PŘEVODOVKY a OZUBENÁ KOLA

Návody a rady pro stavbu, postupy, materiály, zkušenosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

PŘEVODOVKY a OZUBENÁ KOLA

Příspěvek od Hanys » 22 srp 2005 08:38

Sehnal jsem tříkvaltovou převodovku od firmy BOSCH,
http://mujweb.cz/Zabava/trucker/prevodovka_01.jpg
v kupě to může vypadat asi takto http://mujweb.cz/Zabava/trucker/prevodovka_02.jpg eště s přídavným převodem a zde http://www.rc-trucker.com/prevodovka.pdf je to rozkresleny cely i s objednacími čísly.Stála mě 1100,-kc.
A jinak mají docela levné ozubené kola zde http://www.retezyolomouc.cz
Naposledy upravil(a) Hanys dne 17 dub 2011 07:44, celkem upraveno 1 x.
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Carlos
Nováček na fóru
Příspěvky: 37
Registrován: 27 pro 2005 23:43
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

opo6d2n8 reakce na p5evodovku BOSH

Příspěvek od Carlos » 06 led 2006 22:03

... zdravím,

moc by mě zajímalo, jak ona převodovka se osvědčila.

Prosím také o rady,
jaké převodovky - kupované pro rc modely, nebo z něčeho jiného použité pro rc modely, se dají použít... pro můj budoucí elektromodel
(4x4 jeep do průměrného terénu - tedy spíše to bude allroad) s rozvorem 340mm, průměr kola 90mm, předpokládaná hmotnost celého modelu do 3,5kg - nemusí to být šnek, ale ani sprinter...

Dík
Karel (P.K.)

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: opo6d2n8 reakce na p5evodovku BOSH

Příspěvek od Hanys » 07 led 2006 07:31

Carlos píše:... zdravím,
moc by mě zajímalo, jak ona převodovka se osvědčila.
Prosím také o rady,
jaké převodovky - kupované pro rc modely, nebo z něčeho jiného použité pro rc modely, se dají použít... pro můj budoucí elektromodel
(4x4 jeep do průměrného terénu - tedy spíše to bude allroad) s rozvorem 340mm, průměr kola 90mm, předpokládaná hmotnost celého modelu do 3,5kg - nemusí to být šnek, ale ani sprinter...
Dík
Ahoj Carlosi,
převodovka od Bosche se osvědčila výborně, poradil mi ji kamarád z Německa, který s ní jezdí trucktrial už hodně dlouho. Já ji osobně vyzkoušenou nemám, ale jezdil jsem s jeho modelem a je to supr, krásně to řadí, kola jsou ocelová s modulem 0,8. Řekl bych, že vydrží víc než plastová od tamiye. Teď dávám dohromady převodovku pro tatru T815 terno 8x8 a ta bude mít i vývod pro pohon hydraulického čerpadla...
Na ten jeep bych použil tu plastovou z tamyie (stojí asi 2tis.), jelikož jeho předpokládaná hmotnost je mnohem menší než u tatry (což je 8-10 kg s nákladem až 24kg...). A rychlost upravíš pomocí přídavné převodovky.
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Carlos
Nováček na fóru
Příspěvky: 37
Registrován: 27 pro 2005 23:43
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos » 07 led 2006 08:03

eh, ještě takovej drobnej dotat nezkušeného...

jak se vlastně řadí jednotlivé stupně, tedy u 2 nebo 3 stupňových převodovek (, jaké jsou asi v náklaďákách Tamyia?) - pomocí serva???
- servo zustává v danné poloze?! - no asi na tyto otázky bych měl hledat odpověď na vlastní oči u ňejakého modelu...
Karel (P.K.)

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanys » 07 led 2006 09:56

Carlos píše:eh, ještě takovej drobnej dotat nezkušeného...
jak se vlastně řadí jednotlivé stupně, tedy u 2 nebo 3 stupňových převodovek (, jaké jsou asi v náklaďákách Tamyia?) - pomocí serva???
- servo zustává v danné poloze?! - no asi na tyto otázky bych měl hledat odpověď na vlastní oči u ňejakého modelu...
Mrkni sem: http://www.s-hobby.cz/rctruck/stranky/index.html
zde je popis převodovky tamyia i s rozkreslením na jednotlivé díly, a nabízí zde i tu přídavnou převodovku - do pomala.
Řadí se servem, většinou je na vysílači třípolohovej přepínač 1-2-3 kvalt a servo musí být tak sladěný s převodovkou, aby to na ty jednotlivý polohy zařadilo přesně. Servo v té dané poloze zůstane, jde vlastně o tyto polohy(výchylky): plná levá, střed, plná pravá - to jsou ty jednotlivé kvalty.
Doporučil jsem Ti tuto převodovku protože je už hotová a je lehčí než od Bosche...
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 466
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Příspěvek od Slick7 » 07 led 2006 12:59

Ale ma taky jednu velkou nevyhodu a to, ze je urcena puvodne pouze pro hnani jedne napravy( zadni strany), se dvema se moc nepocitalo i kdyz se dodava i s vyvodem na predni napravu a to se dostavam k jadru pudla, vyvody jsou od sebe dosta daleko, takze neni moc mista pro kardany a jejich krizeni, tato nectnost se projevi hlavne u aut s mensim rozvorem kol, takze je to tam dost natesno a prevodovka musi kvuli tomu byt posazena i dost nizko coz hodne snizuje svetlou vysku vozu. :( Resenim je osazeni rozvodovky, ktera se bohuzel neda u nas koupit, ale musi si ji kazdy udelat sam :? Absolutne skvela pro trial je prevodovka od Tamiye, kterou montovali do Toyoty Bruiser :D :D , byla kovova, tristupnova a s rozvodovkou pro hnani predni i zadni napravy, bohuzel ji sehnat je uz skoro NEmozne!! :evil: :evil: Dalsim resenim je dvoustupnova prevodovka od fy. Traxxas, kterou montuji do sveho modelu E-maxx, dokonce se na ni daji pouzit dva el. motory, ale je lepsi tam dat jeden s predprevodovkou do pomala. Posledni dobra prevodovka je z TXT, je velmi robustni a ma dobre udelany vyvod pro predni i zadni napravu, bohuzel neni razena a je trochu sirsi, nez je vhodno do modelu s mensim meritkem :) :) Tak to je tak asi vsechno k prevodovkam vhodnych pro truck trial.

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanys » 07 led 2006 13:24

Slick7 píše:
Otázka Carlose, předpokládám, se týkala toho, jak se osvědčila převodovka v tatře. A u tatry je vždycky sestupná převodovka do roury, takže stačí pouze jeden vývod z převodovky. A věřím, že i u toho jeepa by šla udělat nějaká podobná převodovka (resp.rozvodovka).
Oceňuju Tvé shrnutí možného použití různých typů převodovek. Záleží na vkusu každého soudruha, jakou převodovku si vybere a použije.
Já osobně dávám přednost té od Bosche, je levnější než tamyia, je ocelová a můžu si ji postavit sám a o to mi především jde. Nejsem z těch co se spokojí se stavbou modelu ze stavebnice :wink:
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 466
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: opo6d2n8 reakce na p5evodovku BOSH

Příspěvek od Slick7 » 07 led 2006 15:09

Carlos píše:... zdravím,

moc by mě zajímalo, jak ona převodovka se osvědčila.

Prosím také o rady,
jaké převodovky - kupované pro rc modely, nebo z něčeho jiného použité pro rc modely, se dají použít... pro můj budoucí elektromodel
(4x4 jeep do průměrného terénu - tedy spíše to bude allroad) s rozvorem 340mm, průměr kola 90mm, předpokládaná hmotnost celého modelu do 3,5kg - nemusí to být šnek, ale ani sprinter...

Dík
Hanys, v klidu si to precti jeste jednou, na co se ptal Carlos, nez zacnes neco, s nadechem lehke ironie, psat! A toto tema se jmenuje PREVODOVKY a ...... :D :D Ne vse se toci o Tatre!

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: opo6d2n8 reakce na p5evodovku BOSH

Příspěvek od Hanys » 07 led 2006 15:51

Slick7 píše:Hanys, v klidu si to precti jeste jednou, na co se ptal Carlos, nez zacnes neco, s nadechem lehke ironie, psat! A toto tema se jmenuje PREVODOVKY a ...... :D :D Ne vse se toci o Tatre!
Četl i psal jsem to v klidu, já odpověděl na první část dotazu, Ty na druhou a jelikož se neorientuju v ničem jiném než v tatrách, ocenil jsem to, žes odpověď doplnil, nebyla v tom ironie!
Věřím, že jsme oba Carlosovi podali dostatečné množství informací a že si z toho vybere co se jemu bude hodit.
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 07 led 2006 16:59

... CHLAPI, nehádejte se TU!!!

Já děkuji za Všechny odpovědi - alespoň si mohu v hlavičce trochu rozmyslet kterou prevodovku, a jestli vůbec nějakou použiji...
do (http://www.carloss.net)

ta převodovka z vrtačky mě zajímala, protože táta má doma v dílně 4 akušroubováky, a pochybuju, že by si všimnul, že mu jeden chybí...

Ten můj jeep (BMW výše na odkazu) je "malej" 1/8, takže se tam musí vejít malá převodovka - max. vnějších rozměrů V/Š/D 6/10/15cm, pokud možno i s motory/em

Uživatelský avatar
Slick7
Senior člen fóra
Příspěvky: 466
Registrován: 29 lis 2005 18:49
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Příspěvek od Slick7 » 07 led 2006 17:20

![/quote]
Četl i psal jsem to v klidu, já odpověděl na první část dotazu, Ty na druhou a jelikož se neorientuju v ničem jiném než v tatrách, ocenil jsem to, žes odpověď doplnil, nebyla v tom ironie!
Věřím, že jsme oba Carlosovi podali dostatečné množství informací a že si z toho vybere co se jemu bude hodit.[/quote]

Tak to se Ti uprimne omlouvam Martine, doufam, ze je to pravda :D :D bylo by smutny se hadat, vzdyt jsme kolegove modelari i v praci, ze? :D :D

Carlosi: Taky me napadlo, pouzit akusroubovak jako prevodovku, ale to neni ono, ja jsem mel rozdelany jeden model od Bosche a upravit ho na toto pouziti by byl velky problem, jsou tam planetove prevodovky nevalne kvality z plastovych oz. kolecek. Radsi se podivej na:
http://www.s-hobby.cz/rctruck/stranky/index.html
najdes tam pekne palanetove prevodovky i s motory a myslim za velmi prijatelnou cenu. :D

Carlos
Nováček na fóru
Příspěvky: 37
Registrován: 27 pro 2005 23:43
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

... musím se hodně učit

Příspěvek od Carlos » 07 led 2006 22:05

... koukal jsem na ty stránky s truckama, ale to co tam je, je asi jen malá část toho co se dá na trucky sehnat, nebo ne?!

- k té 3st. převodovce Tamyia, je asi nejvhodnější a pro muj allroad 4x4, ale co vlastně s tim autem (originálním náklaďákem) udělá???
1.pomalá jízda s "nějakým" výkonem?!
2. normální jízda?!
3. rychle jedoucí raději bez nákladu?!
- tohle všechno bych asi měl poladit předřadnou převodovkou mezi motorem a 3st.převodovkou.

- asi mi nezbejvá nič ineho, než se někomu vetřít pod kapotu jeho (vašich) modýlků a vše konzultovat z očí do očí
. . .ale s kým a kdy??? pomóóóc Praha... fňuk...
Karel (P.K.)

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: ... musím se hodně učit

Příspěvek od Hanys » 07 led 2006 23:21

Carlos píše:... koukal jsem na ty stránky s truckama, ale to co tam je, je asi jen malá část toho co se dá na trucky sehnat, nebo ne?!
- k té 3st. převodovce Tamyia, je asi nejvhodnější a pro muj allroad 4x4, ale co vlastně s tim autem (originálním náklaďákem) udělá???
1.pomalá jízda s "nějakým" výkonem?!
2. normální jízda?!
3. rychle jedoucí raději bez nákladu?!
- tohle všechno bych asi měl poladit předřadnou převodovkou mezi motorem a 3st.převodovkou.
- asi mi nezbejvá nič ineho, než se někomu vetřít pod kapotu jeho (vašich) modýlků a vše konzultovat z očí do očí
. . .ale s kým a kdy??? pomóóóc Praha... fňuk...
Převodové poměry v Tamiya převodovce jsou:
I 12:1
II 6,66:1
III 4:1
Z toho, dále z počtu otáček motoru a průměru pneumatik si musíš spočítat jak rychle model pojede. Moje T138 jede na IV přibližně 7km/h a na I se plazí nejakých 0,85 km/h a to utahne slona :D
Určitě bych doporučil tu přídavnou převodovku...
A osobní konzultaci by možná byl ochoten poskytnout p.Aleš Papoušek, ale to se ho musíš zeptat sám...
Naposledy upravil(a) Hanys dne 07 led 2006 23:25, celkem upraveno 1 x.
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Carlos
Nováček na fóru
Příspěvky: 37
Registrován: 27 pro 2005 23:43
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos » 08 led 2006 00:22

T 138 - 7km/h ?! - neumim si predstavit zatím sílu těcho modelů, ale mě by stačilo, když moje BMW_X5 bude rychlejší na úkor síly - představu mám tak kolem 20km/h ale než se k tomu dohrabu, jistě vyměním několik převodů.

Teď se ale budu ještě zabejvat vhodnou nápravou - (že bych se zas kouknul na http://www.s-hobby.cz/rctruck/stranky/index.html)

Jak zjistím šířku přední hnané nápravy pro trucky včetně kol?
tak jako je tato tatra široká 258, BMW je široké 220 - jak široké jsou kamiony???
http://rc-trial.com/data/modely/t138/t138_27.jpg

--- myslím, že na tyto otázky si budu muset najít odpověď nějak jinak...
Naposledy upravil(a) Carlos dne 08 led 2006 13:47, celkem upraveno 1 x.
Karel (P.K.)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 08 led 2006 06:53

Carlos píše:T 138 - 7km/h ?! - neumim si predstavit zatím sílu těcho modelů, ale mě by stačilo, když moje BMW_M5 bude rychlejší na úkor síly - představu mám tak kolem 20km/h ale než se k tomu dohrabu, jistě vyměním několik převodů.
Teď se ale budu ještě zabejvat vhodnou nápravou - (že bych se zas kouknul na http://www.s-hobby.cz/rctruck/stranky/index.html)
Jak zjistím šířku přední hnané nápravy pro trucky včetně kol?
tak jako je tato tatra široká 258, BMW je široké 220 - jak široké jsou kamiony???
http://rc-trial.com/data/modely/t138/t138_27.jpg
--- myslím, že na tyto otázky si budu muset najít odpověď nějak jinak...
Tatra utáhne na návěsovém podvalníku 54kg, což je sedminásobek její váhy, pak začaly hrabat kola, takže by možná utáhla i víc... Přímo na návěsovou točnu jsem posadil dceru (ta má 16kg) a taky to jelo. Na šířku kamionů se zkus zeptat p.Švagerky z http://www.s-hobby.cz

Uživatelský avatar
Delta
Nováček na fóru
Příspěvky: 31
Registrován: 05 říj 2005 19:14
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kadaň

Příspěvek od Delta » 08 led 2006 09:45

No já "snad" :twisted: budu mít v modelu planetovou převodovku s akušroubováku i z orig. motorem. :!: :?:
Naposledy upravil(a) Delta dne 08 led 2006 09:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Lukas
Junior člen fóra
Příspěvky: 115
Registrován: 06 pro 2005 18:48
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukas » 08 led 2006 09:45

K te sirce toho trucku ti muzu rict ze ty skladacky od Tamiye sou siroky podle (katalogu) od 183 mm do 202 mm (podle modelu). A zadnej nakladak co prodava Tamiya nema predni napravu hnanou.
Ta predni hnana naprava se vyraby ze zadni hnane a ja sem se zatim s touto napravou nedostal pod sirku (kdyz pocitam aji ty sestiuhelniky na kterych drzi kola) pod 152 mm, pak k tomu musis pricist jeste kola a dostanes zozchod.
Napravy ktery sou na nakladakach v zadu maji sirku (zase s tema sestiuhelnikama) 134 mm. Takze pokud budes chtit pouzit obe musis si tu zadni rozsirit. A nebo si muzes koupit predni nehnanou na truck a rozchod by mel byt stejny se zadni.
A jeste k te rychlosti. Dvacet je celkem dost a kdyz bude to tvoje BMW trochu vysoky tak pri plne rychlosti pri plne vychylce bys mohl zazit kolostresni variaci :lol:

Uživatelský avatar
Aleš Papoušek
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 2883
Registrován: 12 srp 2005 09:46
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Říčany

Příspěvek od Aleš Papoušek » 09 led 2006 14:39

K diskuzi připojím pár osobních zkušeností s Tamiya převodovkou. Tamiya převodovky mám v T137 4x4 a v T813 8x8. V T137 (6,7 kg) převodovka odjezdila 2 plné sezóny bez viditelného opotřebení. T813 (9 kg) je na hranici použitelnosti, převodovka odjezdila jednu sezónu a je stále funkční, ale projevuje se menší opotřebení na řadících kolíčkách. Ozubení je dostatečně dimenzováno jenom ty zasouvací kolíčky.
Motory používám Speed 600 ECO a je přímo přišroubován k převodovce. Další zpřevodování je řešeno až za Tamiya převodovkou. Celkový převod je na jedničku 324:1 (rychlost 1,3 km/h) a na šestku 33:1 (rychlost 12 km/h). Nedoporučuji vkládat mezi motor a Tamiya převodovku reduční převodovku, budou neúmerně zatíženy převody v převodovce.
Naše auta jsou stavěny jako speciály pro truck trial a tam se vyžaduje hodně pomalá jízda, proto tak velké převody. U jeepu by stačil poloviční převod a proto bych volil Tamiya převodovku s doplňkovou převodovkou (cca 4:1) třeba za pomoci ozubeného řemínku (na internetu se dá snadno koupit i s řemeničkami).
Planetové převodovky od S-hobby jsou určeny pro pohon pomocných agregátů na modelech a použitelnost pro pohon celého modelu je pochybná. To bych raději volil aku šroubovák, dají se sehnat i s kovovými převody za pár stovek.
Aleš

Uživatelský avatar
Delta
Nováček na fóru
Příspěvky: 31
Registrován: 05 říj 2005 19:14
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kadaň

Příspěvek od Delta » 10 led 2006 13:58

Musim s tebou souhalasit ty planetové převodovky z aku šroubováků jsou skoro zadarmo.Já mám v plánu dát do modelu s umělo hmotnými kolečky.
Ale mám v záloze s kovovími.Tu skovovími použiji pouze při zňičení druhé Protože ta s kovovími je více do pomala.

Uživatelský avatar
Michal Boček
Junior člen fóra
Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2005 23:40
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Ostrožská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal Boček » 21 led 2006 14:09

Slick7 píše:Ale ma taky jednu velkou nevyhodu a to, ze je urcena puvodne pouze pro hnani jedne napravy( zadni strany), se dvema se moc nepocitalo i kdyz se dodava i s vyvodem na predni napravu a to se dostavam k jadru pudla, vyvody jsou od sebe dosta daleko, takze neni moc mista pro kardany a jejich krizeni, tato nectnost se projevi hlavne u aut s mensim rozvorem kol, takze je to tam dost natesno a prevodovka musi kvuli tomu byt posazena i dost nizko coz hodne snizuje svetlou vysku vozu. :( Resenim je osazeni rozvodovky, ktera se bohuzel neda u nas koupit, ale musi si ji kazdy udelat sam :? Absolutne skvela pro trial je prevodovka od Tamiye, kterou montovali do Toyoty Bruiser :D :D , byla kovova, tristupnova a s rozvodovkou pro hnani predni i zadni napravy, bohuzel ji sehnat je uz skoro NEmozne!! :evil: :evil: Dalsim resenim je dvoustupnova prevodovka od fy. Traxxas, kterou montuji do sveho modelu E-maxx, dokonce se na ni daji pouzit dva el. motory, ale je lepsi tam dat jeden s predprevodovkou do pomala. Posledni dobra prevodovka je z TXT, je velmi robustni a ma dobre udelany vyvod pro predni i zadni napravu, bohuzel neni razena a je trochu sirsi, nez je vhodno do modelu s mensim meritkem :) :) Tak to je tak asi vsechno k prevodovkam vhodnych pro truck trial.
Dvourychlostní převodovka z E - MAXXe ? Neví někdo ,jak je to velké , co to stojí a kde se to dá sehnat ? Potřeboval bych ted něco hodně malého do svého nového modelu , nejlíp s řazením .
Michal Boček

Odpovědět