DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Návody a rady pro stavbu, postupy, materiály, zkušenosti.
Jarda
Nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: 23 led 2011 10:30
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: neuvedeno, Česká republika

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od Jarda » 12 úno 2012 20:59

Neni zač Hanys
Jen nevym jestly ta 1mm stěna vydrží ten kroutak a možná by bylo lepší použit šikmé ozubení pro plynulejší a tiší chod.

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od Hanys » 27 srp 2012 21:02

Obrázek Obrázek Obrázek

Frézování těla diferenciálu / složený dif, zatím bez uzávěrky / vstup pro zubovou spojku.
Díky Peter za bronzové díly :mrk
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
jirka
Expert fóra
Příspěvky: 1068
Registrován: 09 bře 2006 00:52
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kopřivnice, Mniší

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od jirka » 28 srp 2012 06:33

No co dodat vypadá to slibně!!!
TATRA 816 LIWA 8X8 VALNÍK - 1:10 - rozpracováno

Uživatelský avatar
Mare
Nováček na fóru
Příspěvky: 19
Registrován: 11 srp 2012 15:39
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Myjava

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od Mare » 28 srp 2012 12:10

:shock: :yes

vinklarek
Nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: 18 zář 2009 12:10
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Klokočí - Hranice, okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od vinklarek » 28 srp 2012 12:43

Pánové, když je tu řeč o špičkovém diferenciálu, připomenu svůj "vynález" který jsem použil více než před 30 roky na svém prvním modelu a tím byl SKOT-64 8x8 dle plánku v Modeláři. Jde o velmi jednoduchý princip jak vyřešit-nahradit diferenciál a zároveń vůči klasickému otevřenému diferenciálu má řešení i tu výhodu, že je automaticky samosvorný.
Popis:
- na hřídel od rozvodovky (rozvodovka je řešena jen kužel. nebo šnek. ozubením - je bez diferenciálu) je upevněn kolík, na hřídeli je volně otočné kolo a do jeho disku je upevněn další kolík.
Princip:
- při jízdě rovně se oba kolíky dotknou a točivý moment se přenese na kolo; při jizdě v zatáčce se obě kola - levé i pravé odvalují po rozdílné dráze, ale neproklouznou poněvadž nejsou pevně spojena hřídelí. Naopak pokud dojde např. v terénu k proklouznutí kola, které je v záběru, je prokluz jen krátkodobý do té doby než zabere druhé kolo na stejné nápravě. Tento "vynález" se dá praktikovat také jako náhrada mezinápravových diferenciálů.
Jinak ho už mnoho let používá u svých fréz/kultivátorů f. Mountfield.
princip-x-diferencialu.jpg
princip-x-diferencialu.jpg (76.99 KiB) Zobrazeno 5614 x
http://www.vinklarek.cz
mc-19 40 MHz/ 2,4 GHz Duplex
testovací 4-kolka
Hummer H1 1:7 - přestavba
MAZ-543/7313 8x8 1:12 - projektová příprava

lukaslakomy
Junior člen fóra
Příspěvky: 170
Registrován: 23 kvě 2011 21:07
Skype: laki_._
Účastník závodů RCTT: ne

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od lukaslakomy » 01 dub 2013 19:09

Jak to Martine vypadá s diferenciálem? už byl otestován ? :)

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od Hanys » 12 dub 2014 20:44

lukaslakomy píše:Jak to Martine vypadá s diferenciálem? už byl otestován ? :)
Otestován ještě pořádně není, ale už funguje jak má, sice bez uzávěrky ale to neva. Dal jsem ho do přední nápravy na lesovůz.

Lehce inspirován jednou stavebnicí modelu tatry jsem upravil původní návrh diferenciálu a nakreslil i nový způsob blokování. Podobnost s diferenciálem zmíněné stavebnice je čistě náhodná :rofl Rozměry ozubení i průměry hřídelí zůstávaji původní, dif je průchozí. Otevřenou polohu zajišťuje O kroužek. Přes páky se díky zasunutí kuželu uzavře jedna poloosa ke kleci difu.

Obrázek Obrázek
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

tangokes
Expert fóra
Příspěvky: 610
Registrován: 13 dub 2012 11:53
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Brno

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od tangokes » 13 dub 2014 08:27

No pane, těšíme se na finále!!
tangokes (Riči)
Zde můžete sledovat stavbu Tatry
http://cracken.rajce.idnes.cz/Stavba_Tatry_2

Uživatelský avatar
DT-swiss
Nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: 14 říj 2013 20:20
Účastník závodů RCTT: ne

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od DT-swiss » 30 kvě 2014 19:51

To je ten krok k dokonalosti :yes
Můžu se zeptat kdy nebo jetli se dostane do tvé sady výkresů k prodeji? Děkuju mnohokrát

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od Hanys » 31 kvě 2014 05:49

Do sady výkresů se dif dostane až po důkladném otestování v některém z modelů.
Pokud jej bude chtít někdo otestovat sám ve svojí tatře, můžu výrobní výkresy poslat jako doplněk k výkresům stávajícím.
Ozubená kola vyrábí Jarda: memberlist.php?mode=viewprofile&u=1078
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

kawa
Nováček na fóru
Příspěvky: 41
Registrován: 21 dub 2008 20:58
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: .Zábřeh.n.Moravě.

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od kawa » 11 dub 2016 00:44

cau hanys koukam že vyvíjiš diferencialy tak se chci zeptat na použití a zkušenosti .
expediční kamaz dakar 4x4 v počátku 1:10... tuha naprava šnekovi převod (TEA) +diferencial ...
nevim zda delat mezinapravovi diferencial , hadam podle delky vozu bi se hodil ale nemam zkušenost se šnekem v RC modelech.

marek jk
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 732
Registrován: 21 črc 2010 18:19
Skype: mara.126
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Louny, Česká republika

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od marek jk » 11 dub 2016 04:22

Šneky do expedičního auta ? No asi budeš první kdo je použije a diferenciál taky. 99% aut jezdí natvrdo zavřená.
RCTT Fox-S3
RCTT Oshkosh- S1

http://mara126.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1914
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od Jozef Dojčar » 11 dub 2016 17:42

Velmi elegantní řešení uzávěrky :wink:
Zrovna včera jsem řešil to samé do svých modelů, ale aby to šlo vyrobit v rámci možností na koleně. Vzhledem k tomu, že nemám ani frézu, ani děličku a ani stojanovou vrtačku, tak jsem vymyslel toto:

Obrázek Obrázek Obrázek

Problém je akorát v tom, že je to hrozně dlouhé a nedá se to použít všude.

Uživatelský avatar
DRracer
Expert fóra
Příspěvky: 811
Registrován: 01 črc 2007 13:36
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od DRracer » 11 dub 2016 19:08

Elegantní řešení, Pepo!
Škoda, že T130 vpředu uzávěru neměla ... potřebovala by jí jako koza drbání... holt se musím naučit řídit :)

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od Hanys » 11 dub 2016 19:37

kawa: nový dif je díky Waldasovi hotov a bude probíhat testování. Foto dodám.

Do expediční káry bych dal dif pouze na přední nápravu a s uzávěrkou. Nebo jak píše marek - bez difů natvrdo. V terénu je lepší mít každé kolo v záběru a při zatáčení si kolo které to potřebuje prostě podhrábne. Funguje to tak i osmikolky.
Naposledy upravil(a) Hanys dne 11 dub 2016 20:00, celkem upraveno 1 x.
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

Uživatelský avatar
Hanys
Expert fóra
Příspěvky: 1337
Registrován: 13 srp 2005 06:46
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od Hanys » 11 dub 2016 19:53

DIF_MODUL_07-1.jpg
DIF_MODUL_07_PEPA.jpg
DIF_MODUL_07.jpg
Pepa: taky jsem řešil délku difu...
nakonec jsem zavrhnul kolíkovou uzávěrku a použil podobný systém co používají číňani v CAPO
a pár věcí přiblížil originálu:
1) klec difu je na ložisku v rouře
2) díra v kleci je tak velká, aby po odšroubování příruby centrální roury šel dif s rourou vytáhnout a z rozvodovky čouhaly středová kola difu
3) "nos" boku rozvodovky je pryč a místo něj použitá příruba - tohle přiblíží dif k rozvodovce o hodně, to bys mohl použít taky
A jestli je to u tebe technicky proveditelný, rovnou bych zasunoval tu kolíkovou uzávěrku do toho zelenýho ozubenýho kolečka v kleci difu?
Hanys
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"

marek jk
Klub RC Truck Trial Praha
Příspěvky: 732
Registrován: 21 črc 2010 18:19
Skype: mara.126
Účastník závodů RCTT: ano
Bydliště: Louny, Česká republika

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od marek jk » 11 dub 2016 20:25

Hanys píše:kawa: nový dif je díky Waldasovi hotov a bude probíhat testování. Foto dodám.

Do expediční káry bych dal dif pouze na přední nápravu a s uzávěrkou. Nebo jak píše marek - bez difů natvrdo. V terénu je lepší mít každé kolo v záběru a při zatáčení si kolo které to potřebuje prostě podhrábne. Funguje to tak i osmikolky.
Osobně sem jezdil uzávěrku na zadní nápravě, zatáčelo to o dost lépe. Zadek tolik netlačil přední kola dopředu a umožnil lepší zatočení. Dnes už jezdim vše zavřené, odpadá poruchovej díl.
RCTT Fox-S3
RCTT Oshkosh- S1

http://mara126.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Expert fóra
Příspěvky: 1914
Registrován: 12 srp 2005 06:35
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: Blansko

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od Jozef Dojčar » 11 dub 2016 20:33

Marťo, bod 2 už ve svých modelech mám od chvíle co dělám rozvodovky z MS. Bod 3 použít nechci z důvodu neskutečného množství šroubů a bod 4 už jsem zkoušel, ale je to pakárna svrtat takovou masu materiálů vrtáčkem 1 mm. Výsledek byl, že díry šly do zatáčky a uzávěrka buď nešla zařadit, nebo následně vyřadit. Prostě je to moc malé.....

Obrázek Obrázek

kawa
Nováček na fóru
Příspěvky: 41
Registrován: 21 dub 2008 20:58
Účastník závodů RCTT: ne
Bydliště: .Zábřeh.n.Moravě.

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od kawa » 12 dub 2016 00:09

marek jk píše:
Hanys píše:kawa: nový dif je díky Waldasovi hotov a bude probíhat testování. Foto dodám.

Do expediční káry bych dal dif pouze na přední nápravu a s uzávěrkou. Nebo jak píše marek - bez difů natvrdo. V terénu je lepší mít každé kolo v záběru a při zatáčení si kolo které to potřebuje prostě podhrábne. Funguje to tak i osmikolky.
Osobně sem jezdil uzávěrku na zadní nápravě, zatáčelo to o dost lépe. Zadek tolik netlačil přední kola dopředu a umožnil lepší zatočení. Dnes už jezdim vše zavřené, odpadá poruchovej díl.
Děkuji za názor . Já uvažuji o difech z hlediska rychlosti a velikosti modelu . pod kabinou a korbou už nikdo nevidí že napravy nejsou podle origynálu a me velikost difu . nevadí . nakladni auto je dost velke a lecos se tam schová , ale u ofroudu bych to neřešil . F350 mam uzavřeno vše , prakticke ... a za 9 let sem se ješte nedival do naprav od složení .jezdim malo takže u mne poruchovost difu asi nehrozí :)
Hanys a Pepo D mate dobre podklady graficke fakt pěkná práce . ja bych na to nemel nervy kreslit vše v počítači .

Waldas
Senior člen fóra
Příspěvky: 278
Registrován: 06 říj 2014 19:52
Účastník závodů RCTT: ne

Re: DIFERENCIÁL TATRA 1:10 alá HANYS

Příspěvek od Waldas » 12 dub 2016 06:28

Vzhledem k tomu, že nemám ani frézu, ani děličku a ani stojanovou vrtačku, tak jsem vymyslel toto
Pepo, to si vyrobil len za pomoci sustruhu a ostatne rucne? Klobuk dolu...

Odpovědět