bře 2007 14:19

:) Ahoj Romane je fakt pravda , že se pod hlavičkou "Diferák" schovávat ruské stroje je jak si ne to zrovna ideální , když je anketa na difer. tak nemá cenu rozebírat jiné stroje než zařizení v rubrice určené. Kolega M.S má také pravdu , že hlavní věci ohledně modelu jsou na celém fóru i včetně odkazu ale nějaké drobné informace tady předce jen nejsou a existují i jiní výrobci nákladních terenních aut - Mercedes, Unimong , Avia , Tatra atd. Popravdě mě zaujal Baterfly s jeho plánovaným modelem uvedeným v dřívějším odkazu ,protože by mě zajimalo jak to bude řešit s diferencialy na napravách a pár diferáku tam bude , protože si myslím , že pokud udělá vše na tvrdo na napravách tak bude těžko zatáčet a manévrovat mezi brankami protože to pojede pořád ve smyku rovně obvzlášť při rychlejší jízdě. Tatra i 8x8 je na tom ohledně jízdy v terénu lepší něž ruský stroj ( model ) a to mi dají za pravdu zajisté majitelé RC - Tater. Jsou to mé názory i zkušenosti a né každý se mnou muže souhlasit. :?: :?:

Střelec

Příspěvek od Střelec » 31 bře 2007 15:14

Něco pro informaci o budoucím plánu , ale bude mít kratší kabinu , protože přední uhel nájezdu není optimální:
Obrázek
:lol: :lol:
Naposledy upravil(a) Střelec dne 31 bře 2007 15:26, celkem upraveno 1 x.

Střelec

Příspěvek od Střelec » 31 bře 2007 15:21

A tady je menší drobeček na kterém zrovna pracuji,ale potřebuji hodně ladit detaily a bude bez nástavby.:


Obrázek

8) 8) :D :D
Naposledy upravil(a) Střelec dne 01 pro 2007 17:11, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Patys
Nováček na fóru
Příspěvky: 38
Registrován: 27 srp 2006 13:41
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patys » 01 dub 2007 09:20

Tak to jsem zvědavej na výsledky :D :D 8)

Střelec

Příspěvek od Střelec » 01 dub 2007 09:42

:) No ještě to nějakou dobu bede trvat, jsem zatim u podvozku. :wink:

Uživatelský avatar
Roman
Expert fóra
Příspěvky: 917
Registrován: 24 bře 2006 13:13
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: MORAVA, Česká republika

Příspěvek od Roman » 01 dub 2007 12:12

A jaké máš měřítko Střelec ??

Střelec

Příspěvek od Střelec » 01 dub 2007 13:33

:cry: 1:14 :wink: Uvidim jak dopadnou redukce a případně to doladim na velikosti.

Uživatelský avatar
Roman
Expert fóra
Příspěvky: 917
Registrován: 24 bře 2006 13:13
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: MORAVA, Česká republika

Příspěvek od Roman » 02 dub 2007 14:48

Myslíš redukce, nebo diferáky ??? Pokud stavíš model na trial tak diferáky vypusť , hned se ti všechno zmenší :wink: Jinak , někde bych možná doma vyštrachal formu na nápravu ZIL135 - kdys jsem ho dělal, ale nakonec z něho vyšel USA Stbckr :lol:

Střelec

Příspěvek od Střelec » 02 dub 2007 15:25

Pro Romana,skutečně redukce ke kolum , diferenciály nechci, při prohlídce fora většina informací se kloní k tomu je nepoužit. Ale ta forma na nápravu mě zajimá,a to jsi přímo stravěl Zila 135 ??a nějaké fotky hotoveho modelu a nebo stavby by se nenašly ?? :?: :?: :P :P

Uživatelský avatar
Roman
Expert fóra
Příspěvky: 917
Registrován: 24 bře 2006 13:13
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: MORAVA, Česká republika

ZIL157-US studbaker

Příspěvek od Roman » 06 dub 2007 00:07

Hoj Strelec :wink: Tě zklamu-sem se samo upsal :roll: byl to Zil 157 zamotala se mi čísla :? Model byl v měřítku cca 1:20 , stavěl jsem ho ke svému parku tater , co se kdysi prodávaly jako hračky. Měl jsem 813 tahač,138mičku mix, skříň a sklopku - k nim jsem si pak dodělával 813 kolosa - nádherný hračky !!! Kdeže je jim konec :cry: Je to uz hodně hodně zpátky.Nakonec mi z toho ale vzešel US studbaker :lol: jelikož se mi při kašírování karoserie propadly obliny na kabině a kapotě :roll: Ponaučení - nekašíruj karoserii na sádrový kopito :wink: Formy na nápravy jsem zkoušel pohledat na půdě aniž bych moc věřil v úspěch a trvanlivost sádry :wink: , víc mě mrzí, že jsem nenašel ani jednu z Tater :cry: Pravděpodobně padly za oběť synovcům na písek - doufám jenom , že si s nimi pohráli k radosti jako já :) Co se týká vlastního vozítka ZIL157-US studbaker , byl to valník 6x6 mělo jednoduchý rám z plastového profilu , kabina byla kašírovaná a prolakovaná. Nápravy (hnané byly nakonec pouze zadní dvě) byly na poloviny odlité z epoxydu do formy se současným zalitím středových trubiček pro osy. Diferáky nebyly , pouze převod pastorek-korunové kolo v hrušce nápravy.Motorek Piko - převodovka ze setrvačníku - co dům dal - kardany bovdenové. Kola byla zapůjčená z T138 skříně která se tak stala bez svých dvojmontážek nepojízdnou :lol: (ty dvojmontážky také částečně rozhodly o přeměně na studbaker) Foto bohužel nemám - jako u většiny bývalých modelů co mi kdy dělaly radost :cry: Jedna fotka kdys vyšla v modeláři , společně s mou Tatrou dakarkou 4x4. Oba modely byly uvázaný na kablík - jak říká Pepa Dojčar - běhal jsem za drátkama jak šílenec :lol:

Střelec

Příspěvek od Střelec » 12 dub 2007 19:25

8) Něco z jiného soudku , ale také zajimavé.

[URL=http://imageshack.us]Obrázek[

Střelec

Příspěvek od Střelec » 12 dub 2007 19:32

:D

Obrázek

Střelec

Příspěvek od Střelec » 12 dub 2007 19:36

:) :) :P

Obrázek

Střelec

Příspěvek od Střelec » 12 dub 2007 19:38

:wink: :wink: :idea:

Obrázek

Střelec

Příspěvek od Střelec » 12 dub 2007 19:41

:P :P :P

Obrázek

Střelec

Příspěvek od Střelec » 12 dub 2007 19:48


rcrogi
Junior člen fóra
Příspěvky: 214
Registrován: 17 srp 2005 11:13
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rcrogi » 12 dub 2007 21:46

Možno nájdete nejakú inšpiráciu aj tu. len treba dobre hladať. Je tam veľa nemeckých a hodne tankov. Medzi nimi sú aj nejaké zaujímavé autá.

http://betah.co.il/BooksCatalog.aspx?ca ... 20Vehicles
Igor
Mini-T, M18, FG Marder 1:6,

Střelec

Příspěvek od Střelec » 11 kvě 2007 17:26

:D :D Další ulovek:

Obrázek

Odpovědět